התפתחות רוחנית משנה את מציאות האדם

כל השינויים מתרחשים אך ורק בתוך האדם. כאשר האדם משתנה, הוא מרגיש שהמציאות סביבו משתנה.

אדם הצועד בדרך התפתחות רוחנית, מרגיש את השינויים הפנימיים שמתרחשים בו כמתרחשים בעליון, כבמראה. אך בעליון אין שום שינוי – הוא נמצא במנוחה מוחלטת.

עוד בשיעור:
• הנברא צריך לסדר את עצמו מול האור העליון בשלושה אופנים: אחד, יחד ומיוחד – כל הפעולות במציאות מתלכדות יחד לפעולה אחת, מגיעות ממקור אחד ופועלות אך ורק כנגד בחינה אחת של הנברא. כמו כוונת שמביאה אותנו למטרה נכונה, זהו כוון התיקון שלנו – אם מצליבים את שלוש התכונות הללו, מגיעים להשתוות צורה עם הבורא.
• “פורענות” היא גילוי טבע הנברא לעומת טבע הבורא. האדם לא יכול לגלות את יצרו הרע מעצמו, לעומת ערכי החברה או בעזרת שיטות כאלה או אחרות, רק לעומת טבע הבורא.
• מהי יגיעה? יגיעה היא כאשר אדם מגלה שהתיקון הוא למעלה מכוחותיו ומרגיש שאם לא יגיע הטבע העליון ויתקן אותו, הוא ישאר בתכונת הקבלה לנצח.
• לא דורשים מהנברא יותר מלהגיע למצב שבו הוא ירגיש שאין לו כל אפשרות להגיע להשפעה, אין לו כל אפשרות להישאר בתכונת הקבלה ואין לו כל אפשרות לבצע את התיקון הזה בעצמו, אלא רק על ידי האור העליון שיגיע ויתקן אותו. ואז מגיע התיקון.
• עיקר הבחירה היא בזמן הירידה. כי בזמן העליה האדם נמצא תחת השפעת האור ומתבטל כלפיו. דווקא בזמן הירידה, כשיש חושך, ניתנת לי אפשרות להביע את הבחירה החופשית שלי.
השיעור מבוסס על כתבי רב”ש – שלבי הסולם ה’, עמ’ 255, “פורענות הבאה לרשעים מתחלת מן הצדיקים”

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button