עיתון “קבלה לעם”, גיליון חנוכה – השער שלך אל החורף

kabbalah_laam_25.gifגליון מספר 25 של עיתון “קבלה לעם” יצא לאור, והוא מעניק לכל קורא מפתח שפותח את השער לחורף שונה, קסום, בעל משמעות חדשה.

במהלך חיינו קראנו הרבה כתבים ושמענו הרבה סיפורים על חנוכה. באופן אישי זכורים לי עיתוני הילדים “פילון” ו”אצבעוני”, שתיארו חג חנוכה קסום ומלא באור, עם חנוכיות, סופגניות ולביבות.

מאז, נכתבו והושמעו עוד אינספור גרסאות על החג האהוב, ש83% מהישראלים ציינו בערב החג שיחגגו אותו ובשמחה. חנוכה מתקשר אצלנו לסיפור היסטורי של ניצחון המכבים על היוונים, חג משפחתי שכיף לחגוג ביחד, או סתם תקופת תרבות פורייה וכיפית לילדים – קדימה לפסטיגל!

גליון חנוכה החדש מאיר לנו את משמעות החג האמיתית ושולח אותנו פנימה, לחפש את הנר הדקיק שדולק בתוכנו, ניצוץ החיים שמשתוקק להשיג את ההישג האמיתי שאותו השיגו המכבים – הדלקת מנורה גדולה של אהבת אחים ורעים.

חיבור מהווה נושא מרכזי בגיליון חנוכה. בכתבה מרתקת שמתפרסת על פני 2 העמודים המרכזיים מוצגים בפנינו 6 אנשים בני גילאים שונים, מרקעים שונים ובעלי אופי שונה, שביחד מגלים עד כמה מופלא יכול להיות קשר בין חברים שמתחברים יחד דרך לימוד ויישום חכמת הקבלה.

בהמשך מוצג בפנינו מאמר “הערבות”, שמתאר את החוט המקשר בין חלקי האנושות ואת התמונה העתידית שאליה אנו יכולים להגיע – מה שנשאר לנו הוא רק לרצות. המאמר המקורי של “בעל הסולם” מתומצת ומועבר בשפה קלה ופורש בפנינו את היסוד לחיים טובים ושלמים.

לא שכחנו את נושא חינוך הילדים. בגיליון חנוכה מפורסמות שתי כתבות על המצב הקשה בתחום החינוך, אותו מבקשים המקובלים לשנות ולשפר. “חינוך, לא בבית ספרינו” נכתב מתוך הזדהות עם הורי הילדים השובתים, אך מנקודת מבט שונה מזו המוצגת בתקשורת בדרך כלל. ההסבר הקבלי של הסיבה למשבר מאפשר לנו להבין מדוע תוספת תקציב אינה תשפר את המצב, אלא דרוש פה טיפול שורש אמיתי שחייב להתחיל מלמטה, מאיתנו.

“א-לי-מות” מספקת לנו כלים להתמודד עם בעיית האלימות הקשה, בכתבה קצרה וישירה, עם מסר שמגיע אלינו היישר מגדולי המקובלים.

הפתעות נוספות מחכות לנו בגיליון חנוכה: החל משיחה עם זוכה פרס נובל, פרופסור ישראל אומן, דרך המשמעות הקבלית של השיר שכולנו חשבנו שאנו מכירים וטעינו- “מעוז צור ישועתי”, בפינת “קבלה למשפחה”, מחכה לנו סיפור יפהפה שנכתב על ידי שני אחים, בת 11 ובן 8, אך מתאים בעיקר לגדולים. אל תפספסו את הציור. תוכלו ליהנות גם משיר חנוכה ססגוני, מושגים בקבלה לקריאה קלה, הסבר על מהי קבלה וחדשות “קבלה לעם”.

אז שיהיה לכולנו חורף חם בלב וחג חנוכה שמח, שבו ניצוצות בודדים מתאחדים לאבוקה אחת בדרך לחיים שלמים יותר. קריאה מהנה.

 

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button