רשימות משיעור הקבלה היומי – 31.8.2010

1234.JPGחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’, מאמר “מה הן הב’ פעולות שבזמן ירידה”

  • מטרת הבריאה היא תענוג, ותיקון הבריאה הוא השפעה – שניהם מנוגדים זה לזה, וזהו עיקר המכשול שנמצא בתפיסתנו.
  • את הדבקות בין שני הדברים המנוגדים יכול לבצע עלינו רק האור העליון, שמשנה את הטבע שלנו.
  • רשע – הבורא שולט על ליבו. צדיק – שולט על ליבו בעצמו.
  • על-ידי הקבוצה האדם מגיע לחיסרון להשפיע לה’.
  • הקשר ההפוך בין האורות והכלים לא נמצא בנו, אלא בכלי המתוקן, שבו ישנו קשר בין הבורא ובין הרצון.
  • התא הראשון שבו אנו יכולים להתקיים על-ידי כלי, אור ומסך ביניהם, הוא הבעיה. ברגע שאנו יכולים לבנות 10 ספירות במידה הקטנה ביותר, יש לנו כבר תבנית פנימית, כתא זרע שממנו הכל יכול להתפתח.
  • בגשמיות אנו מתקדמים על-ידי זה שהמטרה שאליה אנו שואפים להגיע תומכת בנו. אך הדרך הרוחנית היא הפוכה, ותלויה בתיקון הלב בלבד – שניתן לתפוס 2 דברים מנוגדים במקום אחד, היכן שהמטרה והשגת המטרה הפוכות זו לזו.
  • “צדיק” הוא מי שמלכתחילה מצדיק את הבורא על זה שהוא נמצא בפיצול, בשני הדברים המנוגדים יחד.
  • תפילה היא חיסרון שנבנה בעומק הלב, כתוצאה מכל המאמצים שהאדם עושה לקראת זה בקבוצה. המאמצים מבליטים את שני הדברים ההפוכים, עד שהאדם מגיע למצב שהוא מרגיש שרק הבורא יכול לשלב אותם עבורו. כתוצאה מכך עולה באדם תפילה והוא עובר את ה”מחסום”.
  • “מחסום” – המחסום הפנימי שלנו, שלא נותן לנו להבין איך שני הדברים המנוגדים יכולים להשתלב יחד.
  • מי שלא מגיע לחבר את הכוונה לפעולה, כאילו לא פעל במאומה. החיבור בין 2 צורות הטבע – העליון והתחתון, נקרא ה”אדם” שבי.
  • ההנהגה הכללית פועלת בכל המציאות, כדי להביא את כל האנושות לרגע של בחירה חופשית.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: “זוהר לעם”, פרשת “ויחי”, אות קכ”ג, שיעור 9

  • לא משנה מהיכן אתה מתחיל לקרוא בזוהר, אלא חשובה הכוונה – מה אתה רוצה לקבל מהקריאה הזו.
  • עד ימינו, ספר הזוהר היה נסתר מכיוון שרוב האנושות לא הייתה מסוגלת להצטייד בכוונה הנכונה לשם לימודו. בימינו, הזוהר נפתח מכיוון שאנו כבר יכולים להצטייד בכוונה הנכונה בזמן קריאתו.
  • הזוהר הוא מקור אור כל כך גדול, עד שאנו חייבים להיזהר שאנו פותחים אותו בכוונה הנכונה, שהופכת את לימוד הזוהר ל”סם החיים”.
  • סדר הכוונה הנכון הוא: 1 – הבירור, מה אני רוצה מהלימוד, 2 – אני רוצה לקבל זאת מהחיבור עם החברים, 3 – שבו אגלה את השורש שנקרא “הבורא”.
  • בבינה, גבורות וחסדים נמצאים יחד. בזעיר-אנפין הם מתפצלים, על-מנת שלמלכות תהיה האפשרות לאחד אותם בחזרה.
  • הרצון לקבל והרשימות שמתגלות בו מביאים לנו את כל השינויים שאנו חווים ב”עולם”, “שנה”, “נפש” ו”קיום המציאות”. בי תלוי איך אתקדם לתפיסת המציאות הנכונה.
  • השמיעה הראשונה מגיעה לאדם, כאשר הוא באמת מרגיש שהחיבור עם האחרים מביא לו את ההרגשה הרוחנית.
  • המצב ההתחלתי לא תלוי בך, וברוב המקרים גם הוא גם לא שייך למצבך הקודם. לכן עלינו לבדוק את עצמנו רק כלפי הבחירה החופשית – איך אני משתמש במצב, ולא כלפי המצב עצמו. אני לא מתקן את העולם אלא את השתתפותי בו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך א’, חלק ד’, הסתכלות פנימית, עמוד רס”ח, אות ס”ג

  • רק תוכנית הבריאה “מקלקלת” לאדם את חייו, ונועדה לקדם את מין המדבר בלבד, שסובל עבור כולם ובו תלויה ההתקדמות של כולם.
  • כל הקושי שמתגלה לי, הוא בגלל האדם שבי שצריך להיוולד, בגלל שהבהמה והאדם שבי לא מסתדרים יחד.
  • עד צמצום א’ האור היה ישר – התקבל לפי גודל הרצון. מצמצום א’ ואילך, הצורך הוא בקו ישר – כוונה, שבו יתלבש האור הישר.
  • כלי = רצון (עביות) + כוונה (מסך).
  • כל הכלי של האדם בא על חשבון גדלות הבורא, שמביאה לו את כל נפח הנשמה.
  • לא יכול להיות רצון לקבלת האור העליון, אלא אם יש באדם 2 דברים – התפשטות והסתלקות, עליה וירידה, ורק לאחר מכן ניתן לדבר על הרצון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות כ’, שיעור 19

  • כל הפעולות שלנו, הן ב-100 אחוז על-מנת להרוג את עצמנו, כולם לריק ולבטלה. רק הרשימות שמתעוררות בנו בהדרגה, מובילות אותנו לנקודה שבה אנו מתחילים להתנגד למלא את הסטרא אחרא.
  • חכמת הקבלה שעוזרת לנו למשוך את המאור המחזיר למוטב, מקצרת לנו את החיים חסרי התועלת, ועוזרת לנו להסתייג מקיום פעולות שאין בהן כל תועלת.
  • הרשימות שמתגלות עכשיו, מגיעות מהסטרא אחרא בסופה, ומגלות לנו שאין לנו סיכוי ליהנות, כי היא בולעת את הכל לעצמה, וכך מתגלה הריקנות.
  • המפולת בארצות הברית בשנות ה-20, הייתה הסימן הראשון שהעולם מתחיל להיגמר בצורה האגואיסטית, ושמתחילות להתגלות בו רשימות אחרות.
  • בעבר היחס לחיצוניות היה גדול יותר, ודבר זה בא לידי ביטוי בין השאר בהשקעת יתר בחיצוניות. האופנה ה”זרוקה” בימינו, היא אחד הסימנים לכך שהאנושות מתחילה להעדיף בהדרגה את הפנימיות על החיצוניות.
  • חכמת הקבלה רוצה להגיע עם ההסבר שלה לכל אחד ואחד, מפני שבימינו הגענו לזמן מיוחד שבו ניתן “לפתוח עיניים” – להסביר היכן אנו נמצאים, באיזה זמן מיוחד אנו חיים, זמן של מעבר מחיסרון גשמי לחיסרון לרוחניות, שבו אנו מרגישים לא טוב, ריקנות שמגיעה לכל אחד ואחד. חכמת הקבלה רוצה להסביר לאדם שאלה דברים טבעיים, שצריכים להגיע אלינו ואנחנו צריכים לקבל אותם בהבנה.
  • הריקנות שמתגלה בחיינו היא כדי להביא אותנו לייאוש ממדרגת העולם הזה ולשאלה “מה הטעם בחיי”, על-מנת לגלות שאני לא בהמה אלא אדם, השואל “בשביל מה?”.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button