רשימות משיעור הקבלה היומי – 25.11.2010

123.jpgחלק א’: זוהר לעם, הקדמת ספר הזוהר, אות קס”ד, שיעור 2

  • מי שמגיע לחכמת הקבלה, צריך לדעת שהיא שיטה, אמצעי לגילוי הבורא לאדם בעולם הזה.
  • כדי לעשות זאת, האדם צריך לייחד את עצמו, את הקבוצה – המקום שבו הוא מגלה את הבורא, ואת הבורא עצמו – תכונת האהבה וההשפעה, יחד. בכוונה הזו, במאמץ הזה, עלינו לקרוא את ספר הזוהר, ולאחר יגיעה מסוימת נתחיל לגלות את הבורא.
  • כל עוד אני נמצא בחזקת עצמי, לעולם לא אוכל לכוון על-מנת להשפיע נחת רוח לבורא, כי אני כלל לא מרגיש שהוא קיים. במידה שאני נמצא במשהו ב”ישר-אל”, כבר אפשר לדבר על יחס לבורא.
  • החכמה שלנו, הגישה שאנו רוצים להשיג את הבורא כמדענים בעולם הזה, מכבה את הגישה הנכונה לרוחניות. גישה כזו לרוחניות היא פסולה מיסודה, כי השכל האנושי לא יכול לגעת בה, ובמקום לגשת לרוחניות אנו ניגשים לעולם דמיוני שאותו אנו מייצבים לפנינו.
  • ההבדל בין “אומות העולם” ובין “ישראל” שבנו, זה ההבדל בין לעשות הכל בתוך הדעת, בשכל, בהבנה, או ללכת רק למעלה מזה ולתלות את הכל במאור המחזיר למוטב, בתוך הקבוצה ובמסירות נפש.
  • “תיבנה ירושלים מחורבנה של צור” – כל הקליפות שומרות בתוכן על הכוונה על-מנת לקבל, ואם אנו מסוגלים לתקנן בעל-מנת להשפיע אנו מעבירים את הרצון הזה לקדושה, ובזה אנו בונים את “זה לעומת זה”.
  • “למעלה מהדעת”, על-מנת להשפיע, זה למעלה מהחומר שלנו ואנו לא מסוגלים לעשות זאת אלא בעזרת האור העליון.
  • עלינו לבטל את הרצון העצמי האגואיסטי שמפריע לחיבור בין הנקודות שבלב בלבד. זו עבודה מאד מעשית, ומיום ליום האדם יכול לבצע אותה בתוכו, כמו עבודה פיזית בעולם הזה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “צו”, אות קט”ו, שיעור 8

  • אדם שיש לו נטייה לרוחניות, צריך להבין שעל-ידי התיקונים שכתובים בזוהר הוא מגיע בהדרגה לגילוי.
  • כל העבודה שלנו היא לא בשכל אלא בכוונה – אתה רוצה שיתגלה לך על מה הם מדברים. לא להבין אלא לגלות, לחיות בזה.
  • אנו חייבים לאחוז כמה שיותר במילים שהרב נותן בתחילת השיעור, ולהמשיך אותן. זאת כל העבודה המשותפת שלנו.
  • בכל שיעור אתה חייב להיות באותה הכוונה, רק לחדד ולברר אותה יותר ויותר.
  • כאשר הכוונה בורחת, מומלץ לחזור אליה בעזרת השאלה – “מה יהיה איתי?”, ואם זה יכאב לך, לא צריך דבר יותר מזה.
  • הכוונות זה האדם שבי – מה אני רוצה מתוך כל מה שיש לי.
  • ערבות בינינו היא האפשרות היחידה לשמור על הכוונה הנכונה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, בית שער הכוונות, אות נ”ה, שיעור 25

  • בכל מקום ופעולה יש מבנה שלם בן 10 חלקים.
  • בסופו של דבר בחינה ד’ צריכה להידמות ל-ט’ הראשונות שלפניה. היא עושה זאת על-ידי זה שהיא רוכשת על עצמה כוונה על-מנת להשפיע – מקבלת את האור מ”בעל הבית” כדי לתת לו תענוג.
  • ברוחניות אין לנו שפה אלא רק כוחות, ולכן אנו משתמשים במילות העולם הזה על-מנת לתאר תכונות וכוחות רוחניים, הפועלים מאחורי אותם הענפים שבעולם הזה.
  • כתוצאה ממבנה צמצום ב’, שבינה מתחברת עם המלכות, כל פרצוף מגולה עד החזה שלו, ומחזה ומטה הוא נמצא בתחתון. כתוצאה ממבנה זה, גם בעולמנו אין אדם שלא נמצא בכולם וכולל את כל החלקים של כולם. לכן עלינו לסדר את המחשבות והרצונות שלנו בצורה הנכונה, כדי להשפיע זה לזה.
  • המערכת כבר נמצאת בזה, השאלה היא רק אם היא תעבוד לפי זה. זהו ההבדל בין העולם שלנו לעולם הרוחני – שהעולם שלנו זה העולם שאנו רואים לפי הרצון שלנו, והעולם הרוחני קיים לפי רצון הבורא, בצורה השלמה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, מאמר “גוף ונפש”, שיעור 3

  • האדם הוא מי ששואל מה יש מעל הטבע, וכתוצאה מכך האנושות פיתחה מאות אמונות ודתות.
  • שיטת האמונה גורסת שישנו גוף וישנה נפש. זוהי שיטה טבעית, הנובעת מתוך הרגשת האדם שקיים משהו מעבר לגופו הבהמי.
  • אנו משתמשים בשיטת האמונה בכל פרט ופרט בחיינו, כי בכל חלק מהמציאות שלנו ישנו חלק שלא נודע, ואת כל הדברים הלא נודעים אנו משלימים באמצעות תחושת האמונה.
  • האדם חש שהוא נצחי מכיוון שהרצון האגואיסטי שלו, הכוח ההגנתי של הגוף, מספק לו את התחושה הזו, אחרת חיינו היו הופכים לבלתי נסבלים.
  • בסך הכל, לכל האמונות ישנה מגמה אחת – שיש חיים לאחר המוות. חכמת הקבלה גורסת אחרת – שישנו מצב שנקרא “מוות” וישנו מצב שנקרא “חיים”.
  • חכמי הקבלה לא מדברים במאומה על העולם הזה. עבורם זהו דמיון שנתנו לנו בינתיים, וממנו אנו צריכים להתעורר ולגלות את החיים האמיתיים.
  • אם אתה משתמש נכון באמצעים העומדים לרשותך במצבך הנוכחי, אתה יכול להתעלות לחיים, שכלפי המצב הנוכחי הם חיים ממש, והמצב הנוכחי יקרא חלום, כמו שכתוב “היינו כחולמים”.
  • כל הסיכוי לגלות את העולם הרוחני הוא מתוך החלום הזה, מהחיים המדומים.
  • לאחר המוות יהיה לך מה שתשיג בחיים האלה. בעזרת חכמת הקבלה אתה רוכש כלים נוספים שבהם אתה מרגיש חיים נוספים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button