בחירה במקובל היא בחירה בחיים

people1.jpgבמקום שבו איננו מסוגלים לזהות נזק או תועלת, נולד הצורך להשתמש במודעות שכלית כדי להשיג שליטה על מהלך חיינו. השכל הוא שמאפשר לאדם להימנע מהרע ולהתקרב אל הטוב.

אנו משתמשים גם בשכלם של אחרים ונעזרים בהם לא פחות מאשר אנו נעזרים בשכלנו שלנו. הדבר דומה לאדם שמתייעץ עם רופא ונוהג לפי עצתו – אף על פי שאינו מבין דבר ברפואה הוא סומך על שכלו ונסיונו של הרופא…

באופן דומה, חכמת הקבלה ממליצה לאדם לסמוך על הניסיון והידע של אלה שהגיעו והשיגו כבר את מטרת הבריאה, זכו לשליטה בגורלם ולחופש אמיתי. הקבלה ממליצה לאנושות לאמץ את דרכם, את ניסיון החיים האישי שלהם ואף לראות בהם סמכות עליונה.

עם זאת, איך יוכל האדם לדעת בבירור ששכלם של אותם חכמים אכן רואה אמת?

שתי דרכים
אם האדם לא ישתמש בשכלו של החכם כבעצתו של הרופא, הוא ידון את עצמו לדרך ארוכה של ייסורים: הוא יהיה כחולה שדוחה את עצתו של הרופא המנוסה ומתחיל ללמוד בעצמו רפואה כדי לרפא את עצמו, למרות שהוא חולה אנוש ועלול למות מהמחלה עוד לפני שיספיק להשלים את לימודיו…

כזו היא דרך הייסורים בהשוואה לדרך האור – דרך הקבלה. הידע קיים, וניתן להחיש באמצעותו את התהליך שמאפשר לאדם להכיר את מה שמרע לו, להתרחק ממנו ולהגיע אל הטוב.

בחירה חופשית
חברה מתוקנת אמורה להיות מונהגת על ידי אנשים בעלי השגה רוחנית, המסוגלים להוביל את הציבור בדרך הבטוחה והנכונה לאושר הנכסף. תפקיד הציבור וחובתו הם לבחור ולברור את המנהיג הרוחני האמיתי. בזאת טמונה בחירה חופשית לכלל.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “הקנייה המשתלמת ביותר – תוכנת הבורא” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button