רשימות משיעור הקבלה היומי – 3.1.2011

sirtut.JPGחלק א’: כתבי רב”ש, כרך ב’, מאמר “מהו מי שלא טרח בערב שבת, מה יאכל בשבת בעבודה”

  • העולם שלנו מתקיים לפי זמנים, כלומר שאנו לא צריכים לפעול, אלא החיים מתגלגלים מעצמם – מהלידה ועד המוות. כשאנו מקבלים בצורה הזו את ההשגחה, שהיא מגיעה מאליה, אנו נקראים דרגת החי.
  • אם אנחנו מתחילים להתאמץ למשוך עלינו את האור המחזיר למוטב, שזה יכול לקרות רק בקבוצה – היכן שאנו רוכשים את כלי הנשמה, שאיתו אנו פונים לבורא ומקבלים ממנו עזרה, אז אנחנו מתחילים לראות אחרי כל המקרים, האירועים, המחשבות, הרצונות, המקרים שקורים לנו, איתנו, בנו, או דרך כל אחד מבחוץ – שזה בא מהבורא. מהסיבה האחת.
  • הסיבה האחת מביאה לנו כל המקרים האלה דרך הזולת, כדי שאנחנו נתעלה מעל הזולת, נתקשר אליו, ונעשה חשבון עימו. וכשאנחנו מתחילים להתעלות מעל ההשגחה הראשונה להשגחה השנייה, אנחנו מתחילים לעלות מ”בתוך הדעת” ל”למעלה מהדעת” – היכן שאני צריך לעבוד נגד השכל, הרצון, האגו שלי.
  • ההשגחה השלישית היא שאני מגלה שכל העולם בא לשמש אותי, שהעולם הוא כלי הבורא, שאני מגלה בעולם את ההנהגה וההשגחה שלו. וההשגחה הרביעית היא שאנו מרגישים שהשגחת הבורא כוללת גם אותנו.
  • כך, במנות של 7 ימים, אנו משיגים את תיקון הנשמה שלנו. וכל שבוע נותן כוח, בסיס חדש לשבוע הבא, לברר את היחס שלנו ל”טוב ומיטיב” ול”אין עוד מלבדו”, וכך אנחנו מגיעים ל”שבת שבתון” – גמר התיקון.
  • “ערב שבת” – ההכנה לשבת, כל ששת הימים. “ערב” – מלשון מעורב, שאותו צריך לברר, לסדר, לתקן.
  • אם אני מצליח להיות כל משך היממה ב”למעלה מהדעת”, אני צריך לשוב ולבדוק מה היה ה”למטה מהדעת” שממנו התחלתי. בזה אני מחדש את העבודה שלי, וכך אני עובד בצורה יותר ויותר עמוקה.
  • בתוך הדעת אין צורך לבורא. למעלה מהדעת, נגד הרצון, נגד השכל, ברצון העליון, לזה כבר צריכים דבקות בבורא, אחרת לא ניתן לעשות זאת.
  • לעשות פעולה נכונה, זה לעשות פעולה עם שכל הבורא, ולא עם שכל הנברא.
  • הפעולה המועילה והיעילה ביותר כדי להיות חכם ולקבל, היא להשתדל למחוק את הרגש והשכל של עצמי, כדי לקבל במקומו רגש ושכל של הזולת, עליון יותר, אחרת אנו לא גדלים באמת, אלא גדלים בתוך הבהמה שלנו בלבד.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “יתרו”, אות ס”ב, שיעור 3

  • “תרי”ג” רצונות – 613 אברי הגוף הרוחני, רצונות הנשמה.
  • האדם בודק, שוקל ומודד את היחס בין הרצונות בלבד. לכן בזוהר כתוב בסך הכל על תיקון הרצון. עד שתגיע להיות הרצון האוניברסאלי, הבורא, הכולל הכל – לזה רוצים שתגיע ברצונות שלך.
  • אין לנו דבר מלבד הרצונות. לכן אל לנו לזלזל בהם, כי זה החומר שנברא – האור ברא את הרצון.
  • מצד אחד ה”שערות” הם עודפים – אורות שהכלי לא יכול להכיל, ומצד שני הם האורות העליונים שמאירים טרם התלבשותם בכלים.
  • למתחיל את דרכו הרוחנית, הקריאה בזוהר מאד קשה, אך ברגע שהאדם כבר מתחיל להיכנס לעבודת השם, שהוא רוצה לראות את כל הדברים הכתובים בזוהר כתיקונים בנשמה, הוא רואה שהשפה הזו עוזרת לו לבדוק ולברר האם הוא נמצא ברוחניות או לא.
  • כל המילים הכתובות בזוהר המוכרות לנו מהעולם הגשמי – אם הן מעוררות בנו הבחנות גשמיות, סימן שאנו נמצאים ברצון הגשמי, ואם הן מעוררות בנו הבחנות רוחניות, סימן שאנו נמצאים ברצון הרוחני. זוהי בדיקה טובה לברר היכן אנו נמצאים.
  • כל דתות ואמונות העולם הזה נובעות מתוך ניסיון להכניס ניצוץ רוחני לתוך העולם הגשמי – איך להצליח במלכות, כביכול על-ידי הבינה. ללא העיסוק בזה, האנושות לא הייתה יכולה לגרום להתערבות מלכות בבינה, ובלי שהבינה תיכנס כולה למלכות, בכל מה שרק אפשר מלבד לב האבן, לא היה ניתן להתחיל את הבירור הרוחני.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ג’, חלק ח’, אות מ”ג, שיעור 25

  • נה”י דעתיק מתלבשים רק על חג”ת דאריך אנפין, מפני שהם צריכים להיות 3 בלבד על-מנת להתלבש על ראש דאבא ואמא.
  • הראש מחליט, יודע, קושר את כל הדברים – בראש צריכות להיות כל ההבחנות.
  • ההבדל בין הראש לגוף הוא שהגוף לא יודע כלום, אלא רק מבצע ומגיב על מה שהראש ביצע בו.
  • אנו זקוקים לגוף כדי שהכלים של הגוף יתאימו לראש; הראש צריך להיות רק כדי להגיע לגמר התיקון, ואם אין כל הבדל בין הראש לגוף זה דבר מצוין. לכן כל ראש פרצוף צריך לקבל הזנה מראש העליון שכנגדו,  אך בצורה מועטת, ולכן זה נקרא חג”ת – אותו החב”ד שנמצאים בו בדרגה תחתונה יותר.
  • אם התחתון רוצה לראות את העתיד שלו, הוא רואה אותו בחג”ת דעליון – לשם הוא צריך להידבק ולמלא אותו בכל מה שצריך.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, מאמר “חכמת הקבלה  והפילוסופיה”, שיעור 6

  • אנו צריכים לעבור כל מיני הכנות כדי להיות ראויים לצאת ממצרים, ואז אנחנו יוצאים.
  • כשאנו עוברים את המחסום זה אומר שיש לנו לזה כלים וכוח. עד אז אסור לנו לעבור, ולכן פרעה הוא “עזר כנגדו” עבורנו, כי בהתעלות מעל ההפרעות אנו רוכשים את כוח המסך שבעזרתו אנו עוברים את המחסום.
  • עלינו לראות ולזכור שאין אף דבר בנו שראוי שיישאר כמו שהוא – כל דבר שמתגלה בך הוא מקום לעבודה שלך.
  • כל מה שמתרחש מכתר ועד המלכות, הוא כדי לתת למלכות אפשרות להידמות בחזרה לכתר.
  • כל ההבחנות הקודמות נעלמות בהשגת הייחוד, כי הן מלכתחילה נבראו, רק כדי לתת לנברא אפשרות להגיע בעזרתן לנקודת המוצא שממנה התחיל הבורא את הבריאה.
  • אם הבורא היה מתגלה כלפינו כטוב ואוהב, היינו מזלזלים בו בהכל. לכן הבורא מסתתר – כדי שנוכל לפתח אליו חשיבות.
  • עלינו להגיע למצב שכל הדברים שקורים לנו יהיו עבורנו אמצעים כדי שנזדקק לבורא, נדרוש אותו, וכשהוא יבוא אנו נידבק עימו.
  • “אין חדש תחת השמש” – כלום לא משתנה, אלא מתגלה כלפי האדם בהדרגה.
  • בלי דבקות אין התקדמות – אתה רק תמלא את השכל. לכן במקרה הזה טוב טוב להיות טיפש.
  • חוק הגדילה והמעבר מדרגה לדרגה, הוא לבטל את המדרגה הנוכחית ולקנות את המדרגה הבאה. ביטול כלפי הקבוצה, המורה והבורא זה נקרא להתחבר, זה נקרא לקלוט מהסביבה כמה שאפשר.
  • השכל הוא מכונה שמשרתת את רצון האדם; כעת הוא משרת את הרצון לקבל ולכן מביא לך מחשבות אגואיסטיות. אם תזמין את האור שישנה הרצון, אז השכל יעבוד עם הרצון החדש שלך, וייתן לך עצות איך להשפיע.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button