קבלה – חכמה שמדברת על החיים שלי

 

כיצד אנו יכולים להכיר את החוקים שנסתרים מעינינו, ואיך הם פועלים על החיים שלנו? חכמת הקבלה חוקרת את המקור שממנו נובעות כל התופעות בעולמנו, היא מדברת אך ורק על החיים שלנו. היא מסבירה את המתרחש בעולמנו על פי חוקי טבע מוחלטים הנסתרים מהאדם הרגיל, ולא כאוסף של תופעות מקריות.

כדי להכיר את התופעות המתרחשות בעולם שבו אנו חיים, עלינו להבין קודם כול מהו מקורן, ומאין הן מגיעות אלינו. אם נתבונן במתרחש בפשטות נאלץ להודות, שלרוב איננו יודעים מדוע קורה כל מה שמתרחש סביבנו. החל מהתופעות הפשוטות ביותר, כמו שינויי מזג האוויר או פגישות מקריות עם חברים מהעבר, ועד לעלייתן ונפילתן של ממשלות שונות או לחילופין אסונות טבע שפוקדים בשנים האחרונות את עולמנו.
חכמי הקבלה מסבירים שקיים עולם עליון, רוחני, הנעלם מחושינו, אך מוחשי מאוד עבורם. מתוך הכרה של אותו עולם הם מסבירים לנו, שמה שאנו רואים הוא לא יותר מאשר עולם של תוצאות הנובעות מהעולם העליון. לכן הם מכנים את העולם הרוחני בשם “עולם הסיבות” או “עולם השורשים”, ואילו את העולם שלנו הם מכנים “עולם התוצאות” או “עולם הענפים”.
כל מה שאנו חושבים, חשים, מרגישים, מדמיינים, רואים, שומעים וכו’ כבר נקבע והוחלט בעולם גבוה יותר, מבלי שנדע דבר על כך.
אז מה עושים עם זה?
במצבנו הנוכחי, כל עוד אנו נמצאים בעולם התוצאות, איננו יכולים לשנות דבר, אולם אם נשתמש בעצות שהמקובלים נותנים לנו בספריהם, נוכל להכיר בהדרגה את העולם העליון ולשלוט על גורלנו. השאלה היחידה היא, האם יש בנו רצון לצאת למסע המופלא? לדרך המובילה אל הכרת העולם העליון? השיטה, על כל פנים, כבר קיימת.
עוד בהרצאה:
• מהם ארבעת השלבים שבהם התפתח הרצון?
• אנחנו הדור הראשון של הדור האחרון. הדור שבונה את עצמו כשווה לבורא, וזו מטרת הבריאה.
• אם בלאו הכי נגיע לגמר התיקון בעוד 232 שנים לשם מה עלינו להתאמץ עכשיו?
• לכל פרט שקיים בעולם שלנו יש שורש בעולם עליון יותר ממנו. ההבדל בין הפרטים בעולמות הוא שהחומר שבעולם העליון יותר זך וככל שיורדים לעולמות תחתונים יותר החומר נעשה יותר עב.
• מהו מזל? וכיצד הוא משפיע על החיים שלי?
• האם ניתן לקבוע שכאשר קורה לנו משהו טוב בחיים אנחנו פועלים בהתאם לשורש? הכלים שאנו מודדים את המציאות היא מדידה אגואיסטית. הערכים “טוב” ורע” נמדדים כלפי האגו שלנו. אנו רואים מניסיון החיים שמה שבעבר קבענו כטוב אחרי זמן מה קבענו כרע ולהיפך. עלינו להגיע לפקיחת עיניים, ולשם כך עלינו להקשיב למי שכבר פקח את עיניו ומספר לנו על זה בספרי הקבלה האותנטיים.
• על מה מדברת שיטת הקבלה? קבלה היא שיטה איך לממש את החיים שלנו בצורה הטובה ביותר. זוהי שיטה פרקטית ומאוד מדויקת.
הרצאה ב”בית קבלה לעם” מבוססת על מאמר “מהות חכמת הקבלה”, מאת בעל הסולם.

צפו בהרצאה המלאה

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button