רשימות משיעור הקבלה היומי – 4.12.09

888.jpgחלק ראשון

  • החומר שלנו, הבסיס, הוא הרצון לקבל, ולכן לפני שאני בכלל שומע, מרגיש או מגיב על משהו, כל החלקים בי מסודרים בהתאם אליו.
  • אנו רואים בצורה בררנית, רק את מה שאנו רוצים לראות; אין הסתרות, אנו בעצמנו מסתירים את כל המציאות מעצמנו.
  • חכמת הקבלה מסבירה לנו איך לקלוט את המציאות הנצחית שנמצאת סביבנו.
  • כדי לפתח את החושים, להרחיב את הקליטה שלנו ולראות דברים הקיימים למעלה מהרצון לקבל, אנו צריכים עזרה חיצונית: סביבה וספרים – שיטה שתספר לנו על חשיבות שינוי רמת הקליטה, ואת הכוח העליון – כל המציאות הרחבה שנמצאת מחוץ לנו, שתעזור לנו במצבי המצומצם.
  • המציאות שבה קיימים אני והאחרים, היא דמיון מסודר ומכוון, וכתוצאה מהניסיון להתקשר מעליו למה שכביכול קיים מחוץ לנו, אנו בונים חוש מורחב, מוגדל שבו אנו קולטים את העולם הרוחני.
  • העבודה שלנו היא להשתדל לפתח את החוש הזה – של קליטה בהשפעה ולא קליטה בקבלה.
  • על-ידי זה שאני קולט את הדברים מחוץ לי, יש לי עביות  – כיוון שהזולת נשאר זר כלפי, וזכות – כיוון שהזולת הוא כמוני, ואז הקליטה שלי היא קליטה רוחנית.
  • עלינו לקשור את שני הדברים – האגו הבוער והקשר ההדדי, יחד, ל"קו אמצעי".
  • כל ההבדל בין שיטת הקבלה לשאר השיטות הוא בשמירה על "קו שמאל".
  • בלתי אפשרי להיות ב"קו ימין" וב"קו שמאל" יחד; לכן כתוצאה ממאמצי האדם לעשות זאת, הוא מפתח נחיצות לכוח השלישי – לבורא, ואז באמצע, בין השנאה והאהבה, מתגלה כוח ההשפעה – "איש ואישה זכו שכינה ביניהם".
  • חכמת הקבלה זו השיטה היחידה שיכולה להביא את האדם לצורך בעזרה מלמעלה.
  • אל לנו לברוח מקו אחד לשני, אלא רק לראות את המצב ולדרוש את התיקון.
  • חכמת הקבלה מיוחדת בזה שהיא מחייבת אותך לשמור על כל מה שיש לך, ולראות כיצד להשתמש בכל דבר ודבר בצורה הנכונה.
  • לעומת זמני העבר, בהם חכמת הקבלה הייתה מתגלה ליחידי סגולה, חכמת הקבלה מתגלה בימינו להשגה קבוצתית, ולכן הספר המתאים ביותר ללימוד בתקופה זו הוא ספר הזוהר, שנכתב בקבוצה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': בכתבי בעל הסולם, פתיחה לחכמת הקבלה, אות י"ד, סדרת שיעורים למתחילים, שיעור 7

  • לאחר הצמצום, הרצון לקבל מנסה להשלים את מצבו, ובפעולת הקבלה על-מנת להשפיע, הנברא נותן לבורא, וכך הוא נמצא עימו בדבקות – כל אחד נותן וכל אחד מקבל.
  • הנברא מצמצם את עצמו כי הוא מעדיף לא להרגיש את הבושה, על-פני כל מילוי שלא יהיה – הצער גדול מהתענוג.
  • כתוצאה מהרגשת הבושה, הנברא מרגיש מי הוא לעומת המשפיע.
  • הבושה מתחילה לפתח בנברא יחס כלפי "בעל-הבית"; הוא מתחיל להרגיש עד כמה תכונת ההשפעה היא גבוהה, נעלה, מגיעה מ"בעל-הבית", והוא הפוך ממני; מלבד הרצון לקבל הוא מתחיל להרגיש משהו אנושי – "אדם" – דומה לבורא, רק בצורה ההפוכה.
  • "נשמה" – אותו חלק ממני שבו אני יכול להיות דומה לבורא; שם אנו מתחברים יחד.
  • הבושה מתגלה רק לאחר שהנברא התמלא ב-100%, כי הבושה היא הכרת הנותן, המתהווה ב-4 שלבים.
  • עד שאנו לא נרגיש את הנותן, לא נהיה מסוגלים לעשות שום השפע; צריכים לגלות את הבורא, ומזה נדע איך להשפיע לו – "דע את ה' אלוקיך ועבדהו".

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר חכמת הקבלה והפילוסופיה

  • הפילוסופיה רוצה לגלות בשכל האנושי שקיים בטבע שלנו, משהו שקיים מעל הטבע שלנו, ולכן דבר זה הוא בלתי אפשרי.
  • "פילוסופיה" – כל המאמצים בעולם הזה, בהם האנשים רוצים לגלות רוחניות, בצורה שלא דורשת מהם להשתנות.
  • אם זה לא נכנס לחושים, זה לא נקרא מדע, ולכן אסור לדבר על זה, כי אלו סתם דמיונות שעלולים לבלבל את האנשים.
  • אנשי אומות העולם שלמדו אצל נביאי עם ישראל בתקופת הנביאים, הפכו לפילוסופים הראשונים, שתרמו להתפתחות המדע והאנושות.
  • עם התדרדרות עם ישראל מרוחניות לגלות רוחנית, ואיתה התפתחות האנושות הגשמית, הדת תפסה את מקום חכמת הקבלה, ובמקום הפילוסופיה הנכונה, נפלה הפילוסופיה מדרגתה לצורתה הנוכחית, המנותקת מהמציאות.
  • ההבדל בין חכמת הקבלה והפילוסופיה הוא במעשה; הפילוסופיה כלל לא מעשית, ואילו חכמת הקבלה עוסקת רק במימוש מעשי.
  • חכמת הקבלה היא מדע לכל דבר, המשתמשת במדידה בתוך החומר, אך בחומר שונה מהמוכר לנו – חומר דלהשפיע.
  • מי שמגיע לחכמת הקבלה, חייב לדעת שהוא מגיע לכאן כדי לשנות את התפיסה שלו; המציאות הרוחנית היא לא בדמיון ולא במשהו ש"נדמה לי", אלא במשהו מוחשי הרבה יותר מהעולם הזה.
  • כתוצאה מהלימוד ומהקשר החברתי, האדם מקבל בהדרגה שינויים, המגיעים אליו מ"המאור המחזיר למוטב" – כוח הפועל בזמן הלימוד, ופועל במיוחד בלימוד ספר הזוהר.
  • שום דבר לא יעזור לך אם אתה לא מזמין את "המאור המחזיר למוטב", וזה תלוי בהכנה – איך אני ניגש ללימוד ולעבודה בקבוצה.
  • אם כל הרצונות, הכוחות וה"עיניים" שלי מכוונים למטרה הרוחנית, מתגלה מאליו היחס הנכון להכרחיות הגשמית.
    • אין הגבלות – תישאר פשוט כמוך, ואת הכול תשאיר למאור.

    dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

     dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

תגובה אחת ל- “רשימות משיעור הקבלה היומי – 4.12.09”

  1. תגובה מאת אלישע הורוביץ:

    בפעם הזאת מתחוללת הפריצה מגשמיות לרוחניות ועמה שיחרור עצום של אנרגיה בתוך הבהמה. פשוט חויה מדהימה דרך חיבור עם מדע מעשי ישיר בלי שום פילפולים. תודה לבורא, הקבוצה, הספרים ובעיקר למורה המתעקש בקו ההמדויק בנאמנות בלתי מעורערת באמת המורכבת הזאת ושמתווה הוט מהא"ס ומאפשר לנו להתלות עליו רק כדי לאחוז בשלב התחתון של הסולם.

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button