רשימות משיעור הקבלה היומי – שיעור לציון יום השנה להסתלקותו של הרב”ש – 12.9.2010

rabash.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’, מאמר “מהו ההבדל בעבודת ה’ בין כללי לפרטי”

  • המטרה היא “אמונה שלמה”. ניתן למדוד את מידת האמונה השלמה לפי כמה שהאדם עוסק ב”תורה ומצוות” – פעולות כדי להגיע להשתוות הצורה עם הבורא.
  • “יצר הרע” – רצון מיוחד שאין בנו מלכתחילה, שאותו אנו מבררים על-ידי המאור המחזיר למוטב, וכתוצאה מכך אנו נעשים “גברים”.
  • העולם הזה – שכר ועונש, מר ומתוק. העולם הבא – גילוי הבורא, אמת ושקר.
  • עלינו להשתוקק תמיד למטרה ולא לרע, אך להבין שאם הרע מתגלה בדרך, זהו דבר הכרחי.
  • לא נוכל לשנות דבר במציאות, אלא אם נעסוק בגילוי הכוח הפועל היחיד, וכתוצאה מכך נזמין את הכוח מהטבע שיעשה טוב.
  • הבורא – כוח כללי טוב ומיטיב, השפעה ואהבה, ולכן הגילוי שלו הוא לפי השתוות הצורה, התכונות.
  • אנו נמצאים רק בבירור, וברגע שאנו מבררים את המקום, הוא מיתקן.
  • אנו רק צריכים לרצות השפעה, ואז אנו מקבלים אותה מן המוכן – “ואכלתי ישן נושן”.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: “זוהר לעם”, פרשת “ויחי”, אות רמ”ה, שיעור 16

  • עליה נקראת התחברות, ובמידת החיבור בינינו, אנו מגלים את תכונת ההשפעה, שהיא הבורא.
  • 125 מדרגות – 125 מידות ההתחברות, האיחוד.
  • הטקסט הכתוב הוא מה שקורה לי, והכוונה היא איך שהוא מתקשר לכוח העליון.
  • “תורה לומדים מפי ה”‘ – אם האדם יכול לתאר לעצמו שהוא שומע את זה עכשיו מהבורא, שמעביר לו את זה ומספר לו סיפורים על המצבים הגדולים, זוהי גם אחת מצורות ההתחברות הרצויות.
  • כשנתאמץ לחבר את הכוונות שלנו יחד, נרגיש שדווקא על זה מדבר כל הסיפור. לא כתוב בתורה יותר מאיך להתחבר, באילו מידות, צורות ואופנים.
  • בשלב הראשון אנו מזמינים את כוח האיחוד, המאור המחזיר למוטב, הדבק שיחבר בינינו, ואני חושב על כולם ומפעיל את האחריות והערבות. בשלב השני, עלינו לבקש שהאור הזה יחליט לעשות מאיתנו דבר אחד, כטיפת מים המורכבת מאין ספור טיפות המתחברות לאחד. בשלב השלישי עלינו להתחבר עם הספר עצמו, שמה שאקרא עליו יגלה לי את מידות הקשר עצמו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ו’ חלק ט”ו, דף א’ תשל”ו, אות פה’

  • בעולם הזה אין אפשרות לעשות תיקונים, המקום הזה מיועד רק לגלות עד כמה אנו ביצר הרע, ושכתוצאה מכך נצרף את עצמנו למלכות דאצילות.
  • ההצטרפות למלכות דאצילות נקראת “העלאת מ”ן”, שגורמת למלכות לעלות לזעיר אנפין, וכך שניהם עולים לבינה דאצילות שממנה הם מקבלים את הכוח שמחבר אותם, ומתקן וממלא את התחתונים.
  • אין לנו מה לעשות מלבד להקים את מלכות דאצילות שנמצאת בגלות, ולכן כל המגמה שלנו היא להעלות אליה את הרצונות לחיבור הכלים השבורים.
  • הנשמות שמתחברות הן בעצמן גופה של מלכות.
  • זעיר אנפין גדל כדי לגדל את הנוקבא בלבד.
  • תפארת מתחלקת ל-3 חלקים: “חזה” – שליש עליון – ג”ר דתפארת, “טבור” – שליש אמצעי דתפארת, “יסוד” – שליש תחתון דתפארת.
  • “ירכיים” – נה”י דזעיר אנפין.
  • כתר הנוקבא מתלבש על שליש עליון דתפארת, וכל יתר ט’ התחתונות מתלבשות מבינה ועד מלכות שבה.
  • ד’ – סימן המלכות והבורא כלפינו.
  • מלכות שמקבלת רק מנה”י דזעיר אנפין מכונה “דלה ועניה” – ד’. מלכות שמקבלת גם מכל שאר ספירות זעיר אנפין, מוסיפה לעצמה ו’ ספירות ולכן מכונה ה’.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: שיעור לציון יום השנה להסתלקותו של הרב”ש. כתבי בעל הסולם, אגרת ל”ח

  • לרב”ש היא קשה לבטל את עצמו כלפי אביו וקרוביו, והוא השקיע בזה עבודה קשה.
  • בזה שהרב”ש קיבל סמיכה לרבנות, הן מהפלג החרדי על-ידי ר’ זוננפלד, והן מהפלג הדתי-לאומי על-ידי ר’ קוק, הוא קיים קשר פנימי רוחני עם שתי המערכות.
  • אסור לאדם להרפות ידיים באמצע הדרך, ועד שהוא לא הגיע למטרה חייבת להיות התגברות מתמדת. האדם צריך להוסיף מיום ליום ולא לסמוך על אתמול, אלא ההיפך – כל ההישגים של אתמול הופכים לחסרונות של היום ואיתם הוא מתקדם הלאה.
  • בתוך מאמרי רב”ש נסתרות עצות מעשיות הנחוצות לנו ביותר, ולכן אנו צריכים להיות שקועים בתוך מאמרים אלה.
  • ללא מאמרי רב”ש לא היינו יכולים לכוון את עצמנו למטרה.
  • עצות בעל הסולם הן לא למימוש מעשי. כדי לממש אותן, אנו חייבים לפתוח את כתבי רב”ש – לשם ייצוב הכוונות, ואת ספר הזוהר – לשם משיכת המאור המחזיר למוטב.
  • הרב”ש עשה בעבודתו מה שלא עשה אף מקובל עד אליו – הוא היחיד בכל שרשרת המקובלים מאדם הראשון ועד אליו, שכתב על יישום התורה – יישום העבודה על-ידי האדם בקבוצה.
  • לאחר הגלות, אנו זקוקים למאמרי רב”ש כדי לייצב את עצמנו לכניסה לרוחניות.
  • הרב”ש הוא המקובל הראשון שפתח את עצמו כלפי אנשים חילוניים, ללא שום הגבלות, למרות ההתנגדות הגדולה של קרוביו לכך.
  • ניתן לקבל הוראה רוחנית, רק ממקובל שקיבל הדרכה ממקובל הקודם לו בשרשרת המקובלים, שמגיעה עד אדם הראשון בלבד.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button