רשימות משיעור הקבלה היומי – 21.4.2010

zolaam2.jpgהכנה לשיעור: שמעתי מאמר כ”ט, “כשבאים הרהורים לאדם”

  • “הרהורים” – כאשר מתגלות באדם רשימות חדשות, רצונות חדשים, עליו לברר האם לממש אותן לפי רוחן או להעדיף את המטרה על-פניהם.
  • אם האדם מחזק את עצמו על-ידי הסביבה, מתוך ההתחייבות, הערבות שלו, הוא מתקדם לכיוון הנכון, ולמרות שההרהורים מתעוררים בו כקושי, הוא מקבל אותם כעליה לבורא.
  • אם באם הרהורים לאדם, סימן שהבורא שולח לו אותם, כתוצאה מזה שהאדם התחזק והתחבר יותר לחברה, כדי לתת לו מדרגה חדשה לעלות עליה.
  • אם האדם מהרהר ומתגבר (הבא לטהר), הוא עולה (מסייעין אותו), ואם האדם מהרהר ולא מתגבר, הוא שוקע בהרהורים ועוסק בהם.
  • על האדם לבחון את כל המצבים המתגלים לו מלמעלה, ולשם זה הוא צריך להיות בקשר עם הבורא, ואת זה הוא יכול לקבל רק כתוצאה מקשר עם החברה.
  • כל ההפרעות הן כלפי מטרת הבריאה, תרגילים שאנו צריכים לעבור, כי ללא הרהורים לא נוכל להתקדם למטרה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “שמות”, אות שכ”ד, שיעור 16

  • “ישראל”: האדם שמתייגע; “קוב”ה”: לאן שהוא מתייגע; “אורייתא”: המנגנון שעל-ידו הוא מגיע לבורא – הפרעות וסביבה – הכלי שבו האדם מגלה את הבורא.
  • בזמן קריאת הזוהר, עלינו לאתר כל הזמן מה זה “אורייתא, ישראל וקוב”ה חד הוא” – שאני, הקבוצה והחיבור בינינו יהיו באותו התנאי כמו בהר סיני, שאני מצפה שבזה יתגלה לי כוח ההשפעה והאהבה, הבורא, והכול בי.
  • אם אני מתגבר על הרצונות, בכוונה בעל-מנת להשפיע, אז הרצון הזה מורגש כ”יום”, ואם אנו אני לא יכול להוסיף כוונה בעל-מנת להשפיע, אותם הרצונות מורגשים בי כ”לילה”.
  • כל ההפרעות מתגלות, כדי שמתוכן האדם ישנה את היחס שלו למצב.
  • הכול קיים רק כדי להתקדם על-פניו.
  • “שירה” – קו אמצעי, המגלה חכמה בחסדים; זהו הדבר הגדול ביותר שיכול להיות – פסגת הקשר, החיבור, הזיווג של הנברא עם הבורא.
  • ההכרחיות היא שאנו אוחזים ברוחניות, בבורא, וזה מה שהחברה צריכה לספק, בדאגה הכללית של כולנו על כולם.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכוונות”, אות פ”ה, שיעור 30

  • אנו לא יכולים לברר את זו”ן – לבוש והיכל, אלא אנו מבררים רק את כח”ב הכלולים בזו”ן, וכתוצאה מכך נדבר בהם משהו מזו”ן עצמם; זהו כל התיקון.
  • מה שמייחד את דרגת האדם, זו דווקא התערובת הבלתי מבוררת בין טוב ורע.
  • “נפש בהמית” – כלי; “נפש רוחנית” – אור.
  • אנו צריכים להרגיש את חומר הלימוד על-פני כל הפלפולים, ולזה עוזרת רק הכוונה.
  • אין לנו חסרונות שלא מקבלים מילוי, והרצונות עצמם לא משתנים, אלא מקבלים מילוי בשימוש באופן החדש.
  • כאשר מבררים את הטוב מתוך קליפת נגה, הוא כלול ממספר דרגות, ומהטוב המבורר הזה נבנים עולמות בי”ע.
  • “אין העדר ברוחניות” – כל התיקונים שעשינו מצטברים, למרות שלעינינו הם נעלמים; ההעדר הוא רק כלפינו.
  • הקליפות לא קיימות; הן קיימות רק בעיני האדם, כדי שיזהה מתוכן מהי קדושה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם: מאמר – “השלום בעולם”, קטעים נבחרים

  • תחילה הרצון מתפתח בצורה ישירה על-ידי האור, וכשהוא מגיע לשלב התפתחותו הסופי, הרצון נעשה מנוגד לאור בהרגשת הנברא, וכתוצאה מכך נולד תנאי צמצום א’ – שלא יהיה אף פעם קשר ישיר בין האור והרצון.
  • מצמצום א’ והלאה, הנברא מגלה הזדמנויות לתקן את עצמו בצורה הדרגתית; מה שהוא מסוגל לתקן מתגלה בו כחלל ריק, ומה שהוא לא מסוגל לתקן נסתר ממנו, וכך הוא מתקדם.
  • עלינו לברר כל מצב שבו אנו נמצאים, כלפי המצב הסופי.
  • אל לנו להסתכל על המצבים עצמם, אלא על האפשרויות לתיקון העומדות לפנינו; אין רע בעולם, אלא הכול לטובת העובד.
  • “אור מקיף” – במידה שאני משתוקק לשמור את תנאי צמצום א’, שאני רוצה להיות בהשפעה מעליו, אני מקבל משם הארה; מצד האור אין כל פעולה, הפעולה היא מצד הרצון בלבד.
  • אני לא יכול לחכות לשום דבר חיובי; החיובי יכול לקרות רק כתוצאה מההשתוקקות הנכונה שלי להשפעה.
  • על-ידי הסביבה, אתה יכול להגיע לרצונות שהם לגמרי נגד האגו שלך, על-ידי תמיכת האגו בזה; זה נובע מהעובדה שדרגת המדבר שבנו גבוהה מדרגת החי.
  • עלינו להפנים אחת ולתמיד, שללא השפעת החברה על כל אחד ואחד, שאהבה והשפעה הם הדבר הגדול ביותר, האדם לא יגיע לרוחניות.
  • סביבה נכונה – סביבה המחייבת אותי לדרוש כל הזמן מהאור שיבצע תיקונים עלי, להשפעה ואהבה; סביבה שתקנה לנו נחיצות לאור, שיתקן אותנו ויעלה אותנו מעל האגו שלנו, כל אחד כלפי האחרים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button