משמעות החיים

הכמיהה לדעת מהי משמעות החיים, מכונה בפי המקובלים בשם התעוררות “הנקודה שבלב”. מושג ה”לב” מסמל בקבלה את הרצונות האגואיסטיים שבאדם. רצונות אלה הולכים ומתפתחים החל מהרצונות הבסיסיים ביותר – למין, למזון ולמשפחה, ועד לרצונות מפותחים יותר – לכסף, לכבוד ולידע. ה”נקודה שבלב” היא הרצון המפותח ביותר באדם – הרצון לרוחניות, הרצון לדעת את משמעות החיים.

כל עוד האדם שקוע ברצונותיו האגואיסטיים הוא אינו שואל מהי משמעות החיים? אלא הוא פשוט חי אותם. אולם בעת שהוא מתחיל לשאול בשביל מה אני חי? עומדות בפניו שתי אפשרויות: לחקור את השאלה ולקבל עליה תשובה או להתעלם ולברוח ממנה אל שגרת החיים הרגילה .

השאלה על משמעות החיים, מורגשת באדם בדרך כלל כחוסר שקט, מעין צורך שדוחף אותו לפתח את השאלה ולממש את דרישתה, יחד עם זאת היא טומנת בחובה הזדמנות למימוש עצמי מלא והנאה בלתי פוסקת. בתחילה האדם אינו יודע כיצד לממש את רצונו החדש. “הנקודה שבלב” דורשת מילוי שונה, והאדם אינו מסתפק עוד בכסף, בכבוד או בידע. כעת הוא רוצה לדעת איך לחיות את החיים האלה ולהרגיש שיש להם מטרה.

בדיוק על השאלה הזו עונה חכמת הקבלה. היא פותחת בפני האדם צוהר, דרכו הוא יכול להתחיל להבין את הסיבות למה שקורה בחייו. היא מלמדת אותו כיצד לחיות את חייו מתוך הכרה של חוקי המציאות, ומראה לו כיצד לכוון אותם לטובה. איך בדיוק?

הקבלה היא שיטה לגילוי הכוח העליון שמנהל את המציאות שלנו. הכוח העליון, מסבירים המקובלים, כולו נתינה ואהבה. במהלך לימוד הקבלה האדם מגלה כיצד להידמות לאותו כוח, להיות אוהב ונותן כמוהו. אדם שמפתח את השאלה על משמעות החיים לרצון שלם לאהוב ולתת לאחרים, משתווה לכוח העליון ומרגיש טוב ותענוג נצחיים.

עוד בהרצאה:
• כשמחבר פירוש הסולם לספר הזוהר, בעל הסולם עלה לארץ הוא ראה שאף אחד לא מבין כראוי את כתבי הקבלה, לכן הוא החליט כתוב את תלמוד עשר הספירות – החיבור הקבלי המרכזי בדורנו. ההרצאה מבוססת על ההקדמה שכתב לתלמוד עשר הספירות.
• הראשון שגילה את חכמת הקבלה כשיטה הוא אברהם אבינו. אלה שלמדו ממנו את השיטה הפכו ברבות הימים לעם והעבירו את החכמה במהלך ההיסטוריה. בתקופת הגלות ניתק הקשר עם החכמה, ואז המקובלים סגרו את השיטה והגבילו את הגישה אליה. רוב העם נשאר בקיום חיצוני של התורה ורק קבוצות של מקובלים בודדות שמרו על פנימיות התורה. כל זאת עד לתקופתו של האר”י שפתח והתאים את השיטה לכולם. בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, כותב בעל הסולם שהנתק הזה הוא כמו “מחיצת ברזל” שעומדת בין אותו עם שלאורך דורות שמר על הקשר עם הכוח העליון.
• מהן חמשת השאלות הבסיסיות שהאדם שואל כשמציעים לו ללמוד קבלה? ואיזו שאלה נגדית מבטל את כולן?
• איזה כלים הקבלה נותנת לאדם להתמודד עם רגשות מן העבר? זה לא שייך לקבלה. הקבלה מלמדת אותך רק איך לגלות את הכוח העליון ואז מתוך זה אתה תראה ותבין את הסיבה כל המצבים שעברת.
ההרצאה בבית קבלה לעם, מבוססת על ההקדמה לתלמוד עשר הספירות אות א’

צפו בהרצאה המלאה

הורידוmp3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button