שער הדמעות הוא שער האדם לרוחניות – יום כיפור של מעלה

יום כיפור מתקרב והאדם נמצא בפני בירורים וחשבון נפש, אנו מעלים בקשות סליחה ותפילה, חסרון ומייחלים למענה ולמילוי בקשותינו, אך המציאות מוכיחה לנו שלא כל תפילותינו נענות ולעיתים מצבנו אף נהיה גרוע יותר משנה לשנה.

חכמת הקבלה מספרת לנו על שער מיוחד, שער הדמעות, השער היחיד דרכו יכולה תפילת האדם לעלות ולהתקבל, בזמן שכל תפילותיו האחרות יתקלו בשערים סגורים ונעולים.

בשונה מעולמנו בו אנו רואים דלתות ויודעים היכן לפתוח אותן, בעולם הרוחני הדלתות אינו נראות, האדם נתקל בקיר, לא מקבל תגובה, ועליו לגשש למצוא את הפתח, ברגע שמצא אותו נפתח הכל והעולם הרוחני נפרש לפניו.

הקיר אותו האדם רואה הוא האדם עצמו, מה שעומד בדרכו של האדם לרוחניות הוא הטבע שלו.

העולם הזה הוא מעין בועה אגואיסטית ואם האדם מעלה תפילה אגואיסטית היא נחשבת כמותרות, ולכן נדחית, השערים הנעולים מסמלים את אכזבת האדם מבקשותיו לקבל מילוי מרצונות הקשורים בעולם הזה, רצונות לכסף, שליטה, כבוד וידע.

בכל רדיפותיו אחרי תענוגים בעולם הזה האדם מוצא את עצמו יותר ויותר ריקני, יום כיפור, על העינויים שבו מסמל את מהלך כל חיינו, הבדיקה והברורים העוברים עלינו עד שאנו מגלים עד כמה הכלים שלנו ריקניים.

האדם אינו יכול לצאת מרצונו האגואיסטי, הרצון לקבל, טרם שבדק אותו במלואו, על האדם לעבור על כל רצונותיו, לנסות בכל השערים, עד שמגיע לשער האחרון, הבקשה לתיקון, שער הדמעות.

על האדם לעבור מהזדהות עם הלב, רצונותיו האגואיסטים, להזדהות עם הנקודה שבלב, רק לאחר שהאדם הגיע להרגשה כזו, ולא רק מלים שבפה, הוא מבקש מתוך אותה נקודה שבלב, הוא מבקש לרכוש תכונה, תכונת ההשפעה.

את התהליך האדם עובר עם הקבוצה שאיתו, ואך ורק בעזרת קבוצה זו, אלו המגלים את חוסר יכולתם לצאת ממצבם ובחיבור יחדיו של את הנקודות שבלב, בהצטברות המאמתים שלהם בחיפוש אחר אותה תכונה, תכונת הבורא, תכונת השפעה, הם מגיעים לבקשת משותפת.

בקשה זו המכונה תפלת הציבור בה האדם הקבוצה והבורא מתחברים כאחד “ישראל אורייתא וקוב”ה חד הוא”. אז נענית תפילת האדם, והוא פורץ את המחסום, השער נפתח והוא עובר אל העולם הרוחני.

עוד בשיעור:
• מהי “תפילה” ברוחניות? תפילה היא בדיקת האדם את מצבו לעומת המצב הרצוי המתואר לפניו בסידור התפילה, בירור רצונותיו של האדם, כלפי תכונת ההשפעה. הנכונה.
• בעולם הזה רק הקבוצה מהווה קנה מידה עבור האדם כלפיו הוא יכול למדוד את עצמו. הקבוצה מהווה תמיכה הופכת את התהליך למהיר וקל.
• “שער” הוא הקשר בין רשות לרשות, מצד אחד האחד ומהצד השני האחר וביניהם שער, וכל אחד נוגע בשני, השערים מאפשרים לאדם להעלות את בקשותיו שעל ידם הוא מקווה לקבל מילוי.
השיעור מבוסס על שלבי הסולם ה’,תלמוד בבלי,”מהו השינוי שבשער הדמעות משאר שערים”

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button