רשימות משיעור הקבלה היומי – 23.12.09
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מדע וקבלה, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
		
		 חלק א': זהר לעם, פרשת וישלח, אות צ"ט
חלק א': זהר לעם, פרשת וישלח, אות צ"ט
- הזוהר מסביר לנו, באילו רצונות אנו יכולים להשתמש, לתקן, להיות בחיבור.
- בכל מצב יש בנו את כל מכלול הרצונות, כל הנשמה, ובכל זאת אנו צריכים לברר כל רצון ורצון;
- מכיוון שהכול בא אצלנו מהקלקול, התיקונים הם מהקל אל הכבד.
- על-אף שעדיין לא הגענו לתיקון הרצונות הגדולים, כאשר אנו קוראים על זה, אנו מבררים את האורות, והם מתקנים אותנו.
- "עובד עבודה זרה" – כאשר קורה לאדם משהו בחייו המורגש כתופעה בתוך הרצון, אך הוא לא מרגיש שזה מגיע אליו מהבורא בצורה מכוונת; במקרה כזה, האדם מחזק את הקשר שלו עם הכוחות המנוגדים לבורא, ובזה מתחזק "גיד הנשה" שבאותו האדם.
- "רמ"ח איברים" – מצב קטנות, גלגלתא-עיניים שבפרצוף הנשמה, יעקב; שימוש ברצון לקבל, רק בעל-מנת להשפיע; לחבר לעצמך את כל מה שנראה לך זר.
- אנו לא יכולים לתקן אף רצון בעצמנו, ואפילו לא לברר אותו; ניתן לעשות זאת רק על-ידי בירור עם החברה, כלפי מי שנחשב זר בעיני.
- במידה שאני רוצה לחבר את כולם בי, לראות את כל העולם בי, אני מגלה באילו מחשבות ורצונות שלי אני יכול להיות מחובר למגמת ההתקדמות.
- כל העולם הוא תצוגה של הרצונות, התכונות הפנימיות שלי, ולכן מהאופן שבו אני רואה את העולם, אני יכול להבין עד כמה אני מתוקן או מקולקל.
 
- אתה לא צריך לעשות כלום; הפעולה היחידה היא לפתוח את עצמך כלפי אותו הכיוון שממנו תבוא ההתפתחות שלך.
- כל לימוד חכמת הקבלה בזמן ההסתרה הוא סגולה – למשוך ממנו את המאור המחזיר למוטב.
- הסתר – תינוק; גילוי א' – תלמיד – חפץ חסד – להשפיע על-מנת להשפיע – יעקב – רמ"ח איברים – גלגלתא-עיניים; גילוי ב' – מדען – אהבה – לקבל על-מנת להשפיע – ישראל – שס"ה גידים – אח"פ.
- הבחירה החופשית מתחילה מ"יעקב"; ממנו מתחיל האדם.
- הטוב מתגלה במידת גילוי הרע שבאדם.
- אנו לא צריכים להתגבר על משהו, אלא לברר את הדברים, ואנו לא מבררים את הדברים, אלא האור מברר אותם; כתוצאה ממשיכת האור, הוא מאיר על הרצונות שבהם מותר להשתמש בצבעי הקשת, ואת החלקים שבהם לא ניתן להשתמש הוא צובע בשחור.
- "אור" – גילוי אור הקשר בינינו; "לילה" – חוסר יכולת להתחבר עם האחרים; "הסתרה" – תכונת ההשפעה נסתרת ממני.
- ברוחניות, אנו מודדים הכול כלפי תכונת ההשפעה.
- העולם מתהפך אם אני חושב כך או אחרת; הכול בי.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות פ"ד, שיעור 36
- טעמים, נקודות, תגין ואותיות – חכמה, בינה, תפארת ומלכות.
- נקודות – האורות שנמצאים למעלה, בתוך ולמטה מהאות; תכונת בינה שרוצה להשפיע למלכות, יחס הבינה לתחתונים.
- אור דחולם – הארה שכתר ואבא דנקודים, מקבלים מע"ב ס"ג.
- האותיות מתחילות מז"ת דבינה – היכן שכבר יש רצון לקבל מהנברא, שנועד לעורר אותו כדי להשפיע לבורא.
- מז"ת דבינה ומטה, הכול זה תכונת ז"ת דבינה – שרוצה לתת לבורא בזה שהיא מקבלת.
- חולם – בינה שמגיעה לכלים מלמעלה; שורוק – בינה שממלאת את הכלים; חיריק – בינה שלא מצליחה למלא את הכלים, והאור פורץ למטה.
- עלינו לחזור תמיד להויה הראשונה, ואז לא נתבלבל.
- בכל כתבי הקבלה והפעולות שאנו מבצעים, אנו מבררים את ההויה.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "מבוא לספר הזוהר", אות י"ג
- החומר הוא האופן שבו אני מרגיש את הרצון.
- אנו יכולים לחקור את פעולות המהות על החומר, רק במלכות.
- צורה מלובשת בחומר מתקיימת, רק כאשר מלכות מסוגלת להתאים את עצמה ל-ט' הראשונות.
- אין לאדם כל חיסרון למהות, כי הוא עצמו תוצאה של פעולות המהות.
- עלינו לעסוק במה שמתגלה במלכות בלבד; אנו נמצאים בבחינה ד', ורק ממנה אנו מדברים.
- גם הרצון לקבל בא מהאור, וגם הרצון להשפיע שבו בא מהאור – הכול מהאור.
- "נשמה" – מידת ההשפעה שנמצאת ברצון לקבל.
- חוץ מהשפעה – עולם אין-סוף, לא קיים דבר; כל השאר הם הסתרות, בהן אני כאילו מתקיים, כדי שארצה להגיע מתוכן להשפעה, ולרכוש אותה בעצמי.
- העיקר עבורי זה ללמוד את צורות הרצון – צורות ההתאמה לבורא.
- החברה צריכה לשנות לי את החשיבות, מהשנוא ביותר לאהוב ביותר.
- לא אכפת לי מהחומר – הוא נתון מלכתחילה ואיתו אנו לא מתעסקים; אכפת לי מהצורה – איפה הצורה שאליה אני צריך להדמות.
- השוני בין "בעיתה" ל"אחישנה", הוא בחיפוש צורה חדשה, מתקדמת יותר, יותר דומה, דבוקה לבורא.
- אותה הצורה הרוחנית שהייתי צריך להתקין על עצמי ולא התקנתי, גורמת לי לייסורים – התגלות אותן הצורות שלא יכולות להתקבל בחומר שלי.
- כל הצרות והסבל בעולם שלנו, הן אותן הצורות שלא רצינו לקבל כצורת ההשפעה.
- בהסתרה, האדם מתקדם על-ידי התגברות על הייסורים; ברוחניות, האדם מתקדם על-ידי התגברות על הטוב.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
  לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
 לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
כתיבת תגובה
 
			
	 
	    