בשבילי נברא העולם – קבלה לעומת שיטות אחרות

ההבדל העיקרי בין חכמת הקבלה ליתר השיטות הוא שבשיטת הקבלה, הרצון-לקבל, האגו, לא מתבטל וממשיך לגדול בהתמדה. בהתאם לאגו המוגדל בכל שלב ושלב, האדם בונה את עצמו כהפוך לו, בשנאה כלפיו. ואפילו אם האדם מגיע למצב שהוא ממש מתעב את תכונת האגו שבו, אסור לו למחוק אותה או חלקים ממנה, אלא רק להתעלות מעליה ביתר כוונת השפעה.

בשיטות האחרות (שיטות רוחניות אחרות, דתות ועוד), העבודה מתרכזת בביטול הרצון לקבל, האגו – להרוג אותו ולהפסיק את קיומו.

ההבדל בין ללכת למעלה ממנו, בשיטת הקבלה ובין להרוג אותו, הוא בביקורת – כשאני מתעלה מעל האגו, הוא ממשיך לחיות בי, עם כל הטענות והמענות שלו. לפי נטיותיו הוא צודק, אך למרות שאני רואה שזה כך, שזו האמת שמתגלה כלפי כרגע, אני עולה למעלה מזה. אלה חיים בשתי רמות של התנהגות, ושתיהן לא מבטלות אחת את השניה.

אנו צריכים להתייחס לכל הנטיות, הרצונות והמחשבות שלנו, למה שקיבלנו מהלידה, מהסביבה בה גדלנו ומהחינוך שקיבלנו, כנתונים. אנו לא צריכים לעסוק בהם יתר על המידה או להילחם בהם, אלא רק להשתדל “להרכיב” עליהם כוונת השפעה. לא משנה באילו תכונות מדובר, תהינה הגרועות ביותר – ברגע שתהיה עליהן כוונה על-מנת להשפיע, הן תהפוכנה לתכונות אלוקיות.

עוד בשיעור:
• “על כל פשעים תכסה אהבה” – אני משתמש בכל הרצונות הגרועים ביותר שלי ובכל הזוועות שבטבע שלי בעל-מנת להשפיע. דווקא על ידם אוכל להגיע למידת האהבה.
• מה פירוש המושג “מלכות”?
• ברוחניות, ברגע שאדם מגיע להכרה שהוא יכול להתחיל מחדש, נקרא שהוא מתחיל שנה חדשה או יום חדש. מכאן והלאה עליו להפסיק לעשות חשבון על מה שהיה קודם לכן, “לנקות את הדף”, ועל פני כל הנטיות וההפרעות שמתגלות לו, להתעלות לכוון יתר השפעה.
• מהי אמת? אמת זו לא קבלה ולא השפעה – זו אמת אובייקטיבית המנותקת מהכול. כשיש לי כלי קבלה וכלי השפעה באיזון מושלם ביניהם, זו נקראת מידת האמת.
• בתקופת החגים יש יתרון בזה שמספר גדול של אנשים נמצאים בחיפוש פנימי ופחות מזלזלים בחשבונות רוחניים. באותם הזמנים משפיעה המחשבה הכללית על פרטי העם השונים.
• מהו “חג” ברוחניות? חג הוא הצטברות נתונים מיוחדת – השפעה מחזורית (חג מלשון חוגה, עיגול), של מערכת העולמות על מערכת הנשמות, שעוזרת להן להתעלות ליתר השפעה ומקרבת אותן למימוש מטרת הבריאה. בזמני החגים בעולמנו, אנו כמו “משחקים” בתהליכים שמתרחשים בעולם הרוחני.
מבוסס על כתבי רב”ש – שלבי הסולם, מועדים – כרך ד’, דף 22, “מהו הנסתרות לה’ אלוקינו, בעבודה”, ד”ה: “אולם בזמן…”

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button