3800 שיטות ופתרון אין…

כל חלקי הטבע מלבד האדם משתתפים במערכת הטבע הכללית בצורה הנכונה. לאדם ניתן בכוונה מרווח פעולה, ששם הוא יכול לפעול עם או כנגד הטבע מבחירתו החופשית. במידה שהאדם בוחר ללכת נגד מערכת הטבע הכללית שהיא מערכת של השפעה, הוא מיד מקבל מכות. סיבת המכות היא כדי להחזיר את האדם לאיזון עם אותה מערכת כללית. אם האדם לא מתעלם מאותן המכות ומאזן את עצמו בהקדם האפשרי בהתאם לכוחות הטבע, הוא מגיע לתכליתו במהירות. כך הוא לומד את המערכת בהכרתו עד שהופך להיות שותף מלא בה.

בעולם קיימות כ-3800 אמונות, שיטות, דתות ופילוסופיות שונות. רובן ככולן הן פרי מוחו של האדם. השיטות הללו פותחו לפי טבע האדם וחמשת חושיו המוגבלים ולכן אין שום סיכוי למחקר המציאות בעזרתן בצורה אובייקטיבית. השיטות הללו לא מביאות את האדם לשלמות, באופן שכוחות הטבע יחדלו להיות עוינים כלפיו, אלא מספקות לו בריחה או הגנה זמנית. האדם נשאר הופכי בטבעו לטבע ואותו הליקוי הולך ומחריף מדור לדור. בזמנינו, האנושות התייאשה משיטות מוגבלות אלו ומתחילה לגלות את השיטה היחידה שיכולה להביא אותה לשלמות – חכמת הקבלה.

לעומת שיטות אחרות, קבלה מלמדת את האדם היכן הוא תחום בחירתו החופשית, כיצד ובאילו כלים הוא יכול לחקור אותו וכיצד הוא יכול להשתמש באותו תחום צר כדי להפוך את עצמו לחלק שפועל בצורה נכונה בתוך מערכת הטבע. וכאשר הוא פועל באופן הנכון, האדם משיג שלמות, הכרה ושליטה בכל מערכת הבריאה.

עוד בשיעור:
• “עבודת השם” – הבורא הוא החוק הכללי של הטבע. אדם שמשתתף באופן נכון, אינטגרלי במערכת הזו, הוא אדם שעובד את עבודת הטבע, עבודת הבורא, עבודת השם.
• “וגר זאב עם כבש” – שני כוחות מנוגדים, קבלה והשפעה, מתאחדים יחד בשלמותם, וללא פגיעה או סירוס של אחד מהכוחות הללו. זוהי תכלית הבריאה.
• ההשתתפות הנכונה במערכת הטבע זה להיות המשפיע כלפיה בכללותה.
• מערכות הטבע פועלות בשלמות – מחקרים מגלים שלמות בפעולות הטבע החיצוניות לאדם. אנו רואים כיצד הטבע הכין מערכת מושלמת לגידול העובר ולהתפתחות הילד הקטן. אך ברגע שהאדם מתנתק מקרקע גידולו והופך להיות עצמאי, מיד הטבע מתחיל ללחוץ על האדם ודורש ממנו להילחם על מקומו בעולם. מדוע זה כך? לאדם חסרה ההבנה כיצד הוא יכול להתקיים בתוך מערכת הטבע המושלמת. תחום זה נסתר מעיניו. קבלה עוסקת בדיוק בתחום הנסתר הזה ופותחת אותו בפני האדם החפץ לגלות ולהבין אותו.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “מאמר השלום”, ספר קבלה למתחיל

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button