תקופת החגים – זמן של בחירה חופשית
הבורא ברא מנגנון, מכונה טבעית שפועלת ללא שום בחירה – "הרצון לקבל". מתי האדם פועל? כאשר הוא רוצה להידמות לבורא ורוכש מעל הטבע שבו הוא נולד את תכונת ההשפעה. לא יכולה להיות פעולה שהאדם מבצע באמת אם היא לא פעולת השפעה. פעולת האדם – היכן שניתנת לו בחירה חופשית, היכן שהוא עובד ולא הבורא.
עוד בשיעור:
• על ידי קניית תכונת האמונה אנו מתעלים מעל הטבע שלנו ומתחילים לשלוט בו בתכונת ההשפעה. האמונה נותנת לנו את חשיבות תכונת ההשפעה.
• "ישראל מונים ללבנה"- תכונת ישראל נמצאת ב"צל", כפי שהלבנה מסתירה ומגלה את עצמה כלפי השמש המסמלת את אור הבורא. כדור הארץ מסתיר את השמש מהלבנה – המסך מסתיר את הרצון לקבל בהתאם לכמה שמותר לו להיות גלוי או מכוסה כלפי השמש בתכונת האמונה.
• "פסולת גורן ויקב" – האדם קובע מהי פסולת עבורו. הוא קובע האם תכונת ההשפעה נחשבת בעיניו כפסולת או לא, והאם לדרוך עליה או להעלות אותה ל"סכך" מעל הראש.
• מהו "תלמיד חכם"? מי שלומד מהבורא – החכם, כיצד להיות כמוהו – "טוב ומיטיב".
• "ראש השנה" – האדם קובע שתכונת ההשפעה חשובה בעיניו יותר מכל הרצונות שלו.
• "יום הכיפורים" – האדם מגלה עד כמה הרצונות לקבל שבו הפוכים לתכונת ההשפעה.
• "סוכות" – הרצונות שהתבררו ביום הכיפורים מקבלים תיקון של "להשפיע על-מנת להשפיע".
השיעור מבוסס על שמעתי, איגרת ל"ו