רשימות משיעור הקבלה היומי – 5.8.2010

book.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’, מאמר “בעניין הוויכוח בין יעקב ללבן”

  • כל הוויכוח שיש בנו, בין ה”לבן” וה”יעקב” שבנו, הוא עבור מה אנו עובדים. האדם לא מזהה בדרך כלל את שני הכיוונים הללו שנמצאים לפניו, לרוב הוא משוחד ולמרות שנראה לו שהוא הולך בהשפעה ביגיעה, הכל זה לטובת עצמו.
  • עבודת ה’ היא בעיקר בהסתרה, זו כל העבודה שממנה באה לאחר מכן כל הפריה והרבייה.
  • עבודת הבירור היא בעיקר כלפי החברה – לראות עד כמה שהפעולות של האדם כלפי החברה הם מתוך רדיפה אחר כבוד, שליטה ומושכלות, כלומר למילוי עצמי ולא להשפעה.
  • אנו צריכים להבדיל תמיד בעבודה שלנו, מיהו מחייב העבודה, האם אנחנו לא משקרים לעצמנו במיוחד בסיבות – האם אני מתחיל בשקר.
  • העיקר הוא לתת יגיעה עכשיו לכיוון הנכון, מקסימום “לשמה”, שגדלות הבורא והיושר מחייבים אותי.
  • חוץ מביקורת, אין לאדם שום כלי לגלות את אור האינסוף שסובב אותו.
  • דרך ההכנה – אנו מכינים את עצמנו לקבלת האור, שאותו נרגיש בצורה מבוררת; לא לברוח מהחושך כבהמה, אלא להבין מה הוא רוצה מאיתנו, ובזה נגיע למילוי.
  • הבורא ופרעה זה אותו הדבר, ב”פנים” ו”אחוריים”.
  • האדם צריך לברר כל הזמן, מהו המניע שלו ועל-ידי אילו אמצעים הוא עובד ורוצה להתקדם למטרה, ובכל פעם להשתדל להיות קרוב לאמת.
  • האדם צריך לברר בכל פעם לפי דרגתו, האם ידיו נקיות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “לך לך”, אות שמ”ו, שיעור 21

  • “זיווג” – התאמה חלקית או שלמה לאור, פעולות שנועדו לאפשר לנו במצבנו המקולקל, לגלות איזו התאמה לאור.
  • האור לא מביא לנברא כלים חדשים, הנברא צריך לתת יגיעה ולחפש את הכלים, החסרונות החדשים.
  • אם הנברא לא יעשה הבחנות באור הישר, הוא לא יגיע ליותר מנפש דנפש. רק היגיעה שהאדם משקיע למעלה מדעתו, “למעלה מהשמש”, הוא מגיע לנרנח”י.
  • אנו מגלים את הזוהר מתוך החיבור שלנו בלבד, ומי שלא משתוקק לחיבור, אין לו סיכוי לגלות מה כתוב בזוהר.
  • “נשמה” זה לא שאני מקבל את האור מלמעלה, אלא שאני משפיע את השפע למישהו ומזה אני מתמלא, שאני מקבל הזדמנות להשפיע וזה מה שממלא אותי.
  • “חושך” – כשאני מגלה שאני לא יכול להשפיע. “יום” – תכונת ההשפעה החדשה שממלאה אותי.
  • אל לנו לחכות שיגיע משהו מבחוץ – האורות הגדולים שממלאים את הנברא, זו היכולת להשפיע שממלאה אותו. הכל מתגלה ביציאה להשפעה.
  • “תפילה” – העלאת מ”ן, שאני רוצה לברר עוד אפשרויות להשפיע, חיסרון לחבר את המלכות עם הבינה ולהשתמש בחיבור הזה.
  • “קול” – האור החוזר ממטה למעלה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות כרך ו’, חלק ט”ו, עמ’ א’ תת”נ, שאלה קל”ד, שיעור 8

  • לא קיימים מצבים אחרים מלבד מידות הקשר בין הרצון והאור, ועל כך בלבד מדובר בכל כתבי הקודש.
  • הנברא מתפעל מתכונת ההשפעה, מכיוון שיא מנוגדת לטבע שלו. לא ניתן להתפעל מנתון אחד, אלא רק מתוך היחס בין נתון אחד לשני.
  • בייסודנו קיימות 2 תכונות, 2 כוחות מנוגדים, המציירים לנו את כל המציאות שלנו.
  • עלינו להשתוקק להרגיש את הכתוב בספר “תלמוד עשר הספירות” ולא להבין זאת בשכל.
  • גילוי הכלי הגדול והריק, כנגד האור הגדול שנראה לכלי כחושך, הוא דבר הכרחי, ולאחר שמלכות יורדת למקומה, החיסרון שלה נכלל בזעיר אנפין, שלוקח אותו ומעלה אותו למעלה, ומקבל בחזרה מידה כפולה של מילוי – עבורו ועבור הנוקבא.
  • זעיר אנפין זקוק לגדלות רק עבור הנוקבא ולא עבור עצמו, לכן הוא יכול להיכנס לגדלות רק במידה שמלכות דורשת ממנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ח’, שיעור 8

  • בימינו, אנו נמצאים בפעם הראשונה בבחירה חופשית, בעבודת הסיום.
  • עד ימינו לא הייתה קיימת כל בחירה חופשית, מכיוון שעד ימינו לא היה לנו אף פעם עסק עם תיקון כלפי הקבלה.
  • עם ישראל הוא רק אמצעי, והתעוררותו היא רק כדי לגרום לתיקון אומות העולם.
  • כל המקובלים מזמן האר”י והלאה, פעלו רק לשם פרסום חכמת הקבלה.
  • מהאר”י ועד בעל הסולם, לא היה מקובל גדול, שעשה פרסום כל-כך גדול לחכמת הקבלה, כבעל שם טוב.
  • אל לנו להתייחס למקובל כבן אדם – המקובל מהווה את הקשר בין נשמותינו ובין המערכת הכללית האלוקית, ופועל כך שנוכל להתקשר בינינו לבין כל אותה המערכת. המקובל פועל ללא קשר לקיומו או לחוסר קיומו בגוף גשמי – אלה כוחות שקיימים ופועלים תמיד.
  • עד האר”י, כל המקובלים היו שייכים לבחינת גלגלתא-עיניים, להכנה, ומהאר”י והלאה, החלה ההתעוררות הכללית.
  • האר”י – משיח בן יוסף, פותח את ההארה מכל ג’ הבחינות הקודמות לבחינה ד’, ומתחיל לפעול בה.
  • “משיח” – כוח המתקן את הנשמות. “גאולה” – גילוי כוח ההשפעה הכללי. “משיח בן דוד” – גילוי שיטת התיקון לכל העמים.
  • המשיח לא יכול לבוא לפני שהעולם כולו יקבל ידיעה בכללות שהוא זקוק לתיקון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button