רשימות משיעור הקבלה היומי – 25.3.2010

zolaam4.jpgהכנה לשיעור: מאמרי שמעתי, מאמר ע”א, “במסתרים תבכה נפשי”

  • העליון מראה לתחתון, לפי שפת התחתון, איך התחתון מתייחס אליו.
  • המצב האידיאלי ביותר נקרא “דבקות” – שהנברא נמצא באותה הצורה שהבורא נמצא כלפיו, בהתאם לדרגתו.
  • בכי מלמטה – שהתחתון בוכה מכיוון שהוא לא יכול ליהנות לעליון מחוסר כלים; בכי מלמעלה – שהעליון בוכה שהוא לא יכול לתת לתחתון מחוסר כלים של התחתון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “וירא”, אות ש”ז, שיעור 12

  • “יין המשמח” – קבלת אור חכמה בגילוי חסדים, ממטה למעלה, בעל-מנת להשפיע; “יין המשכר” – המשכת האורות ממעלה למטה, דבר האסור מאז צמצום ב’.
  • “עמון”, “מואב” – כאשר רוצים לקבל את האורות בעל-מנת לקבל, דבר שלא יכול להתקיים אף פעם, אך נטייה זו קיימת באדם עד גמר התיקון.
  • כוחו האמיתי של ספר הזוהר הוא הסגולה; וכשהאור מתחיל להאיר, האדם מתחיל לראות את מה שכתוב בספר.
  • אנו לא לומדים לעולם מתוך קריאה על עצמנו, על הנשמה שלנו, אלא הלימוד צריך להיות מורגש בפנים, להעביר אותו דרכנו.
  • אל לנו להעלים את ההפרעות או לרצות שהן תעלמנה; עלינו להרגיל את עצמנו, שההפרעות נמצאות איתנו יחד, כמו המחשבות הטובות, כי להיות בקו ימין בלבד זה לא טוב – האדם הוא מי שמורכב מ-2 הכוחות, ימין ושמאל.
  • “קליפות” – הכלים הגדולים ביותר, עם הרשימות הגבוהות ביותר, שלא ניתן לתקנם בשלב זה, אך במידה שיכולים לברר מהם מעט, נעשות מהם הנשמות הנשמות הגבוהות ביותר.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכונות”, אות נ”ו, שיעור 18

  • חציו העליון של כל פרצוף מתלבש על חציו התחתון של הפרצוף העליון לו, וחציו התחתון של כל פרצוף מתלבש על חציו העליון של הפרצוף התחתון לו.
  • ברוחניות אין לנו מילים אלא רק רגשות, ולכן המקובלים לוקחים מילים מהעולם הזה, כדי לכנות את הרגשות הרוחניים, וזו שפת הקבלה, שפת הענפים.
  • “מוחא”, “עצמות”, “גידין” – כלים פנימיים בהם ניתן לעשות תיקונים, כלים דהשפעה; “בשר”, “עור” – כלים חיצוניים המתלבשים על יסוד הגוף, בהם ניתן לעשות תיקונים חלקיים, כלים דקבלה.
  • בשר ועור עם לא כלים אמיתיים שלנו, והם לא אותם הכלים שיהיו לנו בגמר התיקון.
  • במידה שמלכות יכולה להתכלל בבינה, היא יכולה להיות במחשבה של בינה, ומה שנשאר לה מעצמה, הוא רצונה להתבטל בפניה.
  • בכלי הקבלה המבטלים את עצמם, מתגלה הארת חכמה במידה מסוימת, מכיוון שזו אופיים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, מאמר “האומה”, כותרת “היחיד והאומה”, שיעור 8

  • בחכמת הקבלה, כל המחקר הוא לפי החוק “אין לדיין אלא מה שעיניו רואות”, מתוך מחקר בטבע, אך לא בטבע המוכר לנו אלא בטבע עליון יותר.
  • בין 2 כוחות הטבע – המשפיע והמקבל, מתקיימת כל המציאות.
  • הנברא הוא “מכונה” שיכולה לעבוד רק אם יש לה חומר דלק, רווח, תענוג; האפשרות היחידה שהרצון לקבל יעבוד בהשפעה, בדומה לבורא, היא אם גדלות הבורא תהווה עבורו חומר דלק.
  • בזמנינו, מתגלה העובדה שחלקי האנושות חייבים להשפיע זה לזה כדי להתקיים – גלובליזציה, ובמקביל, מתגלה חוסר היכולת לעשות זאת. מתוך מצב זה מתגלה הנחיצות בכוח השלישי, הבורא, שרק הוא יכול לעשות את השלום בינינו.
  • באמצעות חכמת הקבלה, ניתן להקדים ולמשוך את המאור המחזיר למוטב, לפני שהוא יקדם אותנו בדרך ייסורים.
  • בחכמת הקבלה, האמונה לא סוגרת את העיניים, אלא פותחת את העיניים – אמונה “למעלה מהדעת”.
  • “אמונת חכמים” – כאשר אני מקבל את עצות המקובלים, כדי לארגן את הכול בצורה הנכונה להתקדמות.
  • ברוחניות, חומר הדלק הוא גדלות העליון, גדלות ההשפעה; כל חומר דלק אחר הוא אגואיסטי.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button