רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.1.10

45671.jpgחלק א’: זוהר לעם, פרשת שמיני, אות ל”ג

  • האור המחזיר למוטב, צריך להביא אותי למצב ש”אין עוד מלבדו” – כלי ואור אחד, ו”טוב ומיטיב” – למרות כל מה שעובר עלי.
  • בעת לימוד הזוהר, אנו רוצים שהמציאות האמיתית תתברר לנו.
  • מקום התיקון הוא רק בין הנקודות שבלב.
  • תהליך התיקון תמיד מתחיל בגילוי הרע, ולאחר מכן תיקונו.
  • לא מגלים לנו קו שמאל, אלא אם הכנו קודם לכן קו ימין.
  • פסוקי התורה הם חוקים, תנאים, נוסחאות, שלפיהם מתקיימים קשרים ופעולות בתוך הנשמה של כל אדם ואדם.
  • כל מה שכתוב בכתבי הקודש נמצא בי, וכל המציאות נמצאת בי. בעת קריאת הזוהר עלי להשתוקק לגלות את הכתוב בו, ובמידת הרצון שלי לעשות זאת, זה מתגלה.
  • הבחירה החופשית היחידה שלנו, היא להשתוקק לגילוי המציאות האמיתית.
  • חוץ מהרצון הקטן שקיבלתי, אני צריך לקבל את שאר ההשתוקקות מהאחרים, המורגשים בי כזרים לי.
  • אנו צריכים לדאוג רק לחיסרון למצב הבא – חיסרון לאיחוד והדדיות.
  • אין בורא ללא נברא – קודם עלי לייצר נברא, ובתוכו אגלה את הבורא.
  • כל מדרגה רוחנית מתחילה מאפס, מדרגת העולם הזה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות קי”ח, שיעור 48

  • עולמות “עקודים” – הכנה מלמעלה, איך האור העליון מסדר את עצמו מלמעלה לפי הכלים – כח”ב זו”ן, והאורות – נרנח”י – שם הויה.
  • עולם “נקודים” – מלכות שמתחברת עם בינה, וגילוי הפער ביניהן – עולם השבירה.
  • עולם “אצילות” – עולם התיקון.
  • עולם אצילות מתקן את עולם נקודים, ולכן זוהי הפעולה הראשונה כביכול ממטה למעלה, מהתחתון כלפי העליון.
  • לא חשוב לנו מי קודם ומי אחר-כך, אלא מי מתוקן יותר.
  • עלינו לזכור שבכל מצב, אפילו הגרוע ביותר, העיקר הוא הנטייה, המגמה, היגיעה.
  • כתוצאה מהשבירה, הנברא מרכיב מחדש את צורת הבורא, ובכך הופך להיות דומה לבורא.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, “מבוא לספר הזוהר”, אות מ’, שיעור 15

  • בחינת שורש ו-4 הבחינות הראשונות עד עולם אין-סוף, הן פעולות הבורא בלבד, ללא השתתפות הנברא – ט’ ראשונות. מלכות, היא אותו הרצון שמגיב על השפעת ט’ הראשונות.
  • הנברא מקיים 2 פעולות בלבד: 1- אני רוצה לצמצם את עצמי; 2 – אני רוצה להידמות אליך. זוהי תגובת הנברא על ט’ הראשונות שהתגלו בו.
  • הכול מתרחש במלכות – כל השמות הקדושים, הם יחס המלכות כלפי הופעת הבורא בה.
  • כל המציאות המצטיירת לפנינו, היא תוצאה של תרכובות של אור וכלי; התשוקה שלי לגלות זאת, את התמונה האמיתית, מביאה אותי לרוחניות.
  • פרטי כל המציאות הם שמות הבורא – תגובת הרצון לקבל על השפעת האור עליו.
  • אל לנו לעבוד נגד המציאות הדמיונית המתגלה לעינינו, אלא לגלות במקביל, מציאות פנימית יותר, שאנו פועלים וחיים בה, אך כעת היא נסתרת מאיתנו. בעזרת חכמת הקבלה ניתן לגלות את המציאות הזו.
  • עד גמר התיקון, הרצון להתפתחות נמצא רק בקבוצה, בסביבה – אותן הנקודות המשתוקקות לגילוי הרוחני, המצטיירות לך כעת כזולת.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button