איפה פה הקאץ’?

wheels.jpgבשנים האחרונות, עם התגברותן של תופעות פסיכולוגיות וחברתיות שליליות כמו חרדות, דיכאונות, ייאושים וכיוצא באלה, קרנם של “מתקני אדם” למיניהם עולה פלאים בשוק החופשי.

אם בעבר הסתפקנו בפסיכולוגים שניסו לעזור לנו לשפר את החיוניות והחיים שלנו, כיום קיימים עשרות, אם לא מאות שיטות ומקצועות שונים, שעוסקים רובם ככולם בניסיון לתיקון ושיפור תכונותיו של האדם הסובל…

מקואצ’רים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, דרך מטפלי ומאמני מודעות עצמית ועד לדתות וסדנאות חווייתיות מגוונות – כולם מנסים לעזור למיואשים לתקן את עצמם, אך למרבה הצער, מגפת הדיכאון העולמי ממשיכה ומתגברת מדי יום ביומו. וגם אם הצלחנו לרגע “להשתפר”, “להשתדרג” או להרגיש קצת יותר טוב, לאחר זמן לא רב חוזרות הבעיות ואנחנו חוזרים לספת הפסיכולוג או לסדנה החביבה עלינו.

מדוע אנו לא מצליחים לתקן את עצמנו? הרי אנחנו משקיעים כל-כך הרבה משאבים ואנרגיה בזה?
פעם שאלתי מקובל, “אז איפה פה הקאץ’?” והוא מיד ענה: “הקאץ’ הוא בסך הכול בזוית ההסתכלות שלך על העולם…”. “איך אתה יכול להגיד לי דבר כזה?” עניתי בייאוש, “הרי אני מנסה לשפר ולתקן את עצמי כל-כך…”. “זו בדיוק הבעיה”, ענה המקובל, “אין כלל מה לתקן בך, או בו, או בה או בהם עצמם, כל הבעיות בעולם נובעות אך ורק בגלל הקשרים הלקויים ב-י-נ-י-כ-ם!”.

“בינינו?!” צעקתי, “מה בדיוק לקוי בקשר ביני ובין הפועל סיני הזה שבדיוק עובר את הכביש או בין הילד הקטן שמשחק בגן ממול?”. “או” ענה המקובל, “זה בדיוק מה שנסתר מעיניך”, והמשיך, “הפועל הסיני והילד בגן נראים לך כעת כנפרדים ממך, אך אנו המקובלים כבר גילינו…”. “מה גיליתם?”, השתוקקתי לשמוע את תשובתו, “גילינו ש…כולנו מחוברים“.

הטבע דוחף אותנו לזה
“מחוברים?!” צעקתי, “זאת אומרת”, ענה המקובל, “אנו המקובלים גילינו זאת, בחוש, אך רוב האנושות עדיין לא. וכל הקשיים, האסונות והרעות בעולם, קיימים רק כדי לדחוף אותנו לגלות זאת”, והמשיך, “לכן לא יעזרו לכם כל הפסיכולוגים והסדנאות לשיפור עצמי, כוח הטבע גדול וחזק מהם. והוא דוחף את כולנו להגיע לאותה ההכרה – כולנו מחוברים למערכת אחת ועלינו לתקן אך ורק את הקשרים בינינו, בין חלקי כל האנושות”.

“ואז מה?” שאלתי, “נגיד שכולנו הופכים להיות מקובלים, מה אז?”. “כל זה מוביל למשהו גבוה הרבה יותר” ענה המקובל, “בטח שמעת על מילים גבוהות כמו “אושר”, “נצחיות”, “שלמות”, “שליטה בכוחות הטבע”, “הכרת הבורא” וכיוצא באלה. כל אלה הם פועל יוצא של תיקון מערכת הקשרים בינינו, אבל על כך אספר לך בפעם אחרת…”.

צפו בהרצאה בנושא “מקום הפרט במערכת הכללית”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button