רשימות משיעור הקבלה היומי – 30.9.09 – מתכוננים לסוכות

סכךהכנה לשיעור

  • המציאות שנמצאת לפנינו היא אחת – הכול אחד, וכול אחד מרגיש, מגלה אותה לפי הכלים שלו.
  • הכול קורה בתוך רצון האדם – מה שהוא מרגיש עכשיו, הוא, האנושות, היקום, חיים ומוות – אלה החיים עבורו.
  • הכול תלוי בהתפתחות הכלים, החושים שלנו, ולידם מתגלה השכל.
  • “תורה שבכתב” – מה שאנו קוראים או שומעים; “תורה שבעל-פה” – איך שכול אחד מפרש את הכתוב או הנשמע בהבנתו ובהרגשתו, לפי הכלים שלו.
  • כאשר האדם מגלה מצד אחד ייאוש ומהצד השני את חשיבות הרוחניות, הוא מגלה את החברה כאמצעי להשגת הבורא, לאחר מכן כמקום שבו מתגלה הבורא, ולאחר מכן כחלק מהבורא עצמו – הכלי שמתגלה ביחד עם האור.
  • בכל רגע נתון, האדם מגלה חלק מהמציאות, אך אותו החלק כולל את כל המציאות – 10 ספירות, לא פחות ולא יותר.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

שמעתי, מאמר צ”ז, ענין פסולת גורן ויקב

  • סוכות הוא חג מאד סמלי לעבודה שלנו: לאחר הכרת הרע בימים הנוראים, מגיעים להחלטה על התחלה חדשה בראש השנה, וכתוצאה מכך אנו מגלים שאין לנו עם מה להתקדם ביום הכיפורים.
  • דווקא מההרגשה שאין לנו שום דבר, אנו מתחילים להבין שהמציאות לא מחולקת לגשמיות ורוחניות; אנו צריכים להבין שכל מדרגה הבאה, נבנית מהמדרגה הקיימת – אתה לוקח מה שיש לך במצב הנוכחי, מסדר את זה בצורה חדשה, ומזה יש לך דרגה חדשה.
  • הבעיה היא שאנו לא מבינים שדווקא אם אנו מעלים את הדברים הלא חשובים, את ה”פסולת”, מעל ה”ראש”, ובונה מזה “סכך”, אז אני בונה בזה כלי חדש, וכתוצאה מכך מגיע “חיבוק ימין” – חסדים, ולמרות שהסתרתי 99 אחוז מהאור, באחוז אחד אני רואה אור – קו.
  • אני מתחיל לראות את התכונות החדשות שמצטרפות לתכונת ההשפעה – “אושפיזין”, ב-7 שלבים – 7 ימי סוכות.
  • אם אני האדם משנה את החשיבות, בדומה לעובר שהיה עם ראשו למעלה ומתהפך עם ראשו למטה כדי להיוולד, הוא בונה את ההסתרה במקום הבורא, ומגלה את ההשפעה – חיבור עם האחרים, אהבה לזולת, ובזה הוא “בונה סוכה”.
  • כל מה שאנו בונים בסוכות, הוא סמל למה שהאדם צריך לבנות בשלב הראשון של כניסתו לעבודה.
  • שום דבר לא מגיע מעצמו או כבר קיים – הכול זה אין-סוף, והאדם, לפי הכנתו, בונה מה”פסולת”, מהדברים שבעבר לא היו חשובים בעיניו, את מדרגתו הבאה, וכך זה בכל מצב ומצב.
  • “אור” – תופעת ההשפעה שבכלי; “אור חכמה” – הבנת הסיבות, התוצאות, הפעולות – קבלה על-מנת להשפיע; “אור חסדים” – רק הרגשה, ללא הבנה – להשפיע על-מנת להשפיע.
  • “גילוי הבורא” – גילוי צורת ההשפעה באדם.
  • גם האורות הם כלים – כלים בתוך הכלים.
  • “קישוטי הסוכה” – החשיבות שהאדם נותן לתכונת ההשפעה, שרוצה להיכנס ולהיות בה.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור   

כתבי בעל הסולם: “פתיחה לפירוש הסולם”, אות ל”ז

  • ניתן לצמצם את הרצון לקבל בצורה אגואיסטית, אך זה לא צמצום רוחני.
  • צמצום ברוחניות – צמצום הכלים, כי אני לא רוצה להשתמש בהם מרצוני החופשי, כתוצאה מזה שהעליתי את חשיבות ההשפעה יותר מקבלה.
  • עצם העלאת חשיבות ההשפעה מעל הקבלה, היא כבר הצמצום.
  • ללא “קו אמצעי”, ניתן לעשות רק “צמצום א'” – ט’ ראשונות. מלכות לא יכולה לעשות דבר, אלא עם הרצון לקבל שלה, ולכן אפילו בקטנות יש לנו ג’ קווים.
  • לא יכולה להיות אצלי פעולה ביחס להשפיע, אם לא ב-ג’ קווים.
  • מה שבעיקר מתגלה בשבירה, זה שלרצון לקבל אין קו אמצעי – “מסך דחיריק”.
  • בשבירת עולם הנקודים, מתגלות היוצרות, ההכנות, שמהן הרצון לקבל יוכל לחבר את האורות, הניצוצין והכלים לקו אמצעי.
  • במלכות אנו מבררים את חלק ל”ב האבן, שלא מסוגל לקלוט את תבנית ה”קו האמצעי”; כלפי הקו האמצעי הכול נבדק ונבנה.
  • ברגע שאני בונה את עצמי לפי התבנית שנקראת “קו אמצעי”, אני מגלה את העולם הרוחני.
  • הפעולה הראשונה שאנו מבצעים בבניית הקו האמצעי, היא צמצום קו שמאל, ושימוש רק בחלק ממנו.
  • “ממעלה למטה” – קבלת התענוג בצורה ישירה; “ממטה למעלה” – קבלת האור בדחייה, סימן לקטנות.
  • פעולת ההשפעה ברוחניות היא לא ממני והחוצה, אלא היא איחוד, זיווג – מצד אחד אני משפיע לשני, ומצד שני אני מרגיש שהוא זה אני.
  • שום רצון לא נמחק או נעלם, אלא משתנה צורת השימוש בו, בדומה לכל שלבי הגדילה הקודמים של האדם הבוגר, שתומכים ומחזיקים את דרגתו הנוכחית.
  • בגמר התיקון, הדברים הטובים והנוראים ביותר מתחברים יחד, ונותנים לנו את העוצמה הגדולה ביותר.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור  

כתבי בעל הסולם: גילוי טפח וכיסוי טפחיים, שיעור 1

  • בצורה האידיאלית, אנו צריכים לדבר רק על עניין אחד – איך אנו יכולים להחזיק את החיים שלנו בצורה הכרחית, ואת כל היתר, להשקיע בהתפתחות הרוחנית. כל שאר הדברים הם מיותרים.
  • ברוחניות, כל דבר הוא או להפסד או לרווח, ולכן “מה בכך”, הוא מפריע, ו”האינו נחוץ” הוא מזיק.
  • אם האנושות הייתה מקבלת חינוך שיוביל אותה לקראת ההתפתחות הנכונה, אפילו ללא ה”נקודה שבלב”, העולם היה נראה שונה לחלוטין; כל ה”מה בכך” שקיים בעולם, מביא אותו למצבו הנוכחי.
  • ביצוע פעולות מתוך דבקות במקורות, במה שהגדולים הדפיסו ורוצים לפרסם, מבטיח לנו את ביצוע הפעולות הנכונות, ללא פעולות של “מה בכך”.
  • אם המקובל הוא אמיתי, הוא יגלה רק דברים נחוצים ממש, וכל מה שלא נחוץ, הוא לא יוכל לגלות, מתוך טבעו.
  • רמת גילוי חכמת הקבלה, נקבעת לפי פסגת הפירמידה האנושית באותו הזמן.
  • רק מתקופת האר”י והלאה, יש “גילוי טפח וכיסוי טפחיים”, לפני כן הכול היה בהסתר.
  • יכולת פתיחת חכמת הקבלה של המורה המקובל, תלויה בתלמידיו.
  • רוחניות זה לא משהו מוכן – אין שום דבר מחוץ לנו, וכל מה שיהיה לנו זה מה שנרוויח בעצמנו; הכול מתגלה בתיקון שבכלי.
  • המערכת היא “חוק נתן ולא יעבור” – החוקים לפניך, תעבוד איתם.
  • רק בחברה ניתן לקבל כוחות לשנות את הכלים שלי ולגלות רוחניות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button