מהסתר לגילוי – מכירים מציאות

האדם מסתיר את עצמו בעצמו מהבורא, מהכרתו את מציאות ההשגחה האמיתית. הוא נמצא תחת הסתרה מוחלטת, בגלל שתכונת האגו שלו היא בחוסר השתוות הצורה מוחלטת לתכונת הבורא, תכונת ההשפעה, הנתינה.

מטרת הבריאה היא להביא את האדם למצב שבו הוא יגלה שהוא בעצמו מסתיר את עצמו מהכרת מציאות האור העליון ושהוא חייב לבצע כל מיני תחבולות ופעולות כדי להסיר את מציאות ההסתרה, על-ידי השתוות הצורה לבורא.

רוב האנשים כלל לא מרגישים את מציאות ההסתרה כי כדי להרגיש זאת, האדם צריך לחוש שקיים משהו מחוץ לו. אם כלי התפיסה שלו חשוך כולו, הוא לא מרגיש כלום. צריך קצת אור כדי להרגיש שהכלי חשוך.

במידה שהאור מאיר לכלי אפשר לגלות עד כמה הכלי נמצא באי השתוות הצורה וההפך. את השלב הראשון של היציאה מתוך ההסתרה – השגת ההסתרה, רוכשים בעקבות לימוד חכמת הקבלה ויישומה בחיי האדם.

עוד בשיעור:
• על פי חכמת הקבלה, רע נחשב ריחוק מהמשפיע וטוב זה התקרבות להמשפיע, להשתוות צורה.
• אי אפשר לבקש מהבורא מילוי כי הוא עשה את חוסר המילוי בך, אלא אפשר לבקש ממנו רק מה שהוא יכול לתת – יתר התקרבות לתכונת ההשפעה.
• כל העולם לא מבקש תיקון אלא שהצרות יעברו. זה נקרא שכבר אין לאדם כוח לבקש מהבורא שיעזור לו. במה הבורא יכול לעזור? שייקח את הרגשת הכאב, את סימני המחלה? הדבר דומה לנטילת כדור נגד כאבים כאשר קיימת מחלה מסוכנת. הכאב מסמן על סיבה חמורה ואם מטפלים בסיבה משורשה, גם הכאב חולף.
• אם האדם מבקש להתעלות מעל ייסורים או תענוגים ליתר השפעה, ורוצה שהם יישארו אבל שהוא יתעלה מעליהם, אז המסך מתהפך – ממסך המסתיר למסך המגלה את מציאות העולם הרוחני.
• צריך להודות על הטוב ועל הרע ולהשתמש בשניהם בקפידה. ביחס כזה של שמירה על שני חלקי הטבע, האדם קובע שהוא מצדיק את הבריאה, שכך היא באה אליו.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “שמעתי”, מאמר ח’, מהו הבדל בין צל דקדושה לצל דס”א

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button