רשימות משיעור הקבלה היומי – 1.11.09
תיוג: דת וקבלה, התפתחות רוחנית, יסודות הקבלה, מבנה העולמות, מקובלים, עבודה פנימית, קבלה לעומת שיטות אחרות, רוחני וגשמי, תולדות הקבלה כתיבת תגובה
הכנה לשיעור
- בכל רגע ורגע, ישנו חומר שעליו אנו צריכים לעבוד.
- בלי הקליפות שבנו, אנו לא יכולים להתקדם; דווקא בעבודה איתן, אנו יכולים להלביש עליהן כוונה על-מנת להשפיע ולתקנן.
- אם כל הטבע שלנו הוא רצון לקבל, לא יכול להיות שאנו נמצאים מחוץ לו.
- אנו צריכים להאמין שאנו נמצאים בכל רגע בקבלה, ורק אם נמשוך מבחוץ את הכוח העליון נראה איך שאנו משקרים לעצמנו.
- הפיתרון לזה הוא "למכור" את עצמך לחברה – אני מוכן לתת להם מה שהם רוצים ולקבל בתמורה את המאור, שרק הוא יכול להחזיר אותי למוטב.
- קליפה היא המכשול שעל-ידו אתה קונה ומגיע למדרגה גבוהה יותר, בתנאי שאתה מסכים ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת" – שכל התוצאות יהיו ממנה והלאה.
- "אחיזת הקליפות" – עיכוב מביצוע הפעולה הרוחנית; "יניקת הקליפות" – כאשר הקליפה דוחפת את האדם לבצע את הפעולה, כדי לקחת את שכר הפעולה אליה.
- אם האדם חושב שהוא יכול להתגבר על הקליפה בעצמו, סימן שקליפה אחרת גברה על הקודמת ופועלת בו.
- הכוח היחיד בכל דבר – בבירור, בהחלטה ובביצוע, יכול להיות רק הכוח החיצון – דרך הכנעה, לקבל מהקבוצה את המאור המחזיר למוטב, ואם אפשר, רק לשם השפעה.
- קליפה היא נגד הבורא – מה שהאדם מאבחן בו כנגד עבודה דלהשפיע. הקליפות הן לא הרצון עצמו אלא הכוונה על-מנת לקבל.
- דווקא מתוך זה שאני מנקה ומחבר את הדברים בצורה הנכונה, אני מכיר את הבריאה.
- קליפה – עבודה כדי ליהנות; קדושה – עבודה כדי לתת.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
כתבי בעל הסולם: "אגרות" – אגרת ל"ה
- בימינו, מי שבוחר בספרי בעל הסולם בלבד, נמצא בדרך הנכונה, במידה וישתמש בה.
- המקובלים כותבים זה לזה, כי כך הם מעשירים ומרחיבים את דעתם, ומקבלים שכל, הסתכלות ונשמה נוספים, שפותחים עבורם זווית הסתכלות רוחנית חדשה.
- בעל הסולם רצה לברר את החומרים המיועדים להתקדמות רוחנית בדורנו, ולהכינם לעבודה עבורנו.
- כל הקבלה שגילה בעל הסולם, היא קבלת גמר התיקון, ולכם אין מה להחליף או להוסיף עליו לדורנו, בהתאם לחוק הגלובאלי המתגלה כיום בעולם.
- רב"ש על מוסיף על בעל הסולם, אלא מפרט לנו את דרכי העבודה – היכן שבעל הסולם קיצר, הרב"ש פתח שדה גדול ורחב, עבור האדם שרוצה להיכנס לעבודה פנימית ולבירורים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
כתבי בעל הסולם: "פתיחה לפירוש הסולם", אות פ"ז
- אנו צריכים להשתוקק, שהדברים הכתובים בספרי הקבלה יהיו מורגשים בנו בצורה טבעית.
- כל פרצוף אצילות נולד מהעליון, תחילה בזיווג על עביות שורש, לאחר מכן על עביות א' ולאחר מכן על עביויות ב', ג' ו-ד'; הבירור הוא תמיד מרשימות הקל אל הכבד.
- הרשימות שלנו הן העבות ביותר, ולכן הקשות ביותר לתיקון, אך אנו יכולים להיעזר בתיקונים שעשו אבותינו וכך להתקדם.
- כל התיקונים שלנו הם בסופו של דבר כדי לגלות את הכתר, כתוצאה מהשגת החכמה.
- מלכות דאצילות היא העיקר – היא מלכות דאין-סוף שסביבה כל העולמות, ותיקונה הוא העיקר.
- זעיר-אנפין דאצילות – הקב"ה; מלכות דאצילות – כנסת ישראל – כונסת כל הנשמות.
- מטרת הבריאה היא שמלכות תתקן את כל הנשמות, ובזה היא תרכיב את עצמה כשווה לזעיר-אנפין, ואז יתקיימו באמת "שני המאורות הגדולים".
- בגמר התיקון, "שני המאורות הגדולים" יהיו שווים גם באורות ובכוונות, לעומת מצב א', שבו הם היו שווים רק בכלים.
- זעיר-אנפין פועל עם נוקבא שבגופו, אך כל פעולותיו הן כדי לבנות את הנוקבא הנפרדת.
- "נוקבא שבגופו" – יחס הבורא לנבראים; "נוקבא הנפרדת" – הנברא העצמאי, שכביכול לא בא מהבורא.
- במידה שאנו רוצים להשתייך למלכות, לאותם התנאים שנמצאים בה, נקרא שאני מעלה מ"ן, שאני רוצה לחזור הביתה.
- העלאת מ"ן – בקשה להתכלל במלכות.
- אור – מילוי ממשהו: אור חכמה – מילוי מקבלה; אור חסדים – מילוי מהשפעה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
כתבי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה", שיעור 9
- הנושא העיקרי בבריאה הוא ההתפתחות, ולכן המילים בהן בחרו המקובלים לכנות את התהליכים והכוחות הרוחניים, עלולים להישמע לנו מוזרים ושייכים לפעולות גופניות שאנו מקיימים בעולם הזה.
- ברוחניות אין אות או סימן; בכתבי הקבלה אלה רק מילים וסימנים מהעולם הזה, שהמקובלים קושרים לפרטים ותהליכים רוחניים.
- השורש שלנו הוא מז"ת דבינה ומטה, ולכן מעל דרגה זו אין לנו אותיות וסימנים.
- לפני אצילות אין אותיות; האותיות נבנו רק בעולם אצילות, בקשר בין בינה ומלכות.
- שפה היא קשר בין הדברים, ולכן בצמצום א' אין שפה, כי הכול שם "עקודים", עקוד בכלי אחד.
- כל ספר התורה הוא ספר קבלה; כל ספרי הקודש הם פירוש על מה שמשה גילה – כל ההבחנות האפשריות, ונכתבו על-ידו בשפה הנקראת "שפת התנ"ך".
- האדם צריך לתקן את הנשמה, ולכן בכל ספרי הקודש נכתב רק על זה.
- "קדוש" – נבדל, על-מנת להשפיע, ששייך לרוחניות, לתיקון.
- מסגרת החיים היהודית, לא קשורה בכלום לעולם הרוחני, אלא זו צורת ארגון החיים בעולם הזה.
- מבחינת חכמת הקבלה, עבור תיקון הנשמה, לא דרושה כל הגבלה או קיום של משהו בעולם הזה.
- על שפת הקבלה להיות מדויקת, ולכן אותה השפה קיימת בכל כתבי הקבלה לאורך ההיסטוריה.
- ניתן למשוך מאור מקריאה בכל ספרי הקודש, בתנאי שהספר או אכן קדוש, ובתנאי שהקורא בו משתוקק להגיע לאותה ההשגה שבה היה נמצא הכותב בזמן כתיבת הספר.
- מי שלא מגלה את האגו שלו לא יכול להגיע לרוחניות – "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו".
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
1 נובמבר 2009 בשעה 16:00
פ נ ט ס ט י
ההתפתחויות החדשות מהירות …..
הקצב מתגבר…..
ואנחנו בדרך הנכונה והקצרה לגמר תיקון
ל ח י י ם
ד.