אהבה – חוק הטבע הכללי

love1.jpgבקרב בני האדם לא נהוג לחשוב שהחוק השולט במציאות הוא “אהבה”, כלומר שהכוח הכולל בטבע מחייב אותנו לאהוב. אך זוהי בהחלט המציאות, כפי שגילו אותה המקובלים.

כיצד אותו החוק פועל עלינו? אם לא מקיימים את חוק האהבה, מקבלים ממנו תגובה הפוכה: מקורם של כל הייסורים, חיי הצער והצרות שעוברות על האנושות במשך אלפי שנים, הוא באי הקיום של אותו חוק אהבה.

חוק אחד משפיע על התמונה שנגלית לעיני כל אחד מאיתנו ותכליתו, להביא את האדם ממצב של אהבה עצמית לאהבת הזולת ולאחר מכן לאהבת הבורא. חוק אחד מגדיר את האדם על כל מחשבותיו, הרגשותיו, רצונותיו ואת כל יתר הפעולות והגופים שקיימים בו וסביבו.

אין שום פרט ברצון או במחשבה, בפעולה או במעשה, מסביב לאדם ובתוכו, שאינו קשור לחוק היחידי של המציאות, חוק האהבה: ענייני בריאות, משפחה, חברה, עתיד העולם, אקולוגיה, טכניקה, פוליטיקה וכל יתר פרטי המציאות, מושפעים באופן ישיר מקיום או אי-קיום של אותו חוק אהבה כללי.

אלף מערכות של פיצוי
לאורך ההיסטוריה, פיתחה האנושות אלפי מערכות ניהול, ביצוע ושירות, כמו מערכות בריאות, שלטון, ביטחון, כלכלה ועוד, רק כדי לפצות על העדר הקיום של אותו חוק אהבה, רק בגלל שאהבה היא לא הכוח השולט בינינו, כפי שמחייב אותנו הטבע.

אנו משקיעים את מרבית הזמן שלנו ב”תפירת טלאים” שיחפו על חוסר האיזון הזה, ומבזבזים את מיטב המשאבים שעומדים לרשותנו על כך.

לדוגמא, דמיינו לעצמכם עולם שבו היינו יכולים לוותר על כל מערכות השמירה והפיקוח הביטחוני, מערכות שתפקידן הוא רק למנוע מאנשים לגנוב, לקחת, וקיימות רק כדי לסגור, לא לתת, להרחיק… אם זה היה המצב השליט, האנושות הייתה חוסכת חלק עצום מנתח ההשקעה השוטפת שלה – לא היינו זקוקים למערכות הגנה, בנקים שישמרו על כספנו, צבא, משטרה וכן הלאה.

בלי אהבה אין תקווה
כאמור, כל המערכות שבנינו לאורך השנים, נבנו רק כדי לפצות על חוסר הקשר בינינו. לכן כיום מתגלה בעולם משבר עמוק בכל מערכות הפיצוי הללו, רק כדי שנבין שאנו לא מסוגלים להמשיך להתקיים בלי לממש בפועל קשרי אהבה והדדיות בין כל חלקי האנושות, בהתאם לאופן שבו פועלות כל המערכות בטבע.

חשוב להדגיש כי לא מדובר בהטפת מוסר או בשימוש במילים יפות ומרגשות, אלא על קיום חוק הטבע הכולל, חוק אהבה, שאותו מחייב אותנו הטבע לקיים, בטוב או ברע, כדי להגיע לשלמות, נצחיות ואושר.

עוד בשיעור:
• אהבה היא המכשיר היחידי שאיתו ניתן לסדר הן את חיינו הרוחניים והן את חיינו בעולם הזה.
• “על כל פשעים תכסה אהבה” – אם יש אהבה אין צורך בכל מערכות הפיצוי שבנתה האנושות.
• אהבה – אני משתמש בחיסרון הזר כבכלי שאותו אני צריך למלא.
• אהבה זו הרגשה ונתינה זו הפעולה שנובעת ממנה.
• הבורא הוא מידת האהבה ההדדית בינינו.
השיעור מבוסס על כתבי רב”ש – “בעניין חשיבות החברים”, ספר “קבלה למתחיל”, עמ’ 153

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button