רשימות משיעור הקבלה היומי – 13.12.09 – חג חנוכה שמח!

hanuka.jpgהכנה לשיעור

  • אדם המתחיל לצעוד בדרך ההתפתחות הרוחנית, חייב את עזרת הכוח החיצון – קבוצה, בורא, כיוון שבאמצעות מה שיש לו עצמו, הוא לא יכול להגיע לשורש – מה שקיים מחוץ לאדם.
  • הרגשת תלות בכוח הקבוצה ודרכה בכוח העליון, היא ממש הצלה מלמעלה; את ה”הבדלה” הזו מביא לאדם האור, לאחר שהוא השקיע את עצמו בכמה שהוא מסוגל ובכל מה שניתן לו.
  • כל עצות המקובלים עוסקות באיך למשוך את המאור המחזיר למוטב, וכל התקדמות האדם תלויה במידה שהוא מיישם אותן.
  • על הקבוצה להבין כי מטרתה היא להביא לכל חבר וחבר את הבירור והמחשבה, במה תלויה ההצלחה, על-ידי מה אנו מזמינים את המאור המחזיר למוטב, על-ידי מה כל אחד יכול להשתנות, ואז נראה בנו שינויים.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: כתבי רב”ש, כרך ב,’ אגרת מ”ג, חנוכה

  • התורה מדברת על אדם הרוצה להגיע לגילוי הבורא בלבד.
  • “מרגלים” – גילוי הכלים שיכולים להעלות את האדם לדרגת “ארץ ישראל”.
  • “מכבים” – הכוחות הקטנים באדם שזועקים לעזרה מלמעלה.
  • “בית המקדש” – מלכות שמתקשרת עם בינה.
  • רק על-ידי התחברות לכוח העליון, באמצעות לימוד חכמת הקבלה, נוכל לעבור מהמצב הנוכחי למצב הבא.
  • “בינה” – כוח האמונה, ההשפעה, שמקבלים מלמעלה – כוח שעוזר לי להיות למעלה מכוח הקבלה שלי.
  • “חיצוניים” – כוחות האגו, הקבלה שלי, כי הם מחוץ לקדושה.
  • המאבק בין היוונים ליהודים – איך מתחילים להעריך את כוח האמונה על-פני כוח הקבלה, ורוצים לנהל על-ידו את הקיום שלנו.
  • “נר” – האור העליון; “שמן” – חומר הרצון לקבל שנמצא בתוך הכלי; “פתילה” – מידת המסך שאיתו עובדים מעל ה”שמן”; אם האדם מסדר את כל הדברים הללו בצורה הנכונה, הוא מגיע למצב “חנוכה” – התעלות מעל הרצון לקבל.
  • האור מאיר בקצה הפתילה העליון, היכן שה”פתילה” מנותקת מהקשר ל”שמן”; האור החוזר מגיע ממלכות ממש עד לכתר, היכן שאין כבר קשר בינו לבין העביות, ורק שם מתקיים המגע – השתוות הצורה בין ה”שמן” שבתוך ה”פתילה” ובין האור, ואז שניהם יכולים להידלק.
  • העביות לא נעלמת; עלינו לחבר אותה למסך, ולעשות משניהם “קו אמצעי”; המידה בה אנו יכולים לכלול את העביות עם המסך, היא החוש שבו אנו יכולים למדוד את הקשר בין הרצון לקבל והאור.
  • המסך לא קיים בפני עצמו, הוא נבנה בקשר בין “ימין” ו”שמאל”.
  • “פך השמן” – הניצוץ שאנו מקבלים כדי להתחיל את העבודה.
  • האדם לא מסוגל לספק לעצמו דבר לשם התפתחותו הרוחנית; רק החברה יכולה לעשות זאת.
  • “נס” – חוסר יכולת לראות את הקשר בין הפעולה שלי ובין התוצאה ממנה.
  • על האדם לתאר את כל ההבחנות הללו בפנימיותו – זאת כל העבודה שלנו.
  • נדמה לי שאני שונא את הזולת; אני שונא את הרצון לקבל שלי, שנראה לי כזולת.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות  ס”ז, שיעור 28

  • שליש תחתון דתפארת – מקום עולם הבריאה; נצח, הוד, יסוד – מקום עולם היצירה; מלכות – מקום עולם העשייה.
  • מקום עולם אצילות, הוא מקום המלכות, שלתוכו נכנסו תכונות הבינה; במקום זה שולטות תכונות ההשפעה בתוך כלים דקבלה.
  • רק כשהאור מסתלק, אנו יכולים לקבוע את מצבנו.
  • בכל ספירה מתפשט אור מיוחד, בהתאם לאופייה.
  • כל זיווג דהכאה נעשה על פרצוף שלם.
  • למעלה מפרסא – שליטת הבינה; למטה מפרסא – שליטת המלכות.
  • “שליש אמצעי דתפארת” – מקום מציאות האדם, בין שני הכוחות הגדולים – קבלה והשפעה, ובזה שאני מחבר אותם כאחד, אני בונה את עצמי; ה”אחד” הזה יהיה אני.
  • נקודות דס”ג שירדו למטה מטבור ונכללו עם נה”י דגלגלתא, הצטמצמו, ולכן כל הכלים ממטה לתפארת דנקודות דס”ג, הצטמצמו.
  • “נקודות דס”ג” – פרצוף שירד מתחת לטבור; “עולם הנקודים” – פרצוף ס”ג שנמצא מעל הטבור, ומטפל במלכות בכמה שהוא מסוגל, בצורה נקודתית.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם: “תכונתה של חכמת הנסתר בכללה”, שיעור 6

  • מחקר מדעי – מחקר שאותו כל אדם יכול לבצע במידת יכולתו, ולהגיע לאותן התוצאות.
  • חכמת הקבלה מיועדת לכולם; כולם בנויים באותה הצורה, אך יש מי שקיבלו את המדע הזה (ישראל), וצריכים להעבירו לאחרים.
  • אתה לא צריך להיות הגדול מכולם, אתה צריך להגיע לגודל המקסימאלי שלך.
  • לימוד בדרגת הדומם – מדעי הפיזיקה, כימיה; לימוד בדרגת הצומח – מדע הבוטניקה; לימוד בדרגת החי – מדעי הביולוגיה, זואולוגיה; לימוד בדרגת המדבר, האדם – מדע חכמת הקבלה.
  • הגישה המדעית בעולמנו היא נכונה וראויה, אך חסרים בה כלים; חכמת הקבלה מספקת לך כלים – אותו המכשיר שאיתו אתה יכול “לראות” את כוחות ההשפעה, כתוצאה מהשגת כוח ההשפעה בך.
  • חכמת הקבלה בונה בך חוש נוסף, ובוא תוכל לחקור את המציאות הרוחנית, בדיוק כפי שאתה חוקר את המציאות הגשמית ב-5 החושים שלך.
  • כל ההתפתחות המדעית בעולמנו, קיימת על-מנת להשלים את מה שחסר לאדם מהטבע; חכמת הקבלה מספקת לאדם את הכלים להשיג את מה שחסר לו מהטבע, בצורה טבעית.
  • בין הרצונות – החומר הקיים בטבע, ישנה המחשבה – האמצעי לעבור מרצון לרצון, לתנועה בשדה הכוח – מכוח קטן לכוח גדול יותר.
  • מחשבה היא כוח התנועה, שעל-ידה אני יכול לשנות את מציאותי, ברצון שבו אהיה.
  • עלי להמציא עבורי את כוח המחשבה, שיראה לי שהתנאים שאני נמצא בהם הם רעים, שישנם תנאים טובים יותר, ושכדי להגיע אליהם עלי לשנות את הרצון שלי.
  • הנשמה נמשכת לחזור למקורה; אם אני הולך ביחד איתה אני מתקדם בנוחות, ואם אני לא הולך ביחד איתה אני מרגיש ברע, כיוון שישנו כוח המושך אותי בכוח לכיוון מקור הנשמה.
  • המקובלים, הם אלה שמממשים את כוח משיכת הנשמה לחזור לשורשה.
  • במערכת הרוחנית, אף אחד לא יכול להשתמש בשני, אלא אם הוא ממלא את השני.
  • התכללות כל נשמה עם כל יתר הנשמות היא מחויבת, כי שם נמצא הכלי שלה; באותו האזור בו סיפחתי לעצמי את יתר הנשמות, אני מגלה את הבורא.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button