אותיות רוחניות

על פי ספר הזוהר לכל אות מאותיות הא’-ב’ יש כוח, לכל אות יש משמעות וכל אות מייצגת מצב רוחני מיוחד. בדרך אל הבורא אנחנו מטפסים אות אחר אות – מת’ ועד א’ – עד שמתגלה לנו המציאות הרוחנית.

 

 

אנשים רבים מאמינים שבאמצעות שינוי השם אותו קיבלו עם היוולדם, חייהם יהפכו מאושרים ומלאי משמעות. אבל האם יש בכך מן האמת?הקבלה האותנטית טוענת שלא. אין ספק שהאדם מקבל תמיכה נפשית כשהוא משנה את שמו, במיוחד אם האמין עד היום כי השם שניתן לו בילדותו מביא לו “מזל רע” או מקשה על חייו. אולם על פי הקבלה אין בכך כדי להביא לשינוי אמיתי.

מה באמת מספר לנו ספר הזוהר על סוד האותיות שבשם?

הזוהר מסביר, שכל אחת מעשרים ושתיים האותיות היא תבנית שמייצגת מצב רוחני מיוחד. כל התקדמות רוחנית שהאדם פוסע בדרכו אל הבורא וגילוי המציאות השלמה נקראת בקבלה גילוי של “אות” נוספת מאותיות השפה העברית.

הצירופים שיוצרות האותיות ביניהן, מציירים לעינינו את האפשרויות השונות של התגלות יחס הבורא אלינו. הסדר שבו כתובות האותיות והחיבור ביניהן יוצרים באדם מסלול של תחלופת רגשות – מהרגשה אחת להרגשה אחרת. עבור אדם שכבר גילה את סוד האותיות, הופכת הקריאה בטקסט הקבלי לחוויה ממשית, שבאמצעותה הוא מרגיש את העולם הרוחני וחש את הצירוף הייחודי של האותיות שמרכיבות יחד את שמו. למעשה, הדרגה הרוחנית אליה האדם הגיע היא שמעניקה לאדם את שמו.

שינוי מלאכותי של שמנו לא יעזור לנו להצליח יותר בחיים. אם ברצוננו לדעת מהו שמנו האמיתי – מהו שורש הנשמה שלנו – ולשנות לטובה את מהלך חיינו, עלינו להתעלות להרגשת העולם הרוחני ולגלות אותו שַם.

עוד בתוכנית שאל את המקובל:

• גיהינום לפי הקבלה זה הרגשת ההבדל בין אדם לבורא – בושה שורפת. והרגשת ההתקרבות אליו היא הרגשת הגן עדן. את ההרגשות האלה האדם חש בעולם הזה, אחרי המוות אין שום התקדמות רוחנית.
• האם יש קשר בין גלגול נשמות וקשר משפחתי? לא!
• קבלה זה לא מדונה! קבלה לא קשורה למיסטיקה, חוטים אדומים ומים קדושים.
• מדוע לבורא יש הרבה שמות? השמות שאנו קוראים לכוח העליון מתארים את ההרגשות שאנו חווים כשאנו מכירים אותו.
• מהי עבודת כוכבים ומזלות על פי הקבלה? עבודת כוכבים ומזלות היא העבודה שבה האדם חושב שיש עוד משהו שיכול להשפיע עליו חוץ מהבורא.
• למה הבורא לא מתגלה אלינו? כדי שאנחנו נחליט שאנו רוצים לגלות אותו מתוך בחירתנו החופשית.
• על האדם לתקן דבר אחד משנאת חינם ל”ואהבתך לרעך כמוך”.
• מהי זה שנת שמיטה ברוחניות? מה ההבדל בין קבלה ופילוסופיה?
• איך אישה שאין לצידה גבר שמעוניין בלימוד הקבלה יכולה להתקדם לרוחניות? כל מי שמשתוקק ללימוד הקבלה יכול ללמוד. אם לומדים בזוג מה טוב, אבל אם לא גם כן אפשר ללמוד, ללא שום הגבלות. ואין הגבלה לנשים להיפך הכול לפנייך.

צפו בהרצאה המלאה

הורידוMP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button