רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.10.09 – מתכוננים לקונגרס בארצות הברית
חלק ראשון
- ה"נקודה שבלב" היא נקודה מאד מיוחדת, נקודה מהעולם השני, מהחצי השני של המציאות הנסתרת מאיתנו. מי שנותנים לו אותה, מתחיל להשתוקק לעולם הנסתר.
- האדם צריך להתחיל מ"לא לשמה" – שהוא רוצה לכבוש את העולם הרוחני באופן אגואיסטי, בעזרת הניצוץ שהתעורר בליבו.
- השפעת האור בזמן הלימוד בצורה האגואיסטית, מקדמת את האדם להערכת תכונת ההשפעה, ומפתחת בו רצון להיות דומה לבורא – המשפיע.
- בזמן ההסתרה, אנו צריכים להשתדל לעשות כמה שיותר פעולות שיקדמו אותנו לרוחניות.
- על כל הפעולות שלנו להיות מכוונות למשיכת המאור המחזיר למוטב.
- עיקר החשבון הוא עם הזמן הפנוי של האדם – דווקא עליו יש ביקורת מ"למעלה", מהמערכת הכללית.
- אם אנו מבינים שאנו לא משתוקקים לאיחוד ואהבה, אך עם זאת עושים פעולות כלפי זה בכוח, הפעולות הללו עוזרות מאד.
- "להיטיב לנבראיו" – כמו שהבורא נמצא בנצחיות ובשלמות, את מצבו הוא רוצה להעביר לבריות.
- על-פני הקוטביות בין ה"נקודה שבלב" לבין ה"לב", אנו מתחילים להרגיש את השלמות, את האין-סוף, בקו האמצעי.
- הסימן לרכישת תכונת האהבה וההשפעה, הוא תענוג, שמחה.
- השתוקקות זה מה שנברא מרוויח מעצמו, בהתאם לגודל היגיעה שלו; המילוי של ההשתוקקות נקרא "תענוג" או "שמחה".
- הבחירה היא לא בין העולם הזה והמצב השני, אלא בכל צעד וצעד, על האדם לבחור בין "בעיתה" – התקדמות על-ידי מכות, ובין "אחישנה" – התקדמות מתוך ההבנה שכדאי לו להתקדם.
- היחס שלנו להתקדמות ממצב א' למצב ב', הוא הדבר היחיד שנמצא בבחירתנו.
- הנקודה שבלב לא גדלה; גדל קו שמאל, ומצד ימין אני מקבל כוח לעלות על ה"הר".
- קו שמאל קובע את צורת ה"הר", ולכן אל לנו להרוס את האגו, אלא להתעלות מעליו.
- האמצע נבנה כתוצאה מזה שאני כל הזמן משתדל להיות בימין.
- לאדם אסור לעשות ביקורת על הרע שבו, אלא לראות אותו כחומר הנתון לבניה נכונה.
- הבוחר כל פעם בסביבה טובה, מממש את מה שטמון בו.
- לא ניתן לאהוב ללא תענוג – ברכישת תכונת ההשפעה אני מתחיל לאהוב את תכונת ההשפעה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
כתבי בעל הסולם: "פתיחה לפירוש הסולם", אות ס"ב
- לאחר הצמצום, הרצון לקבל בודק תמיד עד כמה הוא יכול להשפיע; את מה שהוא יכול לקבל הוא מקבל אל "תוך הפרצוף", מה שהוא לא יכול לקבל זה "סוף הפרצוף", והיכן שהוא מקבל את ההחלטות זה "ראש הפרצוף".
- מהמסך והלאה, כל פרצוף עליון מוליד את התחתון.
- בהשגות הפרצופים ישנם כמה אופנים: שהתחתון "מתלבש" על העליון ומרגיש אותו בצורה חיצונית; שהתחתון נמצא בתוך העליון כעובר; לא מדובר במקומות אלא במידות הקשר בין הפרצופים.
- "מלבישים" זה את זה – משיגים זה את זה.
- אנו אף פעם לא יכולים להשיג את ראש העליון, את כוונות העליון, ולכן כל ההתנהגות שלנו, כל הדבקות שלנו היא לפעולות העליון.
- הראש ניתן לתחתון, כדי לבצע את אותה הפעולה כמו העליון, וכשהתחתון יגיע לדרגת העליון, יצמח לו הראש שלו.
- כאשר מלכות דאין-סוף מתרוקנת לחלוטין מהאור, וחלקיה (אנחנו) מתחילים להעריך אותו ממטה למעלה, מזה נבנה הנברא, ולא לפני כן.
- אותיות – כלים – מצבו הריק של הכלי.
- אותם התהליכים קורים בכל הפרצופים, אך בגובה שונה.
- ההבדל בין דרגות העביות הוא עצום – כמו ההבדל בין דרגות צומח וחי.
- בגמר התיקון כל הפרצופים מתחברים יחד; כל העבודה שנעשתה במשך 6000 שנה, מתחברת לגוף אחד שלם רוחני.
- בגמר התיקון כל הפרצופים מתחברים יחד, אך השוני ביניהם ממשיך להתקיים, כדי לקיים את עוצמת החיבור.
- מילוי וריקנות בעולם הרוחני, הם לא כמה אני מלא או חסר באור, אלא כמה אני מלא או חסר בהשפעה.
- "אור" – תענוג מהשפעה.
- אין סיכוי לעשות איזושהי פעולה עצמאית, חוץ מלהיות בהסכמה עם האור.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
כתבי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה", שיעור 1
- חכמת הקבלה היא סיפור על כל המציאות, תוכנה של כל המציאות, הוראה לנבראים איך להשתמש בכל המציאות, וכתובה בצורה כזו, שהיא גם המציאות עצמה.
- חכמת הקבלה כוללת בתוכה כל מה שאנו יכולים לדמיין, כולל הכוח הראשון שברא אותנו, וכולל את הכול – הכול נכלל בחכמת הקבלה.
- בחכמת הקבלה, האותיות עצמן הן הכלים; הפעולות שמספרים עליהן, הן הפעולות עצמן.
- חכמת הקבלה זו הפעלה של כל המציאות – לא סיפור על המציאות או סיפור על איך להפעיל אותה – היא בעצמה ההפעלה.
- המקובלים כותבים את כתביהם, עבור אלו שנמצאים במסכים, ומבצעים את הפעולות הכתובות בזמן הקריאה.
- חכמת הקבלה היא סדר, שמסביר לנו איך לגלות את הבורא בצורה הדרגתית, בסיבה ומסובב, ומגלים אותו באותו החומר של הנברא, בהתאם לכמה שהוא יקבל את אותה הצורה כמו הבורא.
- מטרת הלימוד צריכה להיות גילוי הבורא – כוח ההשפעה והאהבה, שהאדם מגלה בתוכו. מי שמעוניין בזה, מגיע לחכמת הקבלה.
- בתוך לימוד חכמת הקבלה טמון מאור שמשנה אותנו, ומביא אותנו לגלות את הבורא – תכונת ההשפעה והאהבה.
- מדעי העולם הזה עוסקים רק בתופעות חיצוניות המתקיימות בחומר, ואילו חכמת הקבלה עוסקת בתופעות הפנימיות בחומר, במהות.
- בספר הנכתב ממדרגה רוחנית יש כוח, והקורא בו מכניס לתוכו את סדר ההפעלה הכתוב בו, וכליו מתחילים להיות מסודרים לפי הכתוב בספר; ואז הוא מתחיל להרגיש בתוכו תכונות חדשות, שלהן הוא קורא "המאור המחזיר למוטב".
- לימוד חכמת הקבלה הוא לא לימוד, אלא תיקון מיידי על הכלים שלנו.
- כדי לקלוט את החומר בצורה הנכונה, על הלומד להיות בהכנה מקסימאלית לחומר הנלמד; ברצון לקלוט מהכתוב את כל אותו הכוח הפנימי, כל אותה התוכנה שנמצאת בספר.
- על הלומד להגיע ללימוד עם רצון לקבל השראה ולא ידיעה, והכנה כזו ניתן לקבל רק כתוצאה מהשפעת החברה.
- כל אחד ואחד הנושא צורת אדם, חייב להגיע לגלות את הבורא – תכונת ההשפעה ואהבת הזולת, בו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"