שדרוג חכמת הקבלה לדורנו – דור של התפתחות רוחנית

האר”י גילה את שיטת התיקון, הבעל-שם-טוב הכין את השיטה כדי שתהיה ראויה לשימושם של גדולי הדור, ובעל הסולם פיתח את השיטה עבור כל אדם ואדם בעולם. לכן רק ספרי בעל הסולם וספרי בנו וממשיך דרכו, רב”ש, מתאימים ללימוד חכמת הקבלה בימינו.

עוד בשיעור:
• ברוחניות, הצער מגיע רק כייסורי אהבה – עד כמה חסר לי “טוב” ולא עד כמה רע לי כמו בגשמיות.
• הבורא ברא מערכת של כלים ומילויים לצורך אחד בלבד – כדי לתקשר דרכה עם הנברא. מעבר לשימוש הזה הם זניחים ומיותרים. על הנברא להתעלות לרמת הכוונות, מעל רמת הרצונות: איך אני יכול לסדר את הקשר שלי עם בעל הבית, הבורא, מעל הרעב והתענוגים שהוא מציב לפני.
• כל התענוגים בעולם הזה הם תענוגי “עולם אין-סוף” ברמה המינימלית ביותר, ניצוצות של תענוגים. העולם הזה זהו עולם אין-סוף, כשאני מתייחס אליו ביחס אגואיסטי של “תן”, “תביא”. כל התוספת היא ביחס הנברא כלפי הנותן – אני מוסיף לכל ניצוץ תענוג גם יחס לנותן התענוג, לבורא ואז, במקום התענוגים הקטנים אני מקבל את מלוא אור הבורא.
• הכלי לא יכול להרגיש את האור אלא רק תוצאה ממנו, בדומה לחשמל, כוח שלא ניתן להרגיש, אלא רק את פעולתו דרך גורמים נוספים כמו מכשירים חשמליים. בדומה, בעולם שלנו, אנו לא יכולים להרגיש את אור הבורא עצמו אלא דרך נשמות מיוחדות שדרכן הוא פועל – צדיקים הפועלים בכל דור ודור.
• בעזרת שיטת האר”י, כל אדם בעולם יכול להגיע להכרת ה”מלכות העליונה”. בעבר, אפילו ליחידי סגולה היה קשה מאד להתקדם בדרך התפתחות רוחנית.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – הקדמה לפנים מאירות ומסבירות, אות ו’, ספר “קבלה למתחיל”, עמוד 243

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button