קבלה היום

אקטואליה עיני הקבלה 

כיצד איחוד וחיבור, שאליו הרב ד”ר מיכאל לייטמן קורא לישראל, יוכל להוות הגנה מאויבים? מה הופך אותו לשונה מאיחוד אחר כלשהו,  כשבקרב חמאס גם קיים איחוד?

כוח איחוד באנשי החמאס דומה למאפיה המתלכדת במטרה משותפת, במאבק באויב משותף, כדי במשותף להכות אותו ולהרוג בו, ולגנוב ממנו. זה כוח המונע מאגו ומוגבל. בו אינו נוכח כוח שני, אלא אותו אגו, שהפך לבלתי מתפשר ושאינו מוגבל. כך נוצר האיחוד העוצמתי והמזיק.

מזיק למי?

מזיק לכולם, כיוון שהוא בטבעו רע.אולם אם ישראל מתחברת בעזרתה של חכמת הקבלה, אזי עמנו מיצר מהטבע כוח חיבור ואיחוד שמוסתר בו. על כן אי אפשר להסתדר בישראל בלי חכמת-הקבלה. כוח זה קיים בדומם, בצומח ובחי באופן אינסטינקטיבי. שבלעדיו לא מתפתחים אטומים, מולקולות, אורגניזמים חיים, וגוף האדם. אולם בינינו, בני-האדם, בחברה אנושית כוח חיבור כזה אינו עובד. לכן האנושות כולה מחפשת אותו. דוגמה לכך היא באיחוד האירופאי שנכשל, לא הצליחו ביצירת איחוד אירופה. הכל מתמוטט שוב על-סף מלחמה עולמית שלישית. תנאים אלה מובילים לאנטישמיות הגדֵלה מיום ליום, כיוון שליהודים קיים המפתח לחיבור, ישנה האפשרות להשיג את האיחוד בעזרתה של חכמת הקבלה.וההבדל הוא בכך שאנו מפיקים כוח חיבור ואיחוד מהטבע שלא על-ידי ניפוח האגו. זה אינו איחוד של אגואיסטים שמביא לאגו גדול, אלא משהו שונה לגמרי. אנו מתאחדים על מנת לגלות בינינו כוח אהבה. כוח זה לא מזיק לאף אדם, לא מכוון נגד, אלא נהפוך הוא, רוצה להעניק טוב לעולם כולו. אם אנו מחפשים כוח זה, אזי נמצא אותו, כמו אברהם שמצא אותו עבור קבוצת-התלמידים שלו שנאספה על-ידו מהבבלים והפכה לעָם-ישראל. באופן זה, אנו אוסף הפליטים שקיים במדינתנו, יהפוך לעָם-ישראל. יש כוח איחוד המכוון נגד העולם, כשאיזושהי קבוצה רוצה להשתלט על העולם: לדוגמה להשליט איסלאם בכל העולם. כוח זה מזיק לכל מי שאינו ניכנס לברית נפשעת זאת. וישנו כוח איחוד חיובי, לטובתו של העולם. כיוון שאנו מעוניינים לאתר את הכוח הזה ולהעבירו לטובתה של כל האנושות.

מדוע אתה חושב שכוח-האיחוד החיובי אותו אנו ניצור כאן בישראל, יכול להביס את כוח-האיחוד השלילי המקשר את העולם האסלאמי כולו?

כוח-האיחוד אותו אנו מפיקים מהחיבור שלנו בעזרת חכמת הקבלה, זה הכוח-העליון. על ידו אנו עולים למדרגתנו הבאה, שמעל לחיינו הארציים. פלוס-מינוס, האגואיזם והאהבה מאזנים אחד את השני, ובקשר שלהם אנו חשים חיים-חדשים, רוחניים. ובאופן זה אנו  קונים כוח-רוחני עצום שאי אפשר להשוות בעוצמתו עם כוחם האגואיסטי של אויבינו.

האם באיחוד אויבינו אין כוח-רוחני?

זה כוח שנאה כלפי כל היתר, ולא יכול להיות בו דבר רוחני.

מתוכניתו של הרב ד”ר מיכאל לייטמן, חיים חדשים, שיחה מספר 427.

ניתן לצפות בתוכנית באתר קבלה לעם