נס? נא לבדוק שנית…

nes1.jpgאחי הקטן הוא מכבי מודרני בישראל של המאה ה-21: הוא לא מפסיד אף משחק של מכבי תל אביב בכדורסל ובחיים לא ילבש אדום.

בשנות ה-90 אחי זכה לחוות כמעט בכל חג חנוכה, את הגרסה למתקדמים של מלחמת המכבים ביוונים – תמיד בחנוכה קרה שמכבי תל אביב שיחקה נגד קבוצה יוונית וכשהצהובים ניצחו, היו נשמעות שאגות בכל הבית: “נס!! נס חנוכה קורה שוב!”

לפני כמה שנים עבר אחי יחד עם קבוצתו האהודה אירוע שאותו הוא כינה: “נס ז’לגיריס”. מאז הוא המשיך ופיתח פילוסופיה שלמה סביב הנושא: “יש ניסים בעולם, נס ז’לגיריס הוא ההוכחה החיה לכך!”

האומנם?
בעולם שלנו אין ניסים. אמנם יש אירועים שההסתברות לכך שיקרו היא קטנה, אך עדיין קיים סיכוי שיתרחשו. פעם שמעתי סיפור על פרופסור לפיזיקה מאוניברסיטת הארוורד שנתן לתלמידיו משימה – לחשב מה ההסתברות שכדור-הארץ יחד עם כל מה שנמצא עליו, יעלם לפתע ויופיע במקום אחר בחלל. מסתבר שהסיכויים מאוד קלושים, אבל קיימים.

אז מאיפה קיבלנו את הרעיון שקיימים ניסים בעולם? ולמה אנחנו חוגגים כל שנה “נס” שהתרחש כביכול לפני 2000 שנה?
ברוחניות אכן מתרחשים אירועים שקרויים “ניסים”. פח שמן קטנטן שמספיק לשמונה ימים הוא אמנם אירוע חריג, אבל לא על כך השמחה והחגיגה. בחנוכה אנו חוגגים נס גדול, רוחני. הוא קורה כשניצוץ קטן שמתעורר באדם, משיכה לגלות את מה שקיים מעבר לחיי השגרה שבעולם הזה, גורם לו להתעלות ולגלות את העולם הרוחני.

בתוך כל מי שקורא את הפוסט הזה עכשיו, יש נר דקיק של רצון להשיג משהו מעבר לעולם הזה, להרגיש הרגשה נעלה, גבוהה וחזקה יותר מאלו שחווינו עד היום בחיינו. אם נרצה בכך מספיק ונפעל כדי לממש את הרצון הקטן שהתעורר בנו, יקרה הנס. נס שיגרום לנר הדקיק שבוער בנו להאיר את כל היכל המלך.

עוד בשיעור:
• עבודת הכוהנים – התיקון הראשון שמבצע אדם בכניסתו לרוחניות באמונה למעלה מהדעת, בזה הוא מנצח את היוונים שמסמלים את שיטת העבודה בתוך הדעת, לפי חשבונות האדם.
• שיטת היהודים – להגיע לייחוד עם הבורא, שכל רצונות האדם יהיו מוקדשים לנתינה.
• שמונה ימים – העלאת מלכות לבינה מתבצעת בשמונה שלבים, שמונה מדרגות.
השיעור מבוסס על כתבי רב”ש – דרגות הסולם חלק ב’, מאמר תר”ע, “מהו נס חנוכה”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button