רשימות משיעור הקבלה היומי – 6.1.2011

zolaam.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך ב’, מאמר “מהו, שהסולם הוא באלכסון, בעבודה”

  • הנברא חייב להיות כלול משני כוחות, תכונות המנוגדות – הרצון לקבל והכוונה על-מנת להשפיע. ולכן שני הכוחות המנוגדים האלו נמצאים בנברא בהתנגשות.
  • הכוחות הללו מנוגדים רק בשורשם. אם האדם רוצה שהם יגדלו יותר מזה, הוא חייב לעשות ביניהם “שיפוע”, כלומר קשר נכון, אחרת הם לא יגדלו והוא יישאר רק בנקודה השחורה של הרצון וניצוץ הקטן של נקודת הבינה.
  • הגדילה היא בזה שהאדם מתחיל להשוות, לסדר ולהשלים בין שני הכוחות, ואז הוא נותן לבורא יכולת לגדל אותו בשני הכוחות האלה, והשילוב בין בינה ומלכות הוא מה שבונה אותו.
  • “לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע” – האדם צריך כביכול לעשות את המלחמה הזו, להבליט את הבעיות, לראות אותן, לא לטשטש אותן. זו הבעיה של העולם – שאנו לא רוצים צרות, את ההתפוצצויות הפנימיות, המלחמות, שזה לא נוח ולא טוב ולכן אנו בורחים מזה, רצים לטשטש, לכסות את הבעיות הפנימיות ולא להשלים אותן עם הבורא, שהוא המקור לכל אלו.
  • כל הדחפים האכזריים – השנאה, הקנאה, התאווה, הכבוד, הדחייה וכן הלאה, הם התוצאות מהשבירה, ורק הם הטבע שלנו. ועלינו להשתדל להגיע למצב שכל התוצאות הללו שאנו מרגישים מהשבירה, יהיו כגורם לעליית אהבת הבריות בנו, ובצורה כזו שנתקדם.
  • העבודה שלנו היא בסך הכל לאתר בכל רגע ורגע את עצמנו – מה הרע שנמצא בי עכשיו, ואני לא מטשטש אותו, לא נכנס להרדמה. אלא עלי להבין שאם לא בוער בי יחס טוב וחם לחיבור פנימי עם הזולת, אז אני נמצא בניתוק מעבודת ה’.
  • העבודה שלנו היא השילוב של שתי התכונות שבנו ב”אלכסון”, בשיתוף הנכון. לכן בכל רגע האדם צריך לחלק את עצמו לשתי התכונות – קבלה והשפעה, ולדרוש את הבירור הנכון והשיתוף, השילוב הנכון ביניהן.
  • העבודה בקבוצה מזרזת את ההתפתחות האישית, ומביאה לאדם מקום שבו הוא יכול להתאמן ולראות בפנימיות הקבוצה מקום לגילוי ולהשפעה לבורא. בסך הכל, בלימוד המשותף בחיבור עם החברים אנו מגיעים לזה.
  • בכל העבודות שלנו, אנו צריכים לראות האם אנו לא מדכאים את האגו שלנו מפני שאנו לא רוצים להרגיש רע.
  • בתת הכרה ובהכרה שלו, האדם חייב כל הזמן להרגיש את עצמו יותר גבוה מהזולת. אם הוא לא מטשטש את הביקורת ואת היחס שלו, יש לו בכל רגע עבודה – לקחת את השנאה הזו, שנאת החינם שהוא מרגיש בצורה מחויבת לכל אחד ואחד, ולכסות אותה מיד ביחס היפה, באהבה. אדם המקפיד לעבוד בצורה הזו, נכנס לקשר הנכון בין מלכות ובינה ולעבודה הדרגתית מול הבורא.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “יתרו”, אות קט”ו, עמוד 13

  • בזוהר אנו לומדים על מצבים רוחניים שאנו עוברים, ומספרים לנו רק על הצורות הרוחניות שבמקרה מזכירות לנו את הצורות הגשמיות שבהן אנו נמצאים.
  • שפת הענפים – ברוחניות אין שמות, רק הרגשה ולכן המקובלים לקחו שמות מהעולם הזה וכינו בהם הבחנות רוחניות. לכן בזמן שאנו קוראים בזוהר, אנו צריכים להשתדל בכל הכוח לראות, לאתר את הכוחות העליונים הרוחניים, המצבים, היחסים שלגמרי מנותקים מהצורות המוכרות לנו.
  • המקובלים כותבים לנו, לא כדי שנתייחס לשמות ולמילים, אלא כדי שנשתוקק להשיג את המושגים הללו.
  • דווקא לאנשים שרוצים להגיע להשגה רוחנית אסור להגשים את הכתוב בכתבי הקודש. האיסור הזה צריך להביא אותנו לתשוקה לגלות את הכתוב בחוש, ועד אז אסור לנו להירגע, ועלינו לראות בכל העיסוק הזה סגולה על-מנת להגיע לזה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ג’, חלק ח’, אות מ”ח

  • המערכת היא קבועה במצב הקטנות, מפני שכלפי עצמם העליונים מסופקים לגמרי. כשהנשמות השבורות מעלות מ”ן העליונים נכנסים לגדלות, ולכן מי שמעלה מ”ן מלמטה גורם לאור בכל העולמות.
  • העליון מוליד את התחתון מהראש שלו.
  • אם אתה לא יכול לגרות את העליון ולהכניס בו חיסרון, לא יקרה שום שינוי.
  • בחכמת הקבלה, אנו לומדים בסך הכל איך לבקש מהעליון.
  • אם תלמד את ההרעות כביכול שהעליון עושה לך, ותעלה מעליהן באמונה למעלה מהדעת, אתה תגלה בהן את מה שהעליון רוצה לתת לך.
  • כל החיים שלנו הם בסך הכל רמיזות מצד העליון, מה עלינו לבקש ובאיזו צורה לבקש, ולכן אם אנו שמים לב, יש לפנינו ספר כתוב.
  • “דעת” – הבטן שלי, האגו שלי, הלב השחור שלי, המוח הערמומי שלי שמחשב איך לסדר, להרוויח ולהשתמש בכולם.
  • “אמונה למעלה מהדעת” – למרות שזו דעתי, אני צריך ללכת בהשפעה, באהבה, בחיבור, כדי להידמות בזה לבורא, ושהמטרה שלי תהיה דבקות בו, והזולת בסך הכל בא לשמשני כדי להגיע למטרה הזו.
  • בימינו אנו נמצאים במצב שבו כל העולם צריך לעורר את העליון, כי אנו מתחילים להגיע למצב שבו העליון מתחיל לדרוש מהאנושות תגובה הכרתית.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, מאמר “חכמת הקבלה והפילוסופיה”

  • אין לחכמת הקבלה שום בעיה לדבר בכל רמות הבריאה, כי בסך הכל היא מדברת על אור וכלי. כל היתר כבר תלוי בתחתונים – איך הם מרגישים את עצמם בהתאם לאותה תבנית ההויה הכללית.
  • הבחירה החופשית היא מאיזו סביבה לקחת דוגמא. זהו הדבר היחיד שתלוי באדם, ומכיוון שאנו לא מיישמים זאת, במיוחד בימינו שהם זמני התיקון, אנו חוטפים מכות גדולות.
  • מוטל עלינו ללמד את כל העולם את נקודת הבחירה החופשית, ומשם והלאה כל השאר יסתדר. זהו קצה חוט ההצלה של האנושות.
  • המצב עצמו לא משתנה – אתה רק פותח או סוגר את עצמך מהמצב שבו אתה נמצא. ומה שמתרחש בך הם בסך הכל גירויים שעוברים בך, כדי שתתחיל לבנות את המצב שבו אתה נמצא, לגלות את מצבך האמיתי, לפתוח את עצמך.
  • כוח הקבלה קיים באדם אחד, אך כוח ההשפעה יכול להתקיים רק בין שניים. לכן כאגואיסט אתה לבד, וכדי להשפיע אתה זקוק לסביבה.
  • בגיל ההתבגרות, ההתפרצות הפנימית בגנים, בהורמונים, בכל האגו, בשליטה בכל הדברים מתעוררת בכוונה מתוך הטבע. זוהי נקודה מאד מכרעת, חשובה, ולכן עלינו לתת להם בשנים הקודמות לזה שיטה, סביבה, לחנך אותם איך להשתמש ביצר הרע הזה, במנוף הזה, כדי לבצע עליו עלייה. אז אתה מיד מקבל אדם גדול. ובשנות גיל ההתבגרות הם יכולים לעבור מחסום ולהגיע לרוחניות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button