רשימות משיעור הקבלה היומי – 5.7.2010

5678.jpgחלק א’: כתבי רב”ש כרך א’, שלבי הסולם, “לך לך מארצך”

  • העבודה צריכה להיות כמה שיותר רחוקה מהגוף.
  • במהלך הדרך, משתנה יחס האדם למילוי ולנותן המילוי ובהתאם לזה משתנה מצבו בכל עולם ועולם.
  • כל 125 המדרגות הן עלייה מעל הרצון, שבזה האדם בונה את עצמו.
  • כל ההבדל בין המדרגות הרוחניות, הוא לא עוצמת הפעולה אלא מהות הפעולה.
  • בכל שלב הרצון נפתח יותר, ועלינו להתעלות מעליו עד לניתוק שלנו ממנו.
  • בגמר התיקון האדם מגיע למצב שבו הוא מנותק לגמרי מטבע שלו, וכל הרצונות והכוונות שלו הם למעלה מהחשבון.
  • הבורא נסתר כדי שלא אתייחס אליו כמכור, ושאבנה אותו בעצמי כמלך; במידה שאתייחס אליו כך הוא מתגלה.
  • על האדם לסדר לעצמו את ההסתרה, כך שנוכחות הבורא לא תתגלה בכלי הקבלה שלו, מכיוון שזה יחייב את האדם להיכנע לו.
  • המדרגה הרוחנית הראשונה היא הכי קשה, ורק אלו שבאמת יש להם נטייה לרוחניות עוברים את השלב הזה ונכנסים פנימה.
  • החשבונות הם על-פני הרצון לקבל, כי בלעדיו אין לך מה לעשות; הרצון הוא כל מהות האדם ובלי רצון אין כוונה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “ויצא”, מאמר “מוות וצלמוות”, אות רפ”ו, שיעור 17

  • אי אפשר להבין את הזוהר או את התורה, אלא דרך הערבות.
  • השכל של יעקב הוא לא חסדים ולא חכמה, אלא דווקא חסדים בהארת חכמה, הקו האמצעי, האדם שיוצא מהם, דימוי הרצון לקבל לבורא.
  • הזוהר מספר לנו על המצבים המתוקנים שלנו, ולכן בזמן הלימוד עלינו להשתדל להתחבר למערכת האחת, כדי לגלות גילוי אחד, על-מנת להשפיע אותו בחזרה לבורא. עלינו להשתדל לראות את זה.
  • במאמץ המשותף שלנו בזמן הלימוד, אנו מעוררים את המצב הקיים שנמצא בתוכנו במסתור, ודורשים שהוא יתגלה בנו; זו הכוונה שצריכה להיות בזמן הלימוד.
  • “ישראל” – אנחנו, “אורייתא” – התורה שממנה אנו קוראים, “קוב”ה” – היכן שהגילוי מתגלה, “חד הוא” – צריכים להיות כאחד.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ב’, חלק ז’, דף תפ”ט, אות ה’, שיעור 3

  • ראש א’ – למעלה מטבור, גלגלתא-עיניים דישסו”ת; ראש ב’ – למטה מטבור, אח”פ דישסו”ת; ראש ג’ – אבא ואמא, רק מה שהוחלט בהם מתפשט בזו”ן.
  • האח”פ של כל פרצוף עליון, נמצא בגלגלתא-עיניים של הפרצוף התחתון לו וכך הוא מספק לו חסדים.
  • באבא ואמא עדיין ישנו אור החסדים, ולכן הם נמצאים  בהגנה כלפי הרצון לקבל שלהם, אך אין להם חסדים לספק לזו”ן ולכן זו”ן נשברים.
  • “ראש” – ניתוק מהרצון לקבל עד כדי כך, שאתה יכול לעשות פעולה שמנותקת ממנו.
  • “ראש” – היכן שיש החלטה בלתי תלויה.
  • הקלקול הוא חלק הכרחי מהתיקון.
  • מתוך להשפיע על-מנת לקבל, אנו מגיעים למצב שבו אנו מבינים שהקיום יכול להיות רק בלהשפיע על-מנת להשפיע או בלקבל על-מנת להשפיע.
  • ללא השבירה, לא הייתה לנו היכולת להבין שיש יותר מהטבע, מהחומר שלנו.
  • התחלת המדבר היא בזה שהנברא עובר שבירה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ח’, שיעור 8

  • התפיסה יכולה להיות רק לפי השתוות הצורה, ולכן הכול תלוי קודם כל בהתפתחות הנברא, ולפיה קיימים גילוי והתקדמות.
  • התגלות של כתב קבלה לא חייבת להיות באותו הזמן שבו הוא נכתב, מכיוון שזמן הנתינה הוא לפי השתלשלות האורות והכלים מלמעלה ואילו זמן הנתינה הוא בהתאם למוכנות התחתון.
  • בעתיד יתגלו כתבי קבלה נוספים, הממתינים לזמן שנהיה ראויים להם.
  • מלבד כתבי האר”י וספר הזוהר עם פירוש הסולם, לא קיימים כתבי קבלה המתאימים ללימוד בדורנו, מכיוון שאנו עצמנו לא מסוגלים להתקשר לשאר הספרים וכתוצאה מכך למשוך את המאור המחזיר למוטב שיתקן אותנו.
  • הבעל שם-טוב פעל כנגד הלב, לעומת האר”י שפעל כנגד המוח.
  • אתה יכול לצאת מהגלות לגאולה, רק על-ידי חכמת הקבלה.
  • כדי להגיע לרוחניות, צריך להיות לאדם קשר כלשהו עם הרוחניות מצד הרוחניות, כי מטבעו האגואיסטי הוא לא ישתוקק אליה לעולם.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button