יום העצמאות הרוחני

dgalim.jpgיום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל כבר בפתח. בכל מקום מתנוססים דגלי כחול לבן ועם שלם נזכר ביום המאושר שבו הקמנו מדינה.

מבט על יום העצמאות כפי שהוא משתקף מבעד לעיני המקובלים מגלה לנו שזהו חג בעל משמעות מיוחדת גם מבחינה קבלית. הם כותבים לנו שחגיגת יום העצמאות מסמלת את ההזדמנות שניתנה לכל אחד מאיתנו להגיע לעצמאות רוחנית, לחופש אמיתי עוד בחייו. אבל איך מממשים את ההזדמנות הזאת? באמצעות חכמת הקבלה…

מהי המשמעות של “להיות עם חופשי בארצנו”?

להיות עם חופשי משמעותו לשלוט על גורלנו בהווה ובעתיד באופן מוחלט. כשנעלה את רמת המודעות שלנו לדרגת הכוחות הרוחניים שפועלים עלינו ומנהלים את עולמנו, נוכל להגיע ליום העצמאות הנעלה הזה.

האם יש קשר בין מצבנו המדיני למצבנו הרוחני?

מובן שכן, כדברי חז”ל: “אין לך כל עשב ועשב שאין לו מזל ברקיע שמכה אותו ואומר לו גדל” (מדרש רבא – בראשית). כלומר, כל דבר שקיים בעולם מנוהל ומכוון על ידי כוחות טבע עליונים, ולכן רק מצבנו הרוחני קובע את מצבה של מדינתנו, מכל הבחינות.

האם שינוי פוליטי יכול לשפר את המצב?

אנו רואים שכל הניסיונות לעשות שינוי פוליטי ומדיני על ידי ממשלה או מפלגה כלשהי, לא הביא עדיין לשיפור המצב. המצב ימשיך להידרדר כל עוד לא נכיר בכך שעולמנו מופעל על ידי חוקי הטבע העליון ועלינו להגיע לאיזון איתם. המפתח להתקשרות לכוחות אלו ולעתיד טוב יותר נמצא בידי עם ישראל, בידינו, והוא נקרא “חכמת הקבלה”.

האם אי פעם יהיו כאן שלום וביטחון?

אין ספק שנגיע לשלום, ביטחון והרמוניה, ולהרבה יותר מכך – לגילוי העולם העליון. אלא שדרך ההתפתחות אל עבר אותו “גן עדן עלי אדמות” כוללת שתי אפשרויות:

  • הראשונה, היא התפתחות מאולצת דרך סבל, מלחמות וצרות נוספות.
  • השנייה, התפתחות דרך חכמת הקבלה, מעניקה לנו הזדמנות להתחבר אל הכוחות העליונים, לגרום בכך לשינוי חיובי מיידי בכל תחומי החיים ולהגעה ליום העצמאות האמיתי.

כיצד ניתן להסביר את המשיכה הפנימית לארץ ישראל בכלל ולירושלים בפרט?

משיכה זו נובעת מהקשר הקיים בין הנשמות לבין הכוחות הרוחניים שנקראים “ארץ ישראל” ו”ירושלים”. זו הסיבה לכך שבליבנו, בתת הכרתנו, אנו חשים משיכה לארץ ישראל, על אף כל הקשיים המצויים בה.

האם יש קשר בין עצמאות המדינה לבין חירותו של היחיד?

כן. רק כאשר כל יחיד ישיג חירות אמיתית, תהיה עצמאות אמיתית למדינה ונוכל לחגוג את יום העצמאות באמת. ומהי חירות אמיתית? זו היכולת לנהל את הגורל מתוך הבנה של חוקי הטבע הרוחני.

בעל הסולם כותב על כך “שהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכוונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה”, שהיא חכמת הקבלה (הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ה’).

מה יחס הקבלה לחזון הציוני?

עוד מזמן האר”י ואילך, יצר לימוד הקבלה משיכה לארץ ישראל. ניתן היה לראות קשר ברור – כל מי שנמשך לרוחניות הרגיש גם משיכה לארץ ישראל.

המקובלים כתבו על הקמת מדינת ישראל עוד לפני שהחזון הציוני קרם עור וגידים, אלא שהם התכוונו לכך שהמדינה תיבנה מתוך הכרה והבנה של הכוחות הרוחניים שמנהלים את המציאות.

האם יהיה אי פעם סוף למלחמות ישראל?

השלום תלוי רק בנו. המלחמות, המשברים והייסורים שבעולמנו מבטאים את הניגודיות שקיימת בינינו לבין הכוח העליון. במידה שנעשה “שלום במרומים”, כלומר בתוכנו, עם הכוח העליון שמנהל את חיינו, אנו נזכה לזה ש”יעשה שלום עלינו”, גם בעולם הגשמי.

למה כל כך שונאים אותנו בעולם?

תפקידו של עם ישראל הוא לממש את חכמת הקבלה על עצמו ולאחר מכן להפיץ את השיטה הזו לכל האנושות.

כשאיננו מנצלים את יכולתנו להעניק לעולם את הדרך להשגת אושר ושלמות, העולם מגיב בשנאה ובהכרזה על כך שאין בנו צורך. המפתח ליצירת תפנית הוא הפצת חכמת הקבלה, שרק באמצעותה נוכל להתאחד סביב רעיון אהבת הזולת, ולהוות דוגמא לאיחוד האנושות כולה “כאיש אחד בלב אחד”. רק אז נוכל לחגוג את יום העצמאות באמת.

מהי המשמעות הקבלית של הביטוי “עם נבחר”?

עמנו “נבחר” לתפקיד אחד: עליו לתקן את עצמו ולהגיע לקיום בדרגת הכוח העליון, לאחר מכן עלינו להפיץ את הידע הזה לכל האנושות. בכך נעלה את העולם כולו לאותו גובה רוחני; כל העולם יהיה כאגודה אחת, ואנו – עם ישראל – נממש את תפקידנו להיות “אור לגויים”.

האם קיים יום העצמאות הרוחני?

יום העצמאות הרוחני הוא מצב מיוחד מאוד, שבו האור העליון נותן לאדם את הכוחות להתעלות מעל הטבע האגואיסטי שלו ולנהל את חייו בצורה המושלמת, החופשית והנוחה ביותר. רק כך זוכה האדם לחירות אמיתית והופך לעצמאי.

יום העצמאות ה-60, שנת 2008: ישראל, לאן?

למעלה, לחיים הרוחניים. ורק מהמצב הזה נוכל לנהל בהצלחה את חיינו.

חג שמח!

2 תגובות ל- “יום העצמאות הרוחני”

  1. תגובה מאת Anonymous:

    חג שמח לכלי העלמישניהיי מוארים תמיד.

  2. תגובה מאת מרדכי:

    תודה רבה על המאמר הזה.

    יש לי שאלה אחת. מכיון שאנו בבני ברוך חוגגים את החגים לפי שורשים הרוחניים וגם אנחנו הולכים רק לפי ספרי הקבלה האוטנתיים, אולי תוכל לכוון אותי לספר קבלה איפה שכתוב ש- ה’ אייר הוא חג עם שורש רוחני.

    זאת אומרת איפה כתוב ש ביום חמישי לאייר יש שורש של חג.

    לפי חוקי המדינה אני מבין שזה חג לאומי אבל איפה הקשר בין התאריך הזה ובין הדברים היפים והחשובים שעליהם אתם כותבים?

    תודה רבה
    בידידות

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button