נוער, אינטרנט ומה שבנהים

אז מה מושך את הנוער בעולם הוירטואלי? יצאנו לבדוק עם הרב מיכאל לייטמן

שיחה עם מיכאל לייטמןהמחקרים מראים, שהצעירים בארץ מבזבזים זמן רב באינטרנט, עד 4 שעות ביממה, לפי מדדים אלה ישראל במקומות ראשונים בעולם. מה הופך את המרחב הוירטואלי מושך לחזק כל כך?

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שסיבה עיקרית לכל שינוי המתרחש בחברה, היא רצון פנימי שיש לנו. בתחילה הוא נהנה להתרוצץ ברשת וברשתות חברתיות, אחר כך מפריד בין הדברים בעלי הערך לדברים הלא נחוצים. אותו דבר קרה עם טלוויזיה. כשהיו שני ערוצים בלבד, כולם צפו בהם בלבד. כיום הופיעו מאות של תוכניות, אך מעט מקדישים להן את הזמן. אך כעת, האנשים יושבים שעות על גבי שעות באינטרנט. אני, הרב ד”ר מיכאל לייטמן, בטוח שזה גם יעבור. בעוד מספר שנים נוער חדש לא יתייחס להעברת זמן שכזו כמושך. בסוף למה הם מתקשרים שעות רבות באינטרנט? עבור מספר סמיילים? לא.

הנוער נמשך להרגשת קשר קבוע, כמו במשחק פינג פונג. בואו נחשוב איך לנצל נכון את רצון זה על מנת להביא אותם לצורת תקשורת חדשה, שהיא פנימית יותר.לכך אנו צריכים ליצור תוכניות חדשות ולפתח כאלו שדות ברשת האינטרנט, בהם צעירים יקושרו רגשית ביניהם. זה צריך להיות גם בעולם הפיזי לא רק בווירטואלי. עלינו לארגן פסטיבלים למיניהם שיערכו במקומות בהם האנשים יכולים לתקשר בחופשיות ביניהם. שולחנות עגולים, דיונים והופעות, ליצור בהתמדה עבור האנשים את התנאים לחיבור ולאיחוד, ולמלא את הזמן ואת המרחב.

מצד – אחד, נוער שוהה ברשתות – החברתיות. מצד – שני, קשה להם מאוד להתקשר ביניהם. אכן. אמצעי – התקשורת מרחיקים בין בני האדם. קל יותר לשוחח בטלפון, מבארבע עיניים. אני חש את עצמי כבטוח מאחורי מסך שמפריד. כתוצאה מכך, נפער תהום שנוצר ביני לעולם חיצוני שגדל והולך. אך אין רע ללא טוב: הכרה וגילוי הרע צריכים לקרות. אני מאוד מקווה שהשינוי יתקיים במהירות.מתוך תוכניתו של הרב ד”ר מיכאל לייטמן בנושא חוכמת הקבלה

 

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button