רשימות משיעור הקבלה היומי – 14.12.09

wave.jpgחלק א’: ספר הזוהר – קטעים נבחרים, פרשת נח, אות ש”ב

  • לפני שאנו קוראים בספר הזוהר ובתורה בכלל, אנו צריכים לכוון את עצמנו בצורה הנכונה; אנו צריכים לסדר את התכונות הפנימיות שלנו כדי שנהיה מסוגלים לתפוס את מה שקיים סביבנו.
  • ניתן לגלות את הכוח העליון, רק במידה שאנו דומים לו; זאת כל מטרתנו – לאסוף את כל התכונות שלנו ולסדרן כך שהן יהיו דומות לבורא, לכוח העליון שבו אנו נמצאים – “אדם”.
  • לפי אור החסדים שאנו יכולים לגלות מתוכנו, אנו מגלים את אור החכמה שסובב אותנו.
  • מבינה (אלוקים), יוצאים כל הכוחות – חכמה וחסדים, לזעיר-אנפין בקטנות, המתפקד כ”שסתום”, ובמידה שאנו, הנשמות, יכולות לתכלל ממטה למעלה במלכות דאצילות, היא מתחברת לזעיר-אנפין, שיכול להוביל את האורות מבינה למלכות ומשם לנשמות.
  • כל הקיום, הוא האורות שמגיעים מבינה למלכות דאצילות.
  • לא קיימים בתורה או במציאות תכונות או כוחות רעים; כל התכונות מצויות בהרמוניה ביניהן, והאור צריך להגיע דרכן לכל הנשמות.
  • לא חשוב באיזו מידה הנשמה מעלה את החיסרון שלה; כל 125 מדרגות העלייה לאין-סוף, הן בין מלכות לזעיר-אנפין דאצילות.
  • אנו בונים את הצינורות והשסתומים שמעבירים ומסתירים את השפע העליון, ובמידת התקשרות כל התכונות שבנו בצורה הנכונה, אנו פותחים את צינורות השפע.
  • “צדיק” – מי שהגיע למידת השתוות הצורה עם הבורא, וכתוצאה מכך מצדיק את פועלו.
  • “לשבח לכבודו” – שמחה המתפרצת בלב האדם, כתוצאה מיכולתו לקבל בעל-מנת להשפיע עבור הבורא.
  • כל אחד כולל את כל העולם, ובעת קריאת הזוהר עלינו להשתדל לאתר את אותן התכונות והפעולות הכתובות בספר בתוכנו, ולצרפן לתמונה אחת של אור, כלי ומסך ביניהם – נקודת היסוד, היכן שיש מגע בין הבורא לנברא; לשם עלינו “למשוך” את כל הסיפור.
  • אנו לא מתקנים דבר מלבד את התפיסה, את חוש ההתמצאות שלנו.
  • עלינו לזכור ולהפנים, שהקשר הפנימי בין בני האדם הוא הכלי הרוחני, וכל היתר הוא מדומה.
  • כל חכמת הקבלה נועדה כדי להבין בסופו של דבר את ספר הזוהר, כי את גילוי המציאות ניתן לעשות רק דרך ספר הזוהר.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות  ע”א, שיעור 28

  • פרצוף ס”ג קובע את כל ההתפתחות.
  • מלכות לא מסוגלת לקבל את תכונת ההשפעה מכתר, כי כתר הוא אור, אלא מבינה – רצון לקבל שכבר קיבל את תכונת ההשפעה.
  • בינה הצטמצמה על-ידי מלכות, וכתוצאה מכך היא משפיעה לה בחצי מדרגה, בפרצוף קטן המכונה “עולם הנקודים”, שבו יש רק חסדים.
  • לאחר שיצאה קטנות דעולם הנקודים, נעשה זיווג על הפה, רשימו דנה”י דגלגלתא באור גדול; כתוצאה מכך ירד המסך מנקבי עיניים לנה”י וממנו התפשט האור בכל עולם הנקודים בגדלות.
  • בינה מתכננת בראש שלה מה היא רוצה לעשות לרצון לקבל, וכתוצאה מכך יוצאת בחינה ג’ – זעיר-אנפין.
  • בגוף הפרצוף לא קורה דבר מלבד מה שהוחלט בראש; אנו מדברים על הגוף רק כלפי הפרצוף הבא.
  • פרצוף המוליד מקבל יתר עביות, על חשבון הפרצוף הבא.
  • הקו הדק נובע כתוצאה מקיומן של דרגות העביות השונות ותיקונן ההדרגתי; ללא דרגות העביות השונות, היה קיים עיגול בלבד.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם: “תכונתה של חכמת הנסתר בכללה”, שיעור 7

  • בלתי אפשרי לחדור מחומר העולם הזה לחומר העולם הרוחני, כיוון שחומר העולם הזה מורגש בנו בתכונות על-מנת לקבל, ואילו חומר העולם הרוחני מורגש בנו בתכונות על-מנת להשפיע, ואין כל קשר בין שתי התכונות.
  • כל המחקר שלנו ברצון לקבל, לא ייתן לנו להבין, ומכל שכן להרגיש, את העולם הרוחני.
  • מיסטיקה – ניסיון לחקור משהו שאתה לא נמצא בו, ללא שינוי עצמי; מי שמתעסק כאילו ברוחניות, לפני שרכש תכונות רוחניות.
  • ניתן לרכוש את תכונת ההשפעה רק על-ידי הזמנת המאור המחזיר למוטב – כוח שמוסיף לך על-פני תכונת הקבלה, את תכונת ההשפעה.
  • במידה שאתה רוכש רצון להשפיע, אתה חוקר בתוכו תופעות, וסך-כל מחקר התופעות מביא לך את חכמת הקבלה.
  • מצד העליון אין כל נתק כלפינו; רק מצידנו הנתק קיים, ולכן ישנו תהליך של יגיעה ומציאה.
  • ביגיעה שלנו אנו מפעילים מערכת אלטרנטיבית – הבורא, שקושרת בין “לא לשמה” ל”לשמה”, ומביאה אותנו להשגת המציאות הרוחנית.
  • חכמת הקבלה היא המקום היחיד בו מתקיים קשר ההתפתחות בין דרגה תחתונה לדרגה עליונה יותר, בצורה ברורה ומדעית.
  • בדרגת העולם שלנו אנו יכולים לדבר בוודאות על דרגת הדומם בלבד; ממצב הצומח והלאה, היכן שכבר פועל כוח החיים, אנו לא יכולים לדבר בוודאות, כיוון שזהו הכוח האלוקי, ואותו ניתן לחקור רק באמצעות חכמת הקבלה.
  • “מדע” – כשאתה יכול להיות מחוץ למושא המחקר שלך ולחקור אותו בצורה אובייקטיבית; לכן חכמת הקבלה היא המדע האמיתי היחיד, כי באמצעות מדעי העולם הזה ניתן לחקור רק מתוך אותו מישור המציאות.
  • היגיעה חשובה עבור האדם, כי בלעדיה לא יתפתחו בו כלי הרגשה שבהם הוא ירגיש את המציאות.
  • היגיעה תלויה בך, אך את הנתונים שעל-פניהם אתה צריך להתייגע, העליון מסדר עבורך בצורה האופטימאלית עבור התפתחותך.
  • הבחירה החופשית היא בסביבה, שיכולה לעורר אותך ליגיעה להתקדמות.
  • בעולם הגשמי, התנועה היא מתוך מכות לכיוון הטוב האגואיסטי – התקדמות לא מודעת; בעולם הרוחני, התנועה היא מתוך מכות לכיוון הטוב האלטרואיסטי – התקדמות מודעת.
  • חכמת הקבלה לא מטפלת בחומר, אלא בכוח המחייה את החומר – כוח ההשפעה, הנתינה, הבורא שיתגלה באדם; הצטברות הכוח הזה באדם מביאה אותו לחיי נצח.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button