רשימות משיעור הקבלה היומי – 11.10.09
הכנה לשיעור
- האדם שנולד לא יודע לשם מה הוא חי, ולומד מהסביבה, לפי אילו אמות מידה עליו לחיות.
- הדתות משתמשות בבני האדם לצרכיהן, על-ידי משחק עם האגו שלו, וללא קשר לרצונו הפרטי.
- כאשר מתעוררת באדם הנקודה שבלב, הוא מתחיל דף חדש: כל הערכים הקודמים נמחקים וכל ההתנהגויות הקודמות נעלמות, כי הם לא מספקים יותר חומר דלק לאדם.
- לאדם אין את היכולת לבחור בין שני דברים, אלא להאיץ את מהירות ההתכללות שלו בדבר מסוים.
- הבחירה היא רק נגד הרצון לקבל.
- מהרגע שבו התעוררה הנקודה שבלב, חומר הדלק של האדם הוא הקשר שלו עם הבורא.
- בתמיכה מהחברה ומהאור המקיף, האדם מגיע לבניית עצמו.
- הבחירה היא להרגיש למי אנו עובדים – זו כל המטרה והשכר, וניתן לעשות זאת רק על-ידי רכישת תכונת ההשפעה.
- ברוחניות הכול מתחדש מרגע לרגע, והחוקים נמצאים בנו ולא על דף נייר, ולכן יש לעדכן את תקנון החברה מדי תקופה בהתאם לנדרש.
- ההתקדמות היא רק על-ידי הגדלת הדיוק, הרגישות להתחברות.
- ההתקדמות היא לא צעד קדימה, אלא צעד פנימה.
- ברגע שהאדם מוכן לכך, הוא נכנס מאליו לעולם הרוחני.
- העיקר זו האצת הקצב.
- בשלבי ההתפתחות המוקדמים – תקופת ההסתרה, נסתר מאיתנו עד כמה העבודה שאנו עושים היא גדולה.
- השכר צריך להיות הידיעה שאני עובד נכון.
- כמן זמן? כשאתה תפסיק לשאול על הזמן, זה קורה.
- עלינו לדרוש רק עבודה – שיהיה לי את הכוח לעשות את הפעולה; זו כבר הכנה לדרגת "חפץ חסד
- העבודה הרוחנית היא באותו האגו, רק מעליו – לא לקבל בו את התוצאות אלא מחוץ לו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
תע"ס כרך ד', חלק י"ב: דף אלף רמ"ו, הסתכלות פנימית, אות ז'
- עד חזה דאריך-אנפין שולטת תכונת ג"ר דבינה, ומחזה ומטה דאריך-אנפין שולטת ישסו"ת – ז"ת דבינה, ו"ק.
- כתוצאה מכך שמגרון עד חזה דאריך-אנפין מתפשטים חסדים המכסים את כל הכלים, בכל הפרצופים. מאריך-אנפין ומטה – אריך-אנפין, אבא ואמא, ישסו"ת וזעיר-אנפין בגדלות – החלק העליון הוא תמיד בחסדים, והגילוי הוא בחצי התחתון של הפרצוף.
- "גילוי חסדים" – גילוי חכמה בחסדים.
- במצב גדלות החלוקה היא: "ראש" – החלטות; "תוך" – חסדים; "סוף" – חכמה.
- ג' קוים – התכללות בורא ונברא, והתוצאה מההתכללות באמצע.
- אל לנו לדמיין שיש לנו נשמה – עלינו להשתוקק לקבל את הנשמה שלנו.
- "נשמה": רצונות כלפי הבורא, האור העליון, המסודרים בהתאם אליו – או על-מנת לקבל (נשמה שבורה), או על-מנת להשפיע (נשמה מתוקנת).
- "אדם" – הנקודה שגדלה לפרצוף בגדלות, ולא הגוף הבשרי שלנו.
- ברגע שאנו מידמים לאריך-אנפין, אנו מגיעים לגמר התיקון.
- במידת ההשתוקקות להיות במצבים המתוארים בספר, אנו מושכים את המאור המחזיר למוטב.
- התפתחות היא רק בזכות יתר קשר לאחרים.
- המערכת מאריך-אנפין ועד סיום האצילות, בנויה כדי להתאים אותנו לאין-סוף.
- האדם נכנס לרוחניות בתנאי שהיא בשבילו הכול; הרצון חייב להיות שלם.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"