רשימות משיעור הקבלה היומי – 7.6.2010

sun1.jpgחלק א’ :זוהר לעם, פרשת “ויגש”, אות י’, שיעור 2

  • בהתכללות אין גדול או קטן – כולם שווים.
  • בערבות אין הבדל בין המשתתפים, לא בגובה, לא במשקל ולא בניסיון – אם כולם נכללים הם יזכו – זהו הכוח הנפלא שיש בערבות.
  • “אדם” – דומה לבורא, שנברא על-ידי התורה ובזה הוא ממש בורא את העולמות.
  • בזמן הלימוד עלינו להיות בכוונת האיחוד, שהאור יבוא ויקשור בינינו ובו נגלה את הכוח העליון. מאיתנו נדרשת רק נכונות להתקשר יחד.
  • מידות הקשר בין זעיר אנפין ומלכות, מייצבות לנו את תמונות העולם ואת כל מה שאנו מרגישים כתהליך ההתפתחות שלנו.
  • “עד שישים נשימות” – קבלה ממטה למעלה בדחייה, באור חוזר.
  • “חצות הלילה” הן 6 שעות יחסיות מתחילת הלילה, וב-6 השעות היחסיות מחצות הלילה והלאה, מתרחשת הכנת הכלים.
  • אם האדם רוצה להמשיך את מצבי הקטנות יותר מהזמן שהוקצב לו עבורם, “לאחר חצות”, הוא נכנס למיתה. אם האדם נמצא במצבי הקטנות בתקופה שהוקצבה לשם כך, “לפני חצות”, הוא נמצא בהכנת הכלים.
  • העיקר הוא לשמור על אותם השלבים שבהם צריכים להתעורר ולא מתעוררים.
  • תכונות דוד המלך, אחראיות להכנת הכלים ממטה למעלה בקו האמצעי.
  • העיקר הוא הכוונה בזמן הלימוד, שמקצרת מאד את התהליך – בשביל מה, למה ואיך אנו רוצים להגיע לגילוי.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

  • חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לפירוש הסולם”, אות נ’, שיעור 16

  • מלמעלה מגיעים האורות, ומחכים לפעולה מלמטה, מכיוון שמלמעלה יש רצון לפתח את האדם, אך לא רוצים לשלול ממנו את עצמאותו. לכן נדרש מהאדם מ”ן – בקשה, שנרצה לקבל את מה שהוכן עבורנו מלמעלה.
  • בסופו של דבר, עבודתנו היא לבדוק ולברר מתוך אלפי בלבולים, מה טוב עבורנו, ולזהות שרצון העליון הוא בדיוק מה שטוב עבורנו.
  • ישנן 2 צורות העלאת מ”ן, שהן בכללות כל עבודתנו: 1 – התחתון עולה לזעיר אנפין, שמעורר את אבא ואמא דרך ישסו”ת וכתוצאה מכך הם משפיעים לתחתונים. 2 – התחתון פונה דרך זעיר-אנפין לישסו”ת, כתוצאה מזה שהוא רוצה להידמות לעליון ולבנות בעצמו את הקו האמצעי.
  • הבקשה הנכונה היא שיהיו לי כוחות להשפיע.
  • בקשת התחתון יכולה להתאים לעליון, רק אם היא עוברת דרך הקבוצה, כי רק אז זו תהיה בקשה להשפעה.
  • למטה מפה דאבא ואמא לעולם לא יכולה להתגלות חכמה כמו במלכות דעקודים, זוהי כבר חכמה שמגיעה כתוצאה מדחייה. דבר זה טבעי עבורנו כי בבינה לא יכולה להתקבל חכמה, אלא בצורה כזו.
  • לא יכולים להיות חסדים ללא חכמה, כי הם נולדים כתוצאה מדחיית החכמה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, “הקדמה לתע”ס”, אות ל”ז, שיעור 12

  • אם בעקבות קריאתו בכתבי הקודש, האדם מדמיין לעצמו צורות גשמיות, זהו עוול גדול ועבירה על דברת “לא תעשה לך פסל וכל תמונה”.
  • למקובלים יש רק את שפת הענפים על-מנת למסור לנו את החכמה, ולכן דרושה לאדם הכנה של שנים עד שהוא מוכן להבין את הכתוב בספרי הקבלה ולא להגשים את הכתוב.
  • בעל הסולם שכתב עבורנו את כל חכמת הקבלה, בצורה כזו שלא נוכל להיכשל בעשיית פסל ותמונה בזמן הלימוד.
  • האיסור ללמוד את חכמת הקבלה עד דורנו נבע ממספר סיבות, ובעיקר מכיוון שעם ישראל היה צריך להתערב עם אומות העולם במהלך שנות הגלות, ומכיוון שהאנושות הייתה צריכה להתפתח רגשית ושכלית כדי להתחבר למה שחכמת הקבלה מדברת עליו.
  • כיום, כאשר כל האנושות הגיעה לעמק השווה, ניתן לפתוח בבת אחת את חכמת הקבלה ולהפיצה לכל החפץ ללמוד אותה.
  • ניתן ללמוד את חכמת הקבלה באופן אישי עד רמה מסוימת, אך משלב זה והלאה, ניתן להמשיך וללמוד אותה רק מתוך התכללות וחיבור, שבונה בלומד תאי קליטה חדשים שנותנים לו אפשרות להשגה בעומק החכמה.
  • כל מה שמדובר בחכמת הקבלה מדובר עלי, ושמות השורשים הם העולם שנמצא בי.
  • בסך הכל, על-ידי לימוד חכמת הקבלה, אנו מקבלים הכוונה לפתוח את מה שקיים בתוכנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי רב”ש, כרך א’, מאמר “לפעמים מכנים את הרוחניות בשם “נשמה””

  • המקסימום שאנו יכולים להשיג, זה אורות נר”ן דבי”ע, ובנוסף נר”ן דאצילות שעוברים דרך עולמות בי”ע. בגמר התיקון ישנה תוספת של אורות חיה ויחידה, שעד אז הם מתפקדים כלפינו כאורות המקיפים, שמאירים לנו במקצת.
  • כדי להיות ברוחניות, על האדם לייצב את עצמו בהתאם לתנאים הרוחניים.
  • העלייה הרוחנית שלי, היא לאיזו דרגה אני יכול להתאים את עצמי בלהשפיע.
  • תרי”ג הכוחות נמצאים בכל דרגה ודרגה, ההבדל בין המדרגות הוא בכוח שמבטא אותם.
  • כל החוקים בחכמת הקבלה נובעים מהמערכת העליונה, שבה פועלים החוקים העליונים.
  • כדי לעלות לדרגה הבאה, צריך להיות לי חיסרון לעלות אליה. בי לא יכול להיות חיסרון לזה – רק מתוך הקשר עם החברים אוכל לקחת יתר רצון להשפיע.
  • הרצון שלך הוא יצר רע; כדי להשתמש בו בצורה הטובה, עליך להעביר אותו דרך הקבוצה.
  • כל העבודה שלנו בין המדרגות, היא לגלות את הרע שלנו, שמתגלה בתנאי שאנו רוצים להתקדם, ואת הרע הזה לעטוף בחסדים שאני מקבל מהקבוצה.
  • העלייה במדרגות היא תמיד ליתר איחוד, נגד הרצון ולמעלה מהדעת.
  • “למעלה מהדעת” – החברה, שאיתה אני רוצה להתאחד נגד הרצון שלי.
  • אל לנו לדאוג שלא נהיה בקיאים בחומר; העיקר הוא ההשתתפות מצד האדם.
  • הסימן להתקדמות הוא היגיעה, ללא קשר להצלחה בהבנת החומר.
  • אנו צריכים לקנא באלה שנותנים יגיעה ולא באלה שמבריקים.
  • ההשתתפות במערכת האינטרנט החדשה היא לכולם – גברים, נשים וילדים, ובסופו של דבר, המערכת תהפוך למערך החינוך החדש של האנושות.
  • אין הגבלה מלאכותית בין אישה לגבר בדבר בחכמת הקבלה, אלא רק הגבלות הנובעות כתוצאה מטבע המינים.
  • הקריאה והעיסוק במאמרי רב”ש, מתאימים לכל אדם המעוניין לפתח את נשמתו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button