משבר עולמי: האמת שמאחורי הקלעים

כשהיינו ילדים התעוררו בנו שאלות רבות. היינו תמימים וחיפשנו תשובות לתופעות המתרחשות בעולם או בחיינו. השאלות היו מגוונות, החל מאלו המתוארות בשיר הילדים המפורסם "אמא, מדוע הקיץ חלף? איך נולדים ילדים?", ועד לשאלות עמוקות יותר: אמא, אבא, מדוע יש מלחמות בעולם? למה אנחנו מתים? האם יש מישהו בשמיים? ואם כן, למה קיים כל כך הרבה רע בעולם?

למרבה הצער, רבים מההורים לא מסוגלים לענות תשובות אמיתיות לשאלות ילדיהם. בימינו, כאשר בכל ענפי החיים בהם עוסקת האנושות מתגלה משבר, גם ההורים עצמם שואלים את אותן השאלות הבסיסיות, הילדותיות כביכול. והם לא לבד; גם הפוליטיקאים, המדענים, אנשי הרוח, התקשורת וכל אותם מובילי דעת קהל שעיני החברה נשואות אליהם, אינם יודעים כיצד להתגבר על משבר בהיקף שכזה.

המדריך המקוצר הבא פונה לכל אותם אנשים שמחפשים את התשובות ורוצים לדעת את האמת שנמצאת מאחורי הקלעים ואת הסיבה שבגינה לא יכולים יותר המקובלים לשבת בחיבוק ידיים. אם כן, לפניכם כמה תשובות לשאלות נפוצות, ולכאלו שלא ידעתם שמותר לכם לשאול:

שאלה: מדוע משבר הביטחון בולט כל כך כיום והאם ייתכן שתפרוץ בקרב מלחמה בהיקף רחב?

תשובה: הסיבה לפרוץ המלחמות אינה יוצאת מגדר חוקי הטבע, המוסברים בבהירות ובפשטות בחכמת הקבלה. האגו שבמין האנושי הולך וגדל, כדי שנוכל להתעלות מעליו לעבר המציאות האמיתית, השלמה, המכונה "מציאות רוחנית". אין בכך בחירה, מכיוון שחוסר התקדמות לכיוון הרוחניות גוררת אחריה ייסורים, כדוגמת אותו משבר עולמי ומלחמות.

קיימות אזהרות רבות של מקובלים לגבי מלחמה אפשרית, החל מתיאורי הנביאים את המלחמה שעלולה לפרוץ באחרית הימים ועד למקובל הגדול, הרב יהודה אשלג (בעל הסולם), שמתאר תרחיש אפשרי שבו ישרוד רק קומץ אנשים לאחר מלחמות אטומיות, שיאלץ לבצע את תיקון העולם בעצמו.

חשוב לציין שמדובר בתרחישים אפשריים. מקובלים תמיד הוסיפו לצד נבואותיהם שבמקרה שהאנושות תבחר להתעלות מעל האגו מתוך בחירה חופשית והסכמה ההתקדמות לעבר גמר התיקון תהיה קלה בהרבה וללא המלחמות הנוראיות. אם כן, הכל תלוי רק בבחירה שלנו.

שאלה: מהו תפקידם של המקובלים בזמן משבר?

תשובה: המקובלים יודעים מדוע קיים משבר, מכירים את חוקי הטבע הכללי הפועלים עלינו ואף אוחזים בפיתרון לכל בעיות החיים. תפקידם הוא להראות לאנשים שאכן קיים פיתרון ושיש דרך אחרת לחיות את חיינו. עם זאת, אין המקובלים רוצים לכפות את דרכם. המקובלים אחראים על כך שאדם שרוצה לדעת את הסיבה לקיומו של משבר, ישמע את האמת על כך – הם מלמדים אותנו שהמשבר הנוכחי מתוכנן מצד הטבע ויש לכך מטרה.

שאלה: אז מה צופן לנו העתיד?

תשובה: מחקרים חדשים מתפרסמים בכל שבוע וחושפים עובדות מטרידות. קיימת סכנה מוחשית של התרחשות אסונות טבע, דוגמת צונאמי והוריקנים וסכנה מצד הגורם האנושי, כגון שימוש בפצצות אטום. מלבד משבר הולך ומעמיק בכל תחומי החיים, ישנן סברות שהחיים על פני כדור הארץ יסתיימו בעוד כמה עשרות שנים. למקובלים חשוב שנדע שהמידע הזה אינו מדויק. שמצב זה הינו מצב מיוחד, תהליך שבו עוברת האנושות מהפך בתפיסה וגילוי של חיים ברמה גבוהה הרבה יותר. עוד על כך בהרחבה בשיעור המצורף.

עוד בשיעור:
• המסר שאותו צריך כל אדם להבין הוא שעל האנושות לעלות לדרגת קיום גבוהה יותר, מעבר שחייב להתרחש דרך תיקון העולם הזה. אין דרך אחרת לפתור את משבר העולם.
• משבר העולם כבר גרם לייאוש מרדיפה אחר כסף, שליטה על אחרים, כבוד ומהמדעים. בקרוב גם תורגש אכזבה גם מסמים.
• לעיתים אנו רואים אנשים שכביכול "יש להם הכול" כדי ליהנות מהחיים. אין זה אומר שלא עובר עליהם משבר, מכיוון שהסבל הגדול ביותר קיים מהרגשת ריקנות.
• רבים חיים בתחושת אופטימיות למרות הידיעה על משבר כללי. זהו מצב שאינו תלוי בהם, אלא חלק מתהליך התפתחות המכוון מראש.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – ספר "הדור האחרון" עמ' 297

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button