רשימות משיעור הקבלה היומי – 15.12.2010

zolaam11.jpgחלק א’: זוהר לעם, “הקדמת ספר הזוהר”, מאמר “אותיות דרב המנונא סבא”, אות כ”ט, שיעור 4

  • אדם שפותח ספרי קבלה הוא בעצם אדם שדואג להציל את החיים שלו, את הנשמה שלו. שהוא שואל מה הטעם בחיים, ורוצה להציל את החיים מהריקנות שהיא יותר גרועה מוות.
  • כשהאדם צועק כך בליבו, להציל את עצמו, הבעיה היא האם הוא מפרש נכון בליבו מהי ההצלה שהוא מבקש – האם ההצלה היא להתעלות מעל האגו ולהתחבר לזולת ולכל המציאות כאחד, האם הוא מבין שבכלים דקבלה הוא לא יכול יותר לקבל ולכן הוא שואל מה הטעם בחיים האלה, ושהוא יכול להתקיים רק בכלים דהשפעה, במגמה החוצה.
  • אם האדם מרגיש שליבו כבר מכוון לצאת מעצמו, להתקשר לכולם ושם למצוא את הרגשת החיים, אז הכוונה שלו נכונה, ובהתאם לזה המאור שמגיע אליו מחזירו למוטב.
  • כ”ב אותיות – צורות הקשר בין בינה למלכות. אם החומר מקבל על עצמו כ”ב צורות מהבינה, אז בכל הצורות הללו יחד הוא יהיה דומה לבורא.
  • מאמר “אותיות דרב המנונא סבא” מתאר כיצד כל אות ואות מעלה מ”ן ומהו המ”ד שיורד אליה מלמעלה בתגובה; אם למ”ן לא מצטרפת אף קליפה, אפשר לברוא בה את העולה, ואם למ”ן מצטרפת איזו קליפה, אי אפשר לברוא בה את העולם.
     
  • אנו זקוקים לאור שיופיע בכל מקום, ואז יהיה אפשר להעמיד את העולם בסדר הנכון. ששום מחיצה לא תפריע לאור להופיע בכל מקום, וכך בטוח נגיע לתיקון הנרצה. בסופו של דבר מתברר שניתן לעשות זאת רק בכלי שנקרא “ב'”, ברכה, חסדים. לכן גם כל הכוונה שלנו בזמן קריאת הזוהר צריכה להיות קרובה לאות ב’.
  • העולם הוא בי”ע והנשמות השבורות, והאותיות מגיעות מז”ת דבינה דאצילות כדי להשפיע לעולם.
  • כדי לא להפריע לאור להתפשט, על האדם להיות “חפץ חסד”, בדומה לאות ב’.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: תלמוד עשר הספירות, כרך ג’, חלק ח’, “לוח התשובות לפירוש המילות”, אות ח’, שיעור 12

  • אנו לא צריכים לעשות תיקונים בט’ ראשונות כי אלו תכונות הבורא, ובמלכות, הרצון לקבל, אנו לא יכולים לעשות תיקון – אנו יכולים לעשות תיקון רק על מלכות שנכללת בבינה.
  • “ארץ ישראל” – רצון שנמצא ב”ישר-אל”, בבינה.
  • “בהמה” – צמצום א’. “אתם קרויים אדם”: “אדם” – צמצום ב’. “אתם” – מלכות שמתחברת לבינה.
  • “הבל הבלים הכל הבל” – הכל מושג בהבל – באור חוזר.
  • ברוחניות השכל מגדיל את ההרגשה, אך בעולמנו השכל מבטל את ההרגשה כי הוא בא מהאגו. לכן אנו צריכים לראות את השרטוטים שמציירים לנו המקובלים, ויחד עם זה להגיע להתפעלות מהם.
  • כמו שאנו לא יכולים להתקיים בעולם הזה ללא ידיעה מה קיים כאן, גם בעולם הרוחני אנו לא יכולים להתקיים ללא ידיעה מה קורה שם.
  • אנו צריכים לקבל כל מצב כ”אין עוד מלבדו, טוב ומיטיב”, כברכה. ואם אני מתייחס לכל מצב כמצב בונה, זה כבר מצב בריא. אם אני מתייחס למצב הנתון כמצב הנכון לבירור ולתיקון, לא אכפת לי מהו מצבי.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכוונות”, אות פ”א, שיעור 39

  • “תיקון אחור באחור” – אין אור חכמה, אך אני מרוצה מזה, ולכן הקליפה מתרחקת.
  • ראש דאריך אנפין הוא המנהל וקובע את כל פעולות, אך כל פרצוף פועל ומתקן במקומו את היחס בין העליון לתחתון.
  • בינה דאריך אנפין היא חפץ חסד, ולכן היא כאילו לא יצאה מראש ויכולה לתווך בין הראש לשאר הפרצופים. לכן דווקא היא מנהלת לנו את כל התיקון.
  • “פה” – מקום הזיווג, היכן שאנו יכולים לחבר את ט’ הראשונות עם המלכות. פה דצמצום א’ יכול לחבר את כל ט’ הראשונות למלכות, ופה דצמצום ב’ יכול לחבר את המלכות רק עם הספירות שנמצאות עד חזה דבינה.
  • חכמת הקבלה עוסקת ברגש שלנו, ולכן כדי להבין אותה אנו צריכים מוח ולב – לשלוט בחומר בכוחות – למרות שהחומר הוא רגיש, אנו מסדרים אותו מעל הרגש כדי להביא אותו להרגשה הנכונה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, מאמר  “שפחה כי תירש גבירתה”, שיעור 7

  • כל הפילוסופיה התהוותה כתוצאה מלקיחת מושגים עליונים וחיבורם לפי השכל הגשמי, למטה מהמחסום.
  • הפילוסופיה התקיימה בעיקר בתקופה שבה חכמת הקבלה הייתה נסתרת, והיום כאשר הקבלה מתגלה, הפילוסופיה דועכת.
  • “פילוסופיה” – גישה לחיים שלא מבוססת על ניסיון.
  • “מדע” – מה שאני יכול לבטא על-פני האור העליון. מדעי הטבע הם המדע הכללי ועוסקים בדרגות הדומם, הצומח והחי, אך גם האמנות האנושית היא מדע שעוסק בדרגת המדבר.
  • חכמת הקבלה – איך החומר, הרצון לקבל, מקבל את צורת הבורא. ואז החומר הזה יקרא “נשמה”.
  • מי שלומד את חכמת הקבלה מהמקור ומקבל הדרכה נכונה ממורה מקובל, לא יכול להיות שייגש למחקר לא על-ידי האור המחזיר למוטב.
  • חכמת הקבלה הוא מדע, שבו אנחנו, האנשים, מגלים בכל פעם יותר ויותר את האלוקות, את הכוח הכללי של הטבע. ומה שאנו מגלים, אנו מגלים בתוך התכונות שלנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button