לגלות את האני – למצוא מציאות חדשה

כולנו אוהבים להכיר אנשים חדשים. היכרויות חדשות מלוות תמיד בסיפורים שעוד לא שמענו, מובילות לחוויות שעוד לא חווינו ופותחות הזדמנויות חדשות בחיים.

אבל יש אדם אחד בעולם שרוב הסיכויים שעוד לא פגשנו. תקראו לו נשמה, תקראו לו אדם, בשורה התחתונה, זהו האני האמיתי שלנו.

מי אני? אני מרגיש, אני רוצה, אני עושה. מסביבי קיימת מציאות יומיומית ומתוכה אנו מגדירים מי אנחנו.

אז למה כל כך הרבה אנשים הולכים לפסיכולוגים, סדנאות וגורואים למיניהם כדי למצוא את עצמם? מהיכן נובעים משפטים נפוצים כל כך בימינו כמו "גיליתי את עצמי מחדש" או "הכרתי דברים שלא היו קיימים בי"? האם התרחש שינוי פתאומי ששינה אותנו מהקצה אל הקצה או שלהיפך, קיים בתוכינו הרבה יותר ממה שאנו מכירים ומודעים אליו, דבר מופלא ואינסופי שמתגלה בהדרגה?

לאחר שרובינו התפתחנו ועברנו שלבים שבהם רצינו כסף, כבוד מהחברה, לשלוט על אחרים או לצבור ידע ללא תכלית ברורה, מתגלה לפתע שאמנם נחמד להיות עשיר, מכובד ויודע-כל, אך הסיפוק מכל אלה נגמר בסופו של דבר. יש משהו שחסר, שמשאיר ריקנות בפנים. הנקודה הזו, של חוסר סיפוק וריקנות, היא תחילתה של הכרת ה"אני" האמיתי ואפשרות של גילוי מציאות חדשה.

מציאות הנברא
ה"אני" הוא הדבר היחיד שנברא במציאות הזו. הנברא הזה יכול להשיג מציאות שעולה על כל דמיון וחסרת גבול, לכן היא מכונה "עולם אין-סוף". גילוי אותה מציאות של עולמות רוחניים שעליהם מספרת חכמת הקבלה, תלוי אך ורק בנכונות שלנו לגלות אותה.

חשוב להבין שלא מדובר בפילוסופיית ניו-אייג' מהזן הכל-כך פופולארי היום. מדובר בשיטה עתיקה, בדוקה ומדעית אך עם זאת מלאת רגש. אז איך להגיע אליה? פרטים והדרכה בשיעור שלפניכם.

עוד בשיעור:
• לנברא יש שורש קדום שנקרא "עצמותו". אנו לא יודעים עליו כלום ולכן לא מדברים עליו. אנו רק יכולים לגלות את יחסו לנבראים, יחס שמכונה "רצונו להיטיב לנבראיו" ללא גבול.
• צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לעבור את הדרך הזו במהירות, עד שמגיעים לגילוי הבורא. לא להיתקע באמצע.
• מציאות החיים שאותה אני מרגיש סביבי תלויה אך ורק בחיבור בין הנשמות. מידת החיבור עם יתר הנשמות מכונה "העולם", עד שמתחברים כאיש אחד בלב אחד. מצב נפלא זה נקרא "עולם אין-סוף".
• האגו שלנו עוזר לנו להחליף מציאות – קנאה, תאווה וכבוד מוציאים את האדם מן העולם ועוזרים לו להגיע לרוחניות.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – "שמעתי", מאמר ג', "עניין השגה רוחנית"

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button