תן כיוון – חודרים לחלק הנסתר של המציאות

kavana.jpgלמה התכוונת כשעשית מה שעשית? האם התכוונת לטוב או לרע? האם הכוונה שעומדת מאחורי המעשה משנה בכלל משהו?

לפי חכמת הקבלה רק הכוונה שעומדת מאחורי המעשה משנה. לכן היא נקראת גם “חכמת הנסתר”, השיטה היחידה שיכולה לעזור לנו לחדור לחלק הנסתר של המציאות – רמת הכוונות…

בעולמנו ניתן להבחין ברצונות שמתעוררים בנו – למשל רצון לרכוש מכונית אדומה חדשה, ובפעולות שאנו או אחרים מבצעים – למשל קניית מכונית אדומה חדשה. כוונות האדם נסתרות מאיתנו – לשם מה קנינו את המכונית האדומה החדשה הזו.

שני סוגים של כוונות

חכמת הקבלה מלמדת שקיימים שני סוגים עיקריים של כוונות בכל אדם – כוונה לקבל וכוונה לתת. כוונה לקבל היא כוונה רעה כי היא מנוגדת לתכונה הכללית ששורה בטבע, שהיא כוונה לתת.

פה אנחנו נמצאים בבעיה כי כולנו נולדנו עם טבע של כוונה לקבל, טבע שבגללו אנו סובלים – אם כל המציאות מכוונת רק לנתינה ואנו מכוונים רק לקבלה, אנו מרגישים אותה כהפוכה לנו, ולכן אנו חווים משברים, דיכאונות, רעב, אסונות, מלחמות, מתיחויות, חוסר סיפוק מתמיד וכן הלאה.

מכאן אנחנו יכולים להבין שאם נהפוך את הכוונות הטבעיות שלנו לכוונות נתינה, נרגיש את המציאות מסביבנו כטובה – מציאות של עושר, אושר, שגשוג, שלום, שלווה, שלמות וכל טוב, נהיה בהרמוניה עם הטבע.

איך עושים את זה?

ראשית עלינו לחדור את מעטה ההסתרה – אנו לא מודעים לרמת הכוונות ובקושי מרגישים אותה. חכמת הקבלה, שמכונה גם “חכמת הנסתר” עוסקת בדיוק ברמה הנסתרת הזאת של המציאות שלנו – רמת הכוונות.

לימוד הקבלה בונה באדם חוש חדש, שישי, שדרכו הוא מתחיל לחדור לעומק, לתוך החלק הנסתר של המציאות – רמת הכוונות. לאחר שנתחיל להבחין ולהיות מודעים להן, נוכל להתחיל לתקן אותן מכוונות לקבל לכוונות לתת.

תן כיוון

לפי חכמת הקבלה, עיסוק ברמת הרצונות הוא מיותר. הרצון הגולמי שמתעורר בי דומה למכונית – הוא לא רע ולא טוב, פשוט רצון. מה שתלוי בי זה לאיזה כיוון המכונית תיסע.

פירוש: הרצונות שמתעוררים בנו הם נתונים שעולים בנו ללא כל בחירה או שליטה – אנו יכולים להשתמש בהם בכוונה לקבל או בכוונה לתת. מה אנחנו עושים איתם, לאן אנחנו מנווטים ומכוונים אותם, זה כבר בידינו.

אבל את זה ניתן לעשות ברמת תפיסה עמוקה יותר, רק אם נוכל לברר מהי הכוונה שלנו לפני כל מעשה. לשם זה אנו זקוקים ללימוד חכמת הקבלה, חכמת הנסתר, שיפתח בנו חוש להכרת הרובד הנסתר, הפנימי הזה של המציאות.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “כוונה – לפתוח ברז לאין סוף” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button