רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.10.09 – מתכוננים לקונגרס בארצות הברית

2222.jpgחלק ראשון

  • ה”נקודה שבלב” היא נקודה מאד מיוחדת, נקודה מהעולם השני, מהחצי השני של המציאות הנסתרת מאיתנו. מי שנותנים לו אותה, מתחיל להשתוקק לעולם הנסתר.
  • האדם צריך להתחיל מ”לא לשמה” – שהוא רוצה לכבוש את העולם הרוחני באופן אגואיסטי, בעזרת הניצוץ שהתעורר בליבו.
  • השפעת האור בזמן הלימוד בצורה האגואיסטית, מקדמת את האדם להערכת תכונת ההשפעה, ומפתחת בו רצון להיות דומה לבורא – המשפיע.
  • בזמן ההסתרה, אנו צריכים להשתדל לעשות כמה שיותר פעולות שיקדמו אותנו לרוחניות.
  • על כל הפעולות שלנו להיות מכוונות למשיכת המאור המחזיר למוטב.
  • עיקר החשבון הוא עם הזמן הפנוי של האדם – דווקא עליו יש ביקורת מ”למעלה”, מהמערכת הכללית.
  • אם אנו מבינים שאנו לא משתוקקים לאיחוד ואהבה, אך עם זאת עושים פעולות כלפי זה בכוח, הפעולות הללו עוזרות מאד.
  • “להיטיב לנבראיו” – כמו שהבורא נמצא בנצחיות ובשלמות, את מצבו הוא רוצה להעביר לבריות.
  • על-פני הקוטביות בין ה”נקודה שבלב” לבין ה”לב”, אנו מתחילים להרגיש את השלמות, את האין-סוף, בקו האמצעי.
  • הסימן לרכישת תכונת האהבה וההשפעה, הוא תענוג, שמחה.
  • השתוקקות זה מה שנברא מרוויח מעצמו, בהתאם לגודל היגיעה שלו; המילוי של ההשתוקקות נקרא “תענוג” או “שמחה”.
  • הבחירה היא לא בין העולם הזה והמצב השני, אלא בכל צעד וצעד, על האדם לבחור בין “בעיתה” – התקדמות על-ידי מכות, ובין “אחישנה” – התקדמות מתוך ההבנה שכדאי לו להתקדם.
  • היחס שלנו להתקדמות ממצב א’ למצב ב’, הוא הדבר היחיד שנמצא בבחירתנו.
  • הנקודה שבלב לא גדלה; גדל קו שמאל, ומצד ימין אני מקבל כוח לעלות על ה”הר”.
  • קו שמאל קובע את צורת ה”הר”, ולכן אל לנו להרוס את האגו, אלא להתעלות מעליו.
  • האמצע נבנה כתוצאה מזה שאני כל הזמן משתדל להיות בימין.
  • לאדם אסור לעשות ביקורת על הרע שבו, אלא לראות אותו כחומר הנתון לבניה נכונה.
  • הבוחר כל פעם בסביבה טובה, מממש את מה שטמון בו.
  • לא ניתן לאהוב ללא תענוג – ברכישת תכונת ההשפעה אני מתחיל לאהוב את תכונת ההשפעה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “פתיחה לפירוש הסולם”, אות ס”ב

  • לאחר הצמצום, הרצון לקבל בודק תמיד עד כמה הוא יכול להשפיע; את מה שהוא יכול לקבל הוא מקבל אל “תוך הפרצוף”, מה שהוא לא יכול לקבל זה “סוף הפרצוף”, והיכן שהוא מקבל את ההחלטות זה “ראש הפרצוף”.
  • מהמסך והלאה, כל פרצוף עליון מוליד את התחתון.
  • בהשגות הפרצופים ישנם כמה אופנים: שהתחתון “מתלבש” על העליון ומרגיש אותו בצורה חיצונית; שהתחתון נמצא בתוך העליון כעובר; לא מדובר במקומות אלא במידות הקשר בין הפרצופים.
  • “מלבישים” זה את זה – משיגים זה את זה.
  • אנו אף פעם לא יכולים להשיג את ראש העליון, את כוונות העליון, ולכן כל ההתנהגות שלנו, כל הדבקות שלנו היא לפעולות העליון.
  • הראש ניתן לתחתון, כדי לבצע את אותה הפעולה כמו העליון, וכשהתחתון יגיע לדרגת העליון, יצמח לו הראש שלו.
  • כאשר מלכות דאין-סוף מתרוקנת לחלוטין מהאור, וחלקיה (אנחנו) מתחילים להעריך אותו ממטה למעלה, מזה נבנה הנברא, ולא לפני כן.
  • אותיות – כלים – מצבו הריק של הכלי.
  • אותם התהליכים קורים בכל הפרצופים, אך בגובה שונה.
  • ההבדל בין דרגות העביות הוא עצום – כמו ההבדל בין דרגות צומח וחי.
  • בגמר התיקון כל הפרצופים מתחברים יחד; כל העבודה שנעשתה במשך 6000 שנה, מתחברת לגוף אחד שלם רוחני.
  • בגמר התיקון כל הפרצופים מתחברים יחד, אך השוני ביניהם ממשיך להתקיים, כדי לקיים את עוצמת החיבור.
  • מילוי וריקנות בעולם הרוחני, הם לא כמה אני מלא או חסר באור, אלא כמה אני מלא או חסר בהשפעה.
  • “אור” – תענוג מהשפעה.
  • אין סיכוי לעשות איזושהי פעולה עצמאית, חוץ מלהיות בהסכמה עם האור.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “מהות חכמת הקבלה”, שיעור 1

  • חכמת הקבלה היא סיפור על כל המציאות, תוכנה של כל המציאות, הוראה לנבראים איך להשתמש בכל המציאות, וכתובה בצורה כזו, שהיא גם המציאות עצמה.
  • חכמת הקבלה כוללת בתוכה כל מה שאנו יכולים לדמיין, כולל הכוח הראשון שברא אותנו, וכולל את הכול – הכול נכלל בחכמת הקבלה.
  • בחכמת הקבלה, האותיות עצמן הן הכלים; הפעולות שמספרים עליהן, הן הפעולות עצמן.
  • חכמת הקבלה זו הפעלה של כל המציאות – לא סיפור על המציאות או סיפור על איך להפעיל אותה – היא בעצמה ההפעלה.
  • המקובלים כותבים את כתביהם, עבור אלו שנמצאים במסכים, ומבצעים את הפעולות הכתובות בזמן הקריאה.
  • חכמת הקבלה היא סדר, שמסביר לנו איך לגלות את הבורא בצורה הדרגתית, בסיבה ומסובב, ומגלים אותו באותו החומר של הנברא, בהתאם לכמה שהוא יקבל את אותה הצורה כמו הבורא.
  • מטרת הלימוד צריכה להיות גילוי הבורא – כוח ההשפעה והאהבה, שהאדם מגלה בתוכו. מי שמעוניין בזה, מגיע לחכמת הקבלה.
  • בתוך לימוד חכמת הקבלה טמון מאור שמשנה אותנו, ומביא אותנו לגלות את הבורא – תכונת ההשפעה והאהבה.
  • מדעי העולם הזה עוסקים רק בתופעות חיצוניות המתקיימות בחומר, ואילו חכמת הקבלה עוסקת בתופעות הפנימיות בחומר, במהות.
  • בספר הנכתב ממדרגה רוחנית יש כוח, והקורא בו מכניס לתוכו את סדר ההפעלה הכתוב בו, וכליו מתחילים להיות מסודרים לפי הכתוב בספר; ואז הוא מתחיל להרגיש בתוכו תכונות חדשות, שלהן הוא קורא “המאור המחזיר למוטב”.
  • לימוד חכמת הקבלה הוא לא לימוד, אלא תיקון מיידי על הכלים שלנו.
  • כדי לקלוט את החומר בצורה הנכונה, על הלומד להיות בהכנה מקסימאלית לחומר הנלמד; ברצון לקלוט מהכתוב את כל אותו הכוח הפנימי, כל אותה התוכנה שנמצאת בספר.
  • על הלומד להגיע ללימוד עם רצון לקבל השראה ולא ידיעה, והכנה כזו ניתן לקבל רק כתוצאה מהשפעת החברה.
  • כל אחד ואחד הנושא צורת אדם, חייב להגיע לגלות את הבורא – תכונת ההשפעה ואהבת הזולת, בו.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button