תופסים מציאות חדשה

evolution2_lch.jpg“שטויות” מלמל ערן, אחד מחבריי הטובים, לאחר שסיימנו את הצפייה בסרט “בליפ” . לא אכפת לי כמה תארים יש למדענים האלו, כל הדיבורים שלהם על זה שאנחנו תופסים מציאות כזו או אחרת…”. ערן הצביע על העמוד שמולנו ואמר “הדבר הזה קיים, אני אוכיח לך”. הוא חבט בעמוד, צעק – אייי! וחיוך ערמומי התפשט על פניו: “נו, העמוד הזה קיים או לא קיים?” 

ובאמת, למרות ההסברים של המדענים בסרט על זה שאנו תופסים את מציאות העולם לא באופן אובייקטיבי אלא לפי מה שמתגלה בחושים שלנו, לא נראה שמישהו מתרגש מזה או רואה בכך סיבה לשנות את חייו. “במה זה נוגע לי?”, שואל האדם שנמאס לו כבר מתיאוריות או מפילוסופיות. אם אין ת’כלס, אני לא קונה.

מציאות זה לא בהכרח מה שאני רואה
באחת השיחות שניהלנו בזמן האחרון, הודה חברי ערן שמסקרן אותו לראות את העולם בצורה קצת שונה, להציץ אל מציאות חדשה. ביום שישי האחרון לקחתי אותו להרצאה על תפיסת המציאות לפי חכמת הקבלה. “מעניין”, הוא מלמל, “לא ראיתי את זה ככה”.

אז נדמה לנו שאנחנו רואים אנשים, כלבים, חתולים, עצים, בתים, מכוניות. אבל זה לא אומר שהם באמת שם. כולנו רואים את אותה מציאות בגלל שיש לנו את אותם החושים. מצד שני, כולנו גם מוגבלים בדיוק באותו אופן. האם ייתכן שכולנו מפספסים את מה שלא נקלט בחושינו? ואם כן, את מה בדיוק אנחנו לא קולטים?

מציאות אינסוף
מקובלים מספרים שקיימת מציאות רוחנית שלמה ונצחית, כלומר שאינה משתנה, שנקראת “עולם אינסוף”. כרגע אנו לא רואים או מרגישים אותה, בדיוק כמו שאנו לא רואים או מרגישים גלי רדיו או כוחות טבע אחרים. אבל את עולם אינסוף אפשר להרגיש, אפילו כדאי להרגיש, בכל זאת אתם יודעים, אינסוף.

אז איך עושים את זה? העובדה שאנחנו יודעים שקיימת אפשרות כזו, היא כבר הזדמנות שניתנה לנו כדי להרגיש את עולם אינסוף. אם נרצה להגיע לשם ונלמד על כך בעזרת חכמת הקבלה, כבר נתקרב אל הרגשת מציאות זו. כלי הקליטה שלנו ישתנו, תפיסת מציאות החיים שלנו תשתנה ונתחיל לגלות את מציאות האינסוף.

עוד בהרצאה:
• המקובלים הם מדענים לכל דבר. הם לא משערים או מדמיינים את קיום הכוחות בעולם העליון אלא כותבים רק על מה שגילו בעצמם.
• מהי המשמעות הרוחנית של האותיות? נגיד שהייתה לי מצלמה שיכולה לצלם את מה שקורה בתוך המוח, את פנימיות האדם. ברוחניות ישנם 22 מצבים מיוחדים כאלה, שכל אחד מהם מתורגם לאחת מאותיות הא’-ב’ העברי. מקובל שקורא סידור קבלי יכול להרגיש כל אות ואות בתוך עצמו ולבצע את הפעולות עליהן כתוב בספר.
• לומדים קבלה כדי לשאול שאלות.
מבוסס על הרצאת הרב לייטמן על “מבוא לספר הזוהר”, ספר “קבלה למתחיל”

צפו בהרצאה המלאה

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button