רשימות משיעור הקבלה היומי – 13.6.2010
תיוג: התפתחות רוחנית, זוהר, חברה, מבנה העולמות, עבודה פנימית כתיבת תגובה
חלק א' :זוהר לעם, פרשת "ויצא", אות ל"ד, שיעור 5
- כדי להשתמש בספר הזוהר באופן נכון, עלינו להכין את עצמנו להיות זמן הלימוד "כאיש אחד בלב אחד", להשתדל להישאר יחד, להבין שהמאבק הוא נגד הכוחות שמפרידים אותנו זה מזה ולכלול את הבורא באותה התמונה. אז נגיע למצב שאין בינינו ובין האור הבדל, ואז האור הגנוז שבזוהר ישפיע עלינו.
- דרגת דוד המלך היא מלכות – עבודה עם כל הכלים. משה עשה זאת בדרגת ו"ק – למעלה מחזה, ודוד עשה זאת בדרגת ג"ר – למטה מחזה.
- אנו צריכים להגיע למצב שאנו קוראים את הזוהר ולא מבינים ומרגישים את הכתוב בו, עד שנגיע לייאוש והתכנסות פנימית ונבין שאין ברירה אלא להתאחד, ובאיחוד הפנימי לפתוח את מה שמדבר עליו הזוהר, כי אין שיטה אחרת לעשות זאת.
- אנו צריכים לשים לב שהרצון להתחבר והרצון לגלות יהיו זה אחר זה, כסיבה ותוצאה.
- עלינו להבין שהבורא עשה את כל המשחק שלנו בהסתרה, מכיוון שהיא לטובתנו, כי רק מתוכה נוכל להעמיד את עצמנו בהשפעה כמוהו, ואם הכל היה מגולה לפנינו, היינו מכורים למילוי.
- בעזרת ההסתרה אנו יכולים ללכת באמונה למעלה מהדעת ולגלות את צורות הבורא.
- השכר הוא ללכת בהסתרה, לעשות פעולות השפעה ולא לראות שכר על זה.
- איחוד הוא מציאות חדשה, שאנו לא מכירים; חומר חדש שקודם לא הרגשת, שיש בו תכונות לא מהעולם הזה, תכונות של השפעה.
- אנו חייבים להגיע למצב שאנו חייבים להשיג את האיחוד אך לא יכולים לעשות זאת, ואז זה יגיע.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לפירוש הסולם", אות ס"ז, שיעור 20
- כל הפעולות נעשות בראש, על-ידי מסך העומד בפה.
- הראש מחליט ועושה הכל; היכן שאין ראש ישנה שבירה. את הגוף אנו צריכים עבור הרשימות לראש הבא.
- כל הפעולות נסתרות בראש ומתגלות בגוף, למען הראש הבא.
- משבירת הכלים והלאה, כל פרצוף הוא בחצי מדרגה.
- לפני שבירת הכלים, הפרצוף היה גדול במקומו. משבירת הכלים והלאה, חייבים לעלות מדרגה כדי להגיע לגדלות.
- משבירת הכלים ועד גמר התיקון, כל קבלת תוספת היא תמיד בעלייה.
- "לידת פרצוף" – בזיווג המסך והאור החוזר – הגבר שבנו, והעביות שמוכנה לקבל את צורת ההשפעה – האישה שבנו, נולד פרצוף חדש, מצב חדש.
- "אדם" – המקשר בין ימין ושמאל, הרצון לקבל והרצון להשפיע של הבורא.
- לאחר השבירה כל הרשימות עולות לראש דס"ג, ומרגע זה ועד גמר התיקון לא חסר שום פרט לתיקון, מלבד יגיעה למימוש הרשימות בצורה הנכונה, בבירור וחיבור.
- השבירה צריכה להיות כדי שבינה ומלכות יתכללו יחד וכתוצאה מהתכללות זו יהיה ניתן לבנות את כל הפרצופים – פרצופי בינה מלמעלה, ופרצופי מלכות מלמטה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "הקדמה לתע"ס", אות נ"ד, שיעור 16
- יגיעת האדם בונה בו את הכלים, שכנגדם פועל המאור המחזיר למוטב, וכשזה מגיע למידה שלמה, מתגלה בתוך הכלי הזה המציאות החדשה.
- אדם שרוכש כלים דהשפעה, לא חוזר למצב שכר ועונש בכלי הקבלה, אלא השכר והעונש הם בהתאם לדרגתו: שכר – יכולת להשפיע והנאה מזה שהבורא נהנה, עונש – חוסר אפשרות להתגבר.
- היראה הרוחנית היא לא הפחד ליפול לתוך שימוש בכלי הקבלה בעל-מנת לקבל, אלא גילוי חוסר היכולת להשפיע למרות הרצון הגדול לעשות זאת.
- בלקבל על-מנת להשפיע, הכוונה הפוכה מהפעולה ולכן המעבר אליה מדרגת להשפיע על-מנת להשפיע הוא מאד בעייתי.
- אנו מצמצמים את הרוחנית באמצעות הרצון לקבל שלנו, ולכן אם אנו מתעלים מעליו, אנו רואים את המציאות הרוחנית.
- "זדון" – טעות ב"אין עוד מלבדו" וב"טוב ומיטיב"; "שגגה" – טעות רק באחד מהשניים. למעשה תמיד מתקנים רק שגגות, כי גם הזדונות הופכות לשגגות שאותן מתקנים בתשובה מאהבה.
- "תיקון" – תכונת ההשפעה שולטת בי, על-פני כל המוח והלב שלי.
- השכל הוא חיוני וככל שנתקדם נרכוש יותר שכל, אך עלינו להבין שקניית מדרגה חדשה היא רק למעלה מהשכל.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי רב"ש, מאמר "עשה לך רב וקנה לך חבר – ב'
- קבוצה פנימית – אנו שקיבלנו התעוררות מתוך כלל האנושות.
- כהעתקה מהרוחניות, התיקון מתחיל ממה שקרוב, שנמצא בהשתוות הצורה אתך, מהקל אל הכבד ולאחר התיקון הפנימי בקבוצה, צריך להגיע לתיקון בין כל הנבראים.
- התיקון הוא שנגיע להיות מחוברים, כאיש אחד, בערבות, עד שהאור העליון יתגלה בנו וכך נגיע לקיום הרוחני.
- ברוחניות, כלל ופרט שווים, ולכן החוק "עשה לך רב" מתקיים בכל הרמות – בקבוצה הפנימית ומאיתנו החוצה.
- בחכמת הקבלה, כל השמות והכינויים הם לא בעלי צורה מוגדרת, אלא צורתם משתנה בהתאם לצורת ואופי התכונות והכוחות שאליהם אני משייך את השמות בתוכי.
- אין לנו שום סיכוי לבדוק אם המדריך הוא בהשגה רוחנית, ולכן אנו משתמשים בבדיקה אחת בלבד – האם אני מוכן ללכת אחריו ללא כפיה עצמית. עלינו לקבל את ההחלטה כשאנו נמצאים ללא השפעה של שום דעה אחרת, ולסמוך רק על עצמנו.
- בהתאם לדרגתנו ולמען ההפצה לכל העולם, עלינו לתת אחד לשני דוגמא טובה. לכן אל לנו ללכת ב"הצנע לכת" בין החברים, אלא לתת האחד לשני התרשמות עד כמה אנו מסורים למטרה ולא להסתיר את עצמנו מזה.
- רק כאשר קבוצת המקובלים נמצאת בגדלות, חבריה יכולים להתנהג בזלזול כלפי חוץ, ובכך לתת לכל חבר הזדמנות להתעלות מעל דעתו, להשתדל לחדור את המעטה החיצון ודרכו להרגיש את ליבו הבוער של חברו.
- מכיוון ש"כל הפוסל במומו פוסל", אני חייב תמיד להעלות את החבר למעלה מדעתי, להצדיק אותו ולראות אותו כגדול הדור.
- "קנה לך חבר" – השקעה בחיבור וקניית החבר ביחס הטוב שלך, במתנות וכד'; לא חשוב מה שתעשה, העיקר שהוא ירצה להתחבר אתך.
- מותר לדבר בין החברים ובפני הקבוצה על כל מה ששייך לקשר בין החברים, קשר בקבוצה, הקשר של הקבוצה לעולם העליון וכו'. רצוי לא לדבר על כל מה שקשור לקשר שבין האדם למקום (לבורא).
- גילוי הבורא הוא כללי ופרטי, בדומה לגילוי מציאות העולם הזה, הגלויה לכלל באופן כללי ולכל אחד באופן פרטי.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"