מה זאת תפילה על פי חכמת הקבלה?

רבים מאיתנו מבלים חלק נכבד מחייהם במתן תפילות ובקשות שונות לבורא. אך לפי חכמת הקבלה ישנו רק סוג אחד של תפילה שזוכה למענה. לכן אם נקשיב למקובלים, נוכל לחסוך זמן, תסכולים ומאמצים רבים שאותם אנו מבזבזים לחינם.

 

 

מהו מקור המילה “תפילה”? להתפלל מהשורש פ.ל.ל, כלומר מלשון להפליל, לדון את עצמו. לאחר שהאדם בוחן את רצונותיו ומגלה כי הם כולם לטובת עצמו או במילים אחרות אגואיסטיים, הוא פונה מעומק הלב לכוח העליון השולט במציאות, לבורא, בבקשה אמיתית להפוך את טבעו לטבע של אהבה ונתינה, בדומה לטבע הבורא. צעקה זו היא ורק היא נקראת תפילה.

מהי אותה תפילה אמיתית, על איזו בקשה בדיוק עונה הבורא? האדם צריך למיין בתוכו את כל הבקשות האפשריות ורק אחרי שיסיים זאת, הוא יוכל להבין איזו בקשה היא תפילה אמיתית לתיקון עצמו. הדרך להבנת המושג “תפילה” היא למעשה דרך חיפוש וניתוח משמעות היקום – מקובלים מלמדים אותנו שכל היקום הוא מחשבה אחת, רצון אחד, בקשה אחת.

אז מה עלי לעשות כדי להגיע לאותה תפילה אמיתית? האדם יכול להגיע לרצון המיוחד שנקרא “תפילה” באמצעות לימוד חכמת הקבלה וביצוע של מגוון פעולות שעליהן ממליצים המקובלים. תפילה היא סיכום, היא כבר תוצאה מכל הפעולות וההכנות שהאדם עשה. ואז בכל פעם שהוא מתפלל, מתייחס בליבו לבורא, מתרקמת בו תפילה חדשה.

באילו מילים מתבטאת תפילה אמיתית? בעיקר במילים המדברות על גדלות תכונת ההשפעה. מדוע? כי לפי הערכת האדם את תכונת ההשפעה, תכונתו של הבורא, ניתן למדוד את עוצמת החיבור, הקרבה, ההתאמה שלו לבורא.

אם תפילה היא דבר אישי הנובע מתוך הלב, מהן כל התפילות הכתובות בסידור התפילה? כל התפילות הכתובות בספרי הקודש נכתבו לפני כאלפיים שנה על-ידי מקובלים עצומים – אנשי הכנסת הגדולה, והן נוסחאות מדויקות להתקשרות עם הבורא: מה בדיוק עלי לבקש ממנו ומה חסר בבקשה שלי כדי להגיע לתפילה הנכונה, המדויקת.

עוד בשיעור:
• מהו מקור הייסורים בעולם ומה מטרתם?
• כל מקור הייסורים בחיינו הוא אי ההתאמה שלנו לאור, לבורא.
• למי בעצם אנחנו מתפללים? אנו מתפללים למצב השלם, לאין-סוף.
• בדת, האדם מתפללים לבורא שישתנה כלפיו. תפילת מקובלים היא: שהאור ישנה אותי ויתאים אותי אליו.
• אדם אף פעם לא סובל עבור עצמו אלא עבור המערכת כולה.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “שמעתי”, מאמר קי”ג “תפילת שמונה עשרה”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button