חברה, הוראות הפעלה

כפי חשיבות המטרה כך חשיבות האמצעי להגעה למטרה. לכן אדם שמגיע לחברה המכוונת להתפתחות רוחנית אמיתית, צריך להחשיב אותה לפי מידת נחיצותו להגיע למטרה הרוחנית. הרי ללא התכללות האדם בתוך חברה כזו הוא לא יגיע למטרה הנכספת.

למרות שאנחנו לא בוחרים מי נהיה ולמי ועם אילו תכונות ניוולד, אנחנו יכולים להשפיע על שלושת הגורמים המכריעים הללו באמצעות בחירת הסביבה, באיזו חברה נפעל ונחייה.

לאדם ניתנה בחירה חופשית בסביבה של מורי דרך, ספרים וחברים, שיעוררו בו מחשבות ורצונות שיעצבו אותו באופן מוחלט.

אך אם האדם לא יקפיד בבחירת סביבתו, יהיה מוכן להיכנס לכל חברה אקראית ולהיות מושפע מכל מה שיזדמן לידיו, קיים חשש שייקלע לסביבה רעה או יבזבז את זמנו לריק. כתוצאה מכך האדם יושפע מגורמים מחנכים חסרי תועלת ועלול להיגרם לו נזק רב.

לכן מי שמשקיע מאמצים בבחירת סביבה טובה יותר, חברה רוחנית אמיתית, זוכה להצלחה – לא על מחשבותיו הטובות המתעוררות בו באופן שרירותי, אלא על השתדלותו לבחור בכל פעם בסביבה טובה יותר, שהיא זו שמביאה אותו למחשבות כאלה.

מי שבוחר בכל פעם בסביבה טובה יותר, משיג את השכר המושלם – את מצבו הבא כטוב וכמתקדם ביותר עבורו.

עוד בשיעור:
• חברה טובה יכולה לספק לאדם חיסרון לרוחניות אפילו אם מלכתחילה לא היה לו רצון כזה.
• אם אדם עושה חשבונות ופעולות נכונים, התוצאה המחויבת מכך חייבת להיות שמחה.
• השגת הבורא זו השגת תכונת ההשפעה להשיג את הכוח הזה נקרא, להידמות לו. לא לדמיין שום דבר אחר.
• נקודת הכתר – חשיבות המטרה, מלכות – חיסרון למטרה. על האדם להעלות את החיסרון שלו לתכונת ההשפעה. לבורא יש את הכוח לתקן את האדם, אם בהחלט ידרוש תיקון. לא חסר לנו יותר מכלי – הנברא מביא חיסרון, הבורא מביא מילוי, ואז הם הופכים להיות שותפים.
השיעור מבוסס על כתבי רב”ש – “סדר ישיבת החברה – ב”, ספר קבלה למתחיל, דף 155

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button