רשימות משיעור הקבלה היומי – 8.12.09

8889.jpgהכנה לשיעור

  • הכול תלוי בהרגשת החיסרון – בגלל שחסר לי, בגלל שחסר למישהו, או שמגיע דרכי ממישהו זר למישהו זר ועוד.
  • 10 החסרונות שיש באותו כלי, שונים בעיקר באופי, באופן שלהם.
  • במידה שהנשמות רוצות להתכלל ביניהן, הן מעוררות את מלכות דאצילות, שמתחברת לזעיר-אנפין, והוא ממשיך לה את כל האור מלמעלה.
  • אנו לא מוחקים את ההבדל בין הפרצופים, העביות נשארת; "ואהבת לרעך כמוך" – התעלות על-פני העביות, הפער והשנאה שנשארים בינינו, ושימוש בהם כדי להגיע לזכות.
  • "תיקון" – לא מוחקים ובונים מחדש, אלא מתקנים את השימוש בישן.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א': כתבי רב"ש, כרך א', "חשיבותה של תפלת רבים"

  • החסרונות באים מלמטה והתיקונים באים מלמעלה; מה שאנו מסוגלים לאתר מכל המצבים והתנאים שלנו, זה את החיסרון הנכון, ואם אנו מרגישים אותו, אנו מקבלים מילוי.
  • ישנו רק מקום אחד שבו אנו נפגשים עם האור העליון, עם הבורא – יסוד דאצילות.
  • ביסוד דאצילות ישנן כל ההכנות שהבורא עשה עבורנו: תרי"ג עיטין – האורות שמכינים אותנו, ו-תרי"ג פקודין – האורות שממלאים אותנו.
  • הנשמות צריכות לעלות מהעולם הזה, דרך עולמות עשייה, יצירה ובריאה, למלכות דאצילות – נוקבא, ולהגיע למקום שבו נמצאת נקודת המגע ביניהן, ושם בנקודה זו מתקיימים התיקונים והמילויים השונים – 125 מדרגות העלייה.
  • כל העליות במדרגות העולמות, הן במידת הקשר בין הנשמות, שרוצות להיות יותר ויותר מקושרות ביניהן, עד שלא יהיה ביניהן שום הבדל.
  • התפילה שלנו יכולה להיות רק "תפילת הציבור"; הבקשה לתיקון היא רק בין הנשמות, כי רק שם הייתה השבירה.
  • "יסוד" – "כל" – מקבל את כל ההבחנות שיש במשפיע מלמעלה, שמביא אותן למקום אחד "צר" (הרבה חכמה ומעט חסדים), בו יש הכול. הנשמות צריכות להביא את החיסרון שלהן, את הצורך לתיקון – חסדים, ואז מתקיים הקשר בין יסוד למלכות.
  • "נשמות" – נטיית האדם להתקשר לאחרים; "גוף הנשמה" הוא התוצאה מתיקון חיסרון זה, ואז יתקבל בו המילוי – "אור הנשמה".
  • "נשמה" – מידת הקשר ביני לבין כולם.
  • "תפילת הרבים" – תפילה עבור הקשר בינינו; על תפילה זו יש תמיד מענה.
  • כשמבקשים חיסרון אמיתי להיות מחוברים יחד, מגיע המילוי לחיסרון הזה, ואנו מתחילים להרגיש את הקשר ההדדי בינינו, ובתוך "אור החסדים" הזה, מתגלה "אור החכמה" – הבורא.
  • צריכים לאתר את מקום החיסרון הנכון – מלכות כנגד יסוד; עלינו לבקש תיקון במקום השבור בלבד.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות נ"ט, שיעור 25

  • ברוחניות, אם האובייקט נפעל, הוא נחשב כמת; "רשעים בחייהם נקראים מתים" – כי הם נמצאים תחת שליטת הבורא ולא מסוגלים לסרב לתענוג; כולם כנועים לאור, עבדים, ללא תנועה מעצמם.
  • אין כל בעיה להיות תחת שליטת הבורא – כל מתפקדים דרגות דומם, צומח וחי שבאדם ובעולם. כל הבעיות שלנו הן מפני שישנם הכוחות שמקדמים אותנו, שרוצים להוציא אותנו משליטת הבורא ולהביא אותנו לשליטה עצמית; לאחר שנרכוש דרגה זו, נבין שהכי טוב זה להיות כמוהו.
  • ההבחנה העצמאית שהיא הנברא, נקראת "כוונה", והיא הכלי.
  • כדי להתקרב ליצירת הנברא העצמאי, נעשה קשר בין תכונת ההשפעה – בורא, ובין תכונת הקבלה – מלכות; זהו קשר עדין, עמוק, רב שכבתי, ובו בינה ומלכות מדלגות כביכול על זעיר-אנפין שביניהן.
  • "זעיר-אנפין" – "הקדוש ברוך הוא" – מערכת הקשר בין בינה למלכות.
  • רק בקשר בין השפעה לקבלה ניתן לאתר את הבורא.
  • צמצום ב', הוא השלב הראשון מצד הבורא, לברוא, להכין נברא.
  • מלכות שעלתה לבינה חילקה אותה ל-2, ומקום הגבול בין כלי הקבלה וכלי ההשפעה נקרא "פרסא".
  • לאחר צמצום ב', קיימות 2 התכונות המנוגדות – מלכות ובינה, בפרצוף, בנושא אחד.
  • כל הפעולות ברוחניות נובעות מתוך חוק השתוות הצורה, כי זהו החוק הכללי.
  • האיזון, האיחוד, הוא המטרה.
  • סולם המדרגות קיים בפוטנציאל, בכוח; בפועל, רשת העולמות נפרשת בתנאי שהנשמה דורשת אור – תיקונים ומילויים, אז המערכת מתחילה לפעול באופן מיידי.
  • אנו יכולים לדבר על זעיר-אנפין רק מתוך המלכות שמעוררת אותו, וכשהיא עושה זאת, היא מיד מקבלת צורה, דוגמא למה היא צריכה להידבק.
  • אנו תוצאה משבירת הקשר הנכון בין מלכות לבינה, ובתוכו קיים התנאי לעצמאותנו.
  • לאחר שנוכל להעדיף רוחניות על גשמיות – צמצום א', נוכל לרכוש את התנאים של צמצום ב'.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': כתבי בעל הסולם: "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", שיעור 3

  • ככל שהרצון לקבל גדול יותר, הוא נמצא ביתר ריבויים; ההשתלשלות מעולם אין-סוף לעולם שלנו, היא גילוי הריבוי שיצא מנקודה אחת, והפך בצורה מדומה להבחנות רבות.
  • במידה שאנו מצליחים לחבר את כל ההבחנות המרובות יחד, אנו מגיעים לאיחוד, ייחוד ומתפטרים מהייסורים.
  • כשאנו בוחרים בכוח ההשפעה מעל כל הריבויים בתענוגים מקבלה, אנו מעלים את עצמנו ממטה למעלה.
  • כל העבודה שלנו, הן במישור והן בעלייה, היא בצמצום ריבוי התענוגים, ההבחנות, והקליפה עוזרת לנו בזה בצורה טובה – בכל דרגה ודרגה היא מביאה לריבוי, ואני צריך לאחד אותו.
  • העיקר בבניית הכלי, הוא להתעלות מעל הרגשת ריבוי הנשמות.
  • כל המאמצים שלנו הם להגיע לאחד מצד הנברא ואחד מצד הבורא, שיתחברו לאחד ביניהם.
  • על-פני כל הרצונות והמחשבות, עלי לעשות דבר אחד בלבד – להגדיל את חשיבות המטרה; בצורה הזו, כל הרצונות יקבלו את הצביון הנכון שלהם.
  • ישנם רצונות שמבררים בדרגות דומם, צומח וחי שבאדם ובעולם – בירורים בהמיים, והם רוב הרצונות; וישנם רצונות שמבררים במידת הקשר עם מטרת, סיבת, מחשבת הבריאה, וזו דרגת האדם שבתוך האדם ובעולם.
  • זמן ההכנה הוא הזמן החשוב ביותר, כיוון שבו, בתוך החושך, אנו מבררים את כל התכונות, המטרות והאמצעים שלנו. כל מה שיש לנו לאחר מכן, זה תיקון מה שהכנו בזמן ההכנה.
  • החברה צריכה לספק לכל אחד ואחד את כוח ההתמדה, הביטחון והסבלנות, ש"אין ברירה"; כך מתקדמים ממצב למצב, בו בכל רגע דורשים את התשלום המיידי, אך מסכימים וממשיכים להתמיד גם אם לא מקבלים אותו.
  • אם האדם בכל כולו משתוקק להגיע להשפעה, ובאותו הזמן מוכן להישאר בזמן ההכנה, הוא עובר את המחסום.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button