גוגל וקבלה לעם מצילים את העולם

גוגל וקבלה לעם מצילים את העולם

במשך השבועות האחרונים אנחנו בקבלה לעם מנסים למצוא רעיונות והצעות לפרוייקט 10^100 (עשר בחזקת מאה) של גוגל. מי שלא מכיר, גוגל מציעה פרס בסך 10 מיליון דולאר לחמשת הרעיונות הטובים ביותר להפוך את החיים שלנו ואת העולם למקום טוב יותר.
אנחנו מייחסים חשיבות רבה לפרוייקט, כי אחרי הכל זה לא סוד שאנחנו בעיצומו של משבר כלכלי, ולצערינו זו רק אחת מהבעיות שמולה אנו ניצבים היום. גוגל נותנת לכולנו אפשרות למצוא פיתרון שבאמת יזיז דברים.
אנחנו נשתמש בבלוג של קבלה לעם כדי לתת פלטפורמה לדיונים משמעותיים בנושא המשבר העולמי, ואנו מחכים להצעות ולפיתרונות שלכם.
בעשרת הימים הקרובים אנחנו נעלה בבלוג את הרעיונות שלנו לפרוייקט 10 בחזקת מאה, ונשמח לשמוע את הערותיכם ואת הרעיונות שלכם. 
אז בואו נתחיל את אחד הדיונים החשובים ביותר – איך לעזור לעולם להפוך למקום טוב יותר.

13 תגובות ל- “גוגל וקבלה לעם מצילים את העולם”

  1. תגובה מאת סופי-יה:

    תנו לרב לייטמן את סכום הזכייה, הוא כבר עושה את המעשה היחיד שניתן לעשות .
    זה סכום נהדר להמשך הקמפיין העולמי והכשרת מורים
    מואצת.
    תבורכו, תבורכו,תבורכו.
    סופי-יה.

  2. תגובה מאת איילת גת:

    הכנסת ערכי ההשפעה לכל מוסדות החינוך. ופרסום הכלל “ואהבת לרעך כמוך” כמו שיודעים לפפרסם בעולם הזה (תקשורת, פרסומות ושאר שטיפות מוח). כמו בכתבי הדור האחרון: הערכת המשפיעים, אותות כבוד ומעמד למשפיעים ביותר. ארגון החברה כגוף אחד בערבות הדדית. “כל אחד לפי יכולתו וכפי צורכו”. שיהיה גוף ממשלתי שיקבע מה מגיע למי על פי מידת האמת (שבראשותו יעמדו מקובלים כמובן) וכך יהיה שפע וצדק בעולם. כן יהי רצון ויישר כח אינסופי!! אנחנו מצליחים בעזרת השם :)))

  3. תגובה מאת לאורה ליליאן:

    אני משוכנעת שהפיתרון לעולם טוב יותר צריך לבוא מ העם, ומכוון שהעם מושפע מהסביבה ומהערכים שהיא קונה לעצמה, אני חושבת שצריכים לאחד כוחות תלמידי קבלה מכל העולם שמתמחים בתחום קולנוע, טלויזיה ועיתונות ולאט לאט להחדיר לנוער במיוחד,שהפתרון היא ביחוד של בני אדם, הסרטים החדשים יחליפו את הסרטים האלימים, השירים החדשים ידברו על האהבה בין אחים, בטלויזיה יהיו תחרויות ביו האנשים שעשו משהו למען הזולת, בבתי ספר יוסיפו את המקצוע של שירות למען הקהילה, הניצול של הזולת יראה כמשהו פסול בסדרות טלויזיה, הגיבורים בספרים, טלויזיה וקולנוע יהיו אלו שעוזרים לזולת ולא מבקשים שוס דבר לעצמם.
    בכוונה אני לא מזכירה את הבורא כי יכול להרתיע אמון אנשים, אבל מאחורי כל משכתבתי קודם, יכול לבוא ברמיזה איזו אנרגיה שמאחדת את כל העולם.
    סליחה על הטעויות כתיב.
    תודה
    לאורה ליליאן

  4. תגובה מאת ג'ויה עדי:

    שלום,
    יש צורך ליצור תוכנית המדברת אל כל אדם,בכל המיגזרים,ולהכין תוכניות ראליות ומעשיות בנושאים כמו,חברה, כלכלה, וטבע,
    ובכל נושא ונושא,יש לקחת אנשים, המיתמכים באותו תחום שעליו אנו מיתמקדים,והם אמורים להיות מיקצוענים באותו תחום. אך עליהם יהיה לשתף פעולה עם הרעיון הרוחני העומד מאחורי הרעיון כולו,וזו ההנפשה שתינתן לתהליך,
    כאשר ימצאו האנשים האמורים לעיל,והרעיונות תירקומנה עור וגידים,יש לאגד זאת כתוכנית מליאה ,כמו ספר תורה…[אגב אפשר לקחת רעיונות גם מספר התורה עצמו]
    וכאשר החומרים יהיו מוכנים,אז יש לצאת בפירסום כלל עולמי,וביתר שאת,כאן בארץ, ,ולאורך הזמן,עד שהתהליך יהיה מוכן לצאת לדרך, קבוצות של בני ברוך,יעמדו בצמתים,ויחלקו עלונים המסבירים את הרעיון,יש לעשות זאת בשלבים,בכדי שהרעיון יחדור להכרה של הקהל, אט אט, ויהפוך ליותר ויותר מוכר,
    בו זמנית,ליצור זמן מסך בערוצים הראשיים וללא ליאות,ועם חומרים פרקטיים המסבירים את הקשר בין הקורה לבין הסיבות,שלא חסרות לכך… וכמובן, המאסטרו הגדול,כבוד הרב לייטמן,כראש הפרוייקט,הוא המנצח…

  5. תגובה מאת יונינה בן יוסף:

    להפוך את החיים שלנו ואת העולם למקום טוב יותר זה הכמיהה של כולנו אני חושבת.
    לדעתי צריך לפרסם את הפרוייקט המבורך הזה בכל מקום אפשרי על מנת שכמה שיותר אנשים ישמעו עליו(גם אנשים ללא אינטרנט ומחשב)ויביעו דעתם.כל דבר שיגרום לעולם ללבלב ולפרוח ולהוות מקום שכיף לחיות בו זה דבר גדול ביותר!!!ואני בטוחה שאנשים יגלו בזה המון עניין כי זה למען כולנו.
    שתבוא עליכם הברכה!

  6. תגובה מאת אמירה:

    הצעתך יפה אבל ברור שהדברים האלה צריכים לבוא לא בכוח. שבענו מהתנהלות כוחנית..

  7. תגובה מאת איריס:

    הקבלה מציעה את הדרך היחידה הקיימת לפתרון כל הבעיות. הדרך להסביר את הרעיון מורכבת מכמה שלבים:
    1. להשתמש בכמה דוגמאות שיסבירו בצורה מפורטת ומובנית למה הבעיות נובעות מעצם הרגשת עצמינו כישות נפרדת משאר העולם
    2. הצגת הקבלה כשיטה המסבירה את מקור תחושת הנפרדות הזו ממה היא נובעת ומכאן מה האמצעים על מנת להתגבר עליה.
    דוגמא מתחום האקולוגיה :
    המשרד לאיכות הסביבה והתעשיה משחקים ב”חתול ועכבר” – זה קובע תקנות ומנסה למצוא חריגות וזה משקיע מליונים על מנת לקבל “שקט תעשייתי” שיאפשר לו להמשיך לעבוד. כולם בטוחים שאם רק ימצאו את הדרך לאכוף טוב יותר את התקנות /מערכות טכנולוגיות אמינות וסבירות מבחינה כלכלית, תפתר בעית הזיהום ע”י התעשיה..
    הבעיה האמיתית היא שהכל משחק של “נדמה לי”- אף אחד מאיתנו, עם כל הרצון הטוב ועם נכונות להשקעה בלתי מוגבלת במחקרים, לא יודע באמת מה המחיר של הפעולות שלנו.. התקנות המהוללות הן לרוב פרי נזקים ש”צצו” והוכיחו את עצמם, אבל אף אחד לא מאמין שאין נזקים בלתי ידועים האורבים לנו מעבר לפינה. (בולעניםכבר אמרנו?)
    מה הקושי כאן?
    1. אין כאן רעים וטובים. האנושות כיום לא מסוגלת להתקיים בלא מוצרים תעשייתיים (תרופות, מזון וכו’)
    2. כל מחקר שנועד לבחון תהליך יצור כזה או אחר, יכול לבדוק רק את הפרמטרים הידועים לו..

    אז בואו נתאר לעצמינו מה היה קורה אם היינו יכולים “להרחיב את התודעה” שלנו מחוץ למגבלותיה, כך שתוכל לחוש את המציאות כולה…כך שתוכל ראות במקביל את התגובה וההשפעה של כל פעולה על כל האנושות, על הטבע כולו…המגבלה (סעיף 2) היתה נעלמת מאליה…

    (כדאי כמובן להתמקד יותר בנושאים חברתיים, העיקרון של החיבור יהיה אולי מובן יותר)

  8. תגובה מאת רות:

    הבעייה היא, כפי שהבנתי להציג את לימוד הקבלה כאמצעי בלעדי, כפתרון בלבדי להציל את העולם.
    הטלויזיה היא מכשיר יעיל לשם כך, תכנית ריאליטי הקונה את ליבות האנשים “האח הגדול” היום צופים רבים עוקבים אחרי התכנית בשקיקה, ולכן באותה מתכונת קבוצת גברים ונשים יחד בבית אחד הלומדים קבלה ומעורבים בקהילה.
    הצופים עוקבים אחרי השינויים שעוברים חברי הקבוצה הפעילויות וערבי התרבות.
    אני מודעת לבעייתיות שבחשיפה.
    אבל אולי בדרך זו יבינו כי הקבלה אינה גימיק פרסומי, אינה עוד מעשה וולנטרי, היא משנה את מהות האדם היא תורת תבלין.
    תודה

  9. תגובה מאת שמעון סרוסי:

    לעזור להפוך את העולם למקום טוב יותר זאת משימה מאוד קשה כי מה שהורסים במשך שנים קשה לשקם ברגע.אבל הייתי אומר שזה תהליך שאולי יהיה ארוך והרעיון נהדר ביסודו.אני חושב שאם רוצים לעשות לפרוייקט כזה פרסום אז צריך לפרסם דרך הטלויזיה כי טלויזיה יש בכל בית.מחשב לדוגמה אין בכל בית.כמו שמשדרים פרסומות בטלויזיה בכל מיני נושאים אז גם לגבי הנושא הזה לעשות אותו הדבר.ממש לחזור על זה כל פעם ופעם בדיוק כמו שעושות הפרסומות.רק שהפרסומת הזאת שונה בכך שהיא רוצה להציל את העולם ואותה יש לפרסם הכי הרבה.ושיהיה בהצלחה

  10. תגובה מאת שוקולד מריר:

    אז ככה: קודם כל, כל הכבוד לגוגל שהם לא חושבים רק על עצמם והכסף שלהם אלא על איך לקדם, לשפר ולהציל את העולם. זה דבר חשוב, זה שיקומו חברות גדולות ואנשים פרטיים ששולטים בהון ובמידע בעולם ויתחילו לעשות בו שימוש למען העולם כולו. ואם כבר גוגל עושים את מה שהם עושים, אז נראה לי, שבעצם העשייה הזו כבר קיים הפיתרון: אם כל אחד יעשה משהו, למען האחרים, למען העולם, אני לא בטוח שהעולם יהיה טוב יותר או ינצל אבל, יש לו יותר סיכוי, כי עצם המחשבה על האחר היא תפנית בגישה, בתפיסת המחשבה. מה שגורם לעולם להראות כמו שהוא נראה זה לא אם עושים למען העולם או לא, אלא אם מאמצים עמדה, גישה, צורת מחשבה, שמשנה את הכללים ולא רק שמשנה את הכללים אלא שהיא בעלת טווח ארוך. בכמה מילים – גוגל, יישר כוח! אל תפסיקו עם זה עד שהאור יראה בקצה המנהרה ושהסטנדרט בעולם יהיה, לא כמה חשבת על עצמך היום, אלא כמה חשבת על כל השאר- מתוך הבנה פשוטה שהעולם, זקוק לך, למחשבה שלך עליו, הוא שלך.

  11. תגובה מאת צילה:

    יש חשיבות לכך שהדברים שיעשו יבואו “מלמטה” מה שנקרא מהעם. וזה גם מעיד על צורך אמיתי ולא משהו שבא מלמעלה

  12. תגובה מאת ויקטוריה:

    הנה הגענו להבנה שלמנהיגי העולם אין תשובה או פיתרון ממשי ..
    לא למשבר הכלכלי ולא למשבר האנושי..ולא ממש איכפת להם הם עסוקים יותר בעצמם..
    ומתוך כך הועלתה הצעה מגוגל לחפש פיתרון במקום אחר..פיתרון שיבוא מתוך האנושות..מתוך בני האדם..
    יש צורך דחוף לשנות פני המציאות ..
    יש הכל בעולם, והכל בשפע אם נחלק את זה ביננו לא יחסר כלום לאף אחד..
    אבל כדי להגיע למצב שבו אנשים ירצו לשנות את פני הדברים ..צריך שיהייה איכפת..
    צריך לאהוב..אהבה זה כל הסיפור..
    “ואהבת לרעך כמוך” זה כלל גדול …

  13. תגובה מאת יעקב:

    מעצמת גוגל רוצה להציל את העולם. מי היה מאמין שהעולם הגיע לכך שהמוחות הכי חזקים מחפשים בעצמם תשובות? שולחים את המסר שלהם לעולם ומקווים לטוב. ואם מסתכלים רגע על עצמנו מהצד יש בזה מן האבסורד שאימפריית ההיי-טק השולטת כיום בשוק מחזיקה למעשה במנוע חיפוש, אפשר מזה ללמוד דבר או שניים עלינו. זה קצת מצחיק, שהדבר המבוקש ביותר כיום הוא החיפוש. אבל אני בכלל רציתי לדבר על הרעיון של גוגל. אולי אפשר לפתח כלי שבאמצעותו האדם יוכל לעשות פעולות אלטרואיסטיות בלי להתאמץ יותר מידי. שיהיה לו נוח – כמו שהוא אוהב . דרך המחשב. אפשר לקחת לדוגמא את מה שהמגיבה הקודמת כתבה לעשות סרטים ותרבות על בסיס אהבת הזולת, אפשר גם מוזיקה. והכלי הזה יוכל למדוד כמה האדם משקיע בסביבה שלו ובכך הוא יוכל להתגאות בפני החברה.

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button