רשימות משיעור הקבלה היומי – 8.8.2010

12344.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’: מאמר “חשיבותה של האמונה, שנוהגת תמיד”

  • “אמונה למעלה מהדעת” – שההשפעה, מחוץ לאדם, קובעת את כל מעשיו.
  • אפשר “לפתור את החלום” רק אם הולכים בהשפעה מעל הקבלה, שחשבון הכלל הוא מעל חשבון הפרט.
  • ללכת באמונה למעלה מהדעת זה ללא שום קשר לאופי, לשכל, לכמה האדם גדול או קטן או עד כמה הרגש שלו מבורר, אלא לקחת בחשבון רק את עניין ההשפעה, וכל הקבלות נפסלות, וניתן לקבל רק במידה ההכרחית.
  • המצב הרצוי הוא שהאדם נמצא בחשבון לא שלו, אלא בחשבון של הסביבה, של הבורא, שהוא רוצה להגיע ל”שעשועים” – שהבורא ייהנה מזה שהוא נותן לו והוא נהנה מזה שהוא נותן לבורא אפשרות לתת.
  • “אהבה” – שאני נותן לשני לאהוב אותי, בזה שאני פותח את עצמי לאהבתו.
  • אך ורק בקבוצה אתה יכול, בפעולות ובמחשבות שלך, להיות בטוח שאתה נמצא באמונה למעלה מהדעת, בזה שאתה חושב על טובת הקבוצה מעל טובת עצמך.
  • “אמונה מעל הדעת” – שאתה מעריך את ההשפעה מעל הקבלה. “אמונה מתחת לדעת” – שאתה מאמין למה שאומרים לך, ללא ביקורת.
  • “השכינה” – האמונה הכללית של הקבוצה.
  • בכדי להגיע לרצון להשפיע הכללי, עלינו לעורר אחד את השני בצורה הדדית, ומתוך ההתנגדות המשותפת על ההכבדה הכללית המשותפת, אנו יוצרים כלי משותף שנקרא “שכינה”.
  • אם מגיעים לרמה שאין הבדל בין מצבי ההתעוררות מלמעלה למצבי הכבדת הלב, זה סימן שיצאנו מהאגו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “לך לך”, אות שפ”ב, שיעור 26

  • הבעיות הן רק הבעיות הכלליות של הקבוצה. הקבלה לא פותרת בעיות פרטיות – הן נפתרות לאחר שאנו פותרים את הבעיה של הקבוצה הכללית, של האנושות, שמגיעים בהתעוררות שלנו המשותפת לשכינה, לכלי הכללי לגילוי הבורא, וכתוצאה מכך שהאור העליון שוכן בה, אז כל אחד ואחד מרגיש בכל הצורות, אפילו באלו הארציות, טוב יותר.
  • “תפילת רבים” – אם אנו עושים רצון משותף, שבו נוכל לגלות את תכונת ההשפעה, כך שנגלה את הבורא שרוצה להשפיע לנו.
  • האדם צריך לברר מהו החיסרון הגדול האמיתי שצריך להיות, ועל-ידי הזוהר אנו רוצים לפתור את בעיית הכלים, הרצון שלנו, ואיתו לעבוד.
  • “פרעה” – כל הרצון הגדול, כל הבריאה, שאותו צריך לתקן בחלקים.
  • כל מילה בזוהר היא רצון או כוונה – איך אני מתייחס לרצון הזה, ועלי לחפש היכן התכונות הללו בתוכי, ואיך אני מתקשר לאחרים בעזרת הכתוב בספר.
  • ההכנה היא גשמית, אגואיסטית, ולאחר ביצוע הפעולה עלינו לבדוק האם עכשיו אנו פועלים על רשת הקשר הפנימית שהשגנו בינינו.
  • “ברית” – קשר שאותו האדם לא יכול לקשור לבד, אלא רק על-ידי השתתפות עם האחרים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ו’, חלק ט”ו, עמ’ א’ תת”נ, שאלה קל”ז, שיעור 9

  • בעלייתה עם זעיר אנפין לבינה בקומה שווה, מלכות מגלה שאין לה שם אפשרות לקבל אור חכמה, שאותו היא מרגישה כחושך כתוצאה ממחסור בחסדים, ומגלה שהיא יכולה לקבל חסדים רק אם היא תרד מתחת לזעיר-אנפין.
  • קטרוג הירח הוא מצב הכרחי שהיה, ראשית כדי לגלות את הכלים, לאחר מכן לגלות את הקלקול שלהם ולאחר מכן להביא אותם לתיקון.
  • כל המקרים ה”לא נעימים”, מתגלים אך ורק לצורך תיקון.
  • כשזו”ן עולים לאבא ואמא, הם מתחברים אליהם בנקודת חצי תחתון דתפארת דאמא, ולא למעלה ממנה.
  • “עיבור” – גלגלתא ועיניים – כלים דהשפעה בדרגת השורש. “יניקה” – כלים דהשפעה בדרגה א’. “מוחין” – גדלות – השפעה בדרגות א’, ב’ ו-ג’. “כתר” – סיכום ואיסוף כל הבחינות והמצבים הקודמים, יחד לפרצוף אחד.
  • כל המועדים, החגים והאירועים שעליהם אנו קוראים בכתבי הקודש, הם בסך הכול מצבים פרטיים של הכלי בדרך ההתפתחות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ח’, שיעור 9

  • נשמת האר”י הקדוש הייתה נשמה מיוחדת, שהגיעה לעולמנו כדי לפתוח את שערי החכמה.
  • האר”י מסמל לנו את תקופת המשיח, ולכן הוא מכונה “משיח בן יוסף”, ומזמנו והלאה חכמת הקבלה החלה לקבל צורה כשיטת התיקון.
  • לפני האר”י הייתה מניעה מלמעלה ולא נתנו לכלל להיכנס. מהאר”י והלאה, כל אדם החפץ בכך יכול להכין את עצמו לכניסה לעולם הרוחני ולאחריה להשיג אותו.
  • נשמת האר”י עשתה תיקון שדרכה מגיע האור לכולם, ועכשיו תלוי בכולם מה יקרה.
  • בעל הסולם סידר, בירר, פירט ופירש את תורתו של האר”י ונתן לה צורה, ובלעדיו לא הייתה לנו גישה לתורת האר”י.
  • הטבע סוגר עלינו סביב סביב, כדי להוכיח לנו עובדה פשוטה, שאנו נמצאים בתוך הטבע ואנו מאוד קטנים, ואנו נמצאים בעיגול קטן ותלויים זה בזה ובטבע הכולל הסובב, ואנחנו חייבים למצוא את הסיבה מדוע זה קורה ומה עלינו לעשות כדי שלא יקרה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button