רשימות משיעור הקבלה היומי – 15.7.2010
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מקובלים, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, תולדות הקבלה כתיבת תגובה
חלק א': כתבי רב"ש כרך א', מאמר "ויצא יעקב"
- חכמת הקבלה מדברת רק על המציאות האמיתית ולא על זו המדומה.
- גדלים על-ידי שינויים. מתוך השינויים ניתן להבדיל את יתרון האור מהחושך. הכל לומדים מדבר והיפוכו, וכך עולים ויורדים.
- האדם נמצא במצב התקדמות אם יש לו שני קצוות, כשרגליו על הקרקע וראשו מגיע לשמיים, ובין שניהם הוא מודד את המצבים שלו ויכול לקבוע בצורה נכונה לאן להתקדם.
- ההתקדמות היא לא בחקר המצבים עצמם, אלא רק במידה שבה נתכלל בקבוצה ונדרוש מההתכללות הזו את כוחות ההתקדמות.
- עד כמה שהאדם מבין שהוא צריך להשקיע את עצמו במקום שממנו מגיע האור שמשפיע עליו, כוח ההשפעה כנגד כוח הקבלה, זה יעלה אותו בסולם וגם יזרוק אותו מהסולם.
- על האדם לחשוב רק על המאור המחזיר למוטב, ממש להשתוקק לזה וזהו. עד כמה שאפשר, לדמיין ולבנות לעצמי את המצב הטוב, המתוקן, שכביכול קיים כאן ועכשיו, ובזה אני מושך את הכוח ממנו.
- אם לא מתארים "ישראל, אורייתא וקוב"ה", שכל הנשמות קשורות, והבורא ששורה ביניהם, כוח ההשפעה הכללי, אז אתה לא נמצא במגמה למצב הזה, ולכן אתה לא יכול למשוך ממנו את המאור המחזיר למוטב.
- ההימצאות בשני קצוות הסולם – בארץ ובשמיים, בעת ובעונה אחת, נותנת לאדם את גובה הקומה שלו.
- אם אתה מקבל חומר דלק לבד, אז זה לא נכון ולא לכיוון הנכון – זה אגואיסטי ואתה אפילו לא מזהה את זה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב:' זוהר לעם, פרשת "לך לך", אות כ', שיעור 5
- לפני הקריאה בזוהר, אנו צריכים לתאר את המצב שבו האור מגיע אלינו. מצב שבו אנחנו נמצאים כאיש אחד בלב אחד, מצב שדורשים מאיתנו בכדי לקבל את אור התורה. במצב שבו אנו קשורים באהבה והשפעה, אנו מגלים את האור העליון בינינו, והזוהר עוזר לנו ודרכו אנו מקבלים את המאור הזה.
- עד כמה שעביות גדולה יותר מתגלה למטה והאור פועל עליה, יש יותר הבחנות ואנחנו מתקדמים בקצב יותר גבוה.
- אם האדם מקבל את כוחות הרצון האגואיסטי שמתגלה כדבר הרצוי, אז הוא נמצא תחת השפעתו של "נמרוד", ואם הוא לא מסכים עם "נמרוד" אז הוא מרגיש שהוא נמצא ב"כבשן" וצריך לחפש כוחות כדי להינצל מזה, וכך הוא מעלה את עצמו מעל האגו שלו ולא נשרף.
- כדי להגיע לקו האמצעי בכל שלב ושלב, האדם תמיד צריך עזרה מלמעלה. זו בקשה, לא רק להידמות לבורא עם ההכנה לזה, אלא בקשה שיקרה איחוד, אפילו דבקות חלקית. זה נקרא קו אמצעי.
- אנחנו נמצאים כשותפים בפעולה של הבורא, לכן העבודה שלנו נקראת "עבודת ה'", ומזה אנו לומדים להיות כמוהו.
- "גמר התיקון" – כשגילינו את כל פעולות הבורא אלינו, ורצינו להיות בהן כשותפים פעילים. לאחר שבכל פעולה שביצענו, תיקנו את עצמנו, הסכמנו, רצינו ונדבקנו לאותה הפעולה בכל ליבנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': תלמוד עשר הספירות, כרך ב', חלק ז', דף תקס"ב, סדר סבה ומסובב, אות ג', שיעור 11
- בירידה חשוב לנו רק ללמוד את טבע הדברים, ומתוך זה אנו לומדים לאחר מכן את טבע העלייה, מכיוון שכל פעולה קטנה היא הכנה לפעולה גדולה יותר שתגיע לאחר מכן.
- אנו צריכים להצדיק גם את השבירה, ולהבין שכתוצאה ממנה אנו נמצאים כיום במצב התחתון ביותר, עם הרשימות עד גמר התיקון, ולכן חסר לנו רק המאור שיפעל על החומר, ויממש את זה על זה.
- "חטא" – שליטת הכוחות דפרודא.
- היצר הרע מורכב מהרצון לקבל בתוספת הרשימות מהשבירה.
- הרגשת הזולת, שאני נהנה מהסבל שלו, היא התוצאה מהסטרא אחרא.
- גלות – תקופה מיוחדת, שבה מסתדרים הכלים ומפתחים יחס האחד כלפי השני, תוך הגברה הדרגתית של הרע עד שאין כמעט הבדל בין החלקים, ואחר כך מתחיל התיקון.
- פיתוח דרגת המדבר מתוך דרגת החי, הוא על-ידי יגיעת האדם.
- על-ידי זה שאתה משתדל להתחבר עם האחרים, אתה מביא את דרגת המדבר למימוש.
- ברשימו אין שינוי, על-ידי היגיעה שלך, אתה נותן לו כיוון – לאהבה או לשנאה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי בעל הסולם, אגרת ל"ט
- המדרגה העליונה תמיד יכולה להופיע במדרגות התחתונות, בתנאי שהמדרגות התחתונות יהיו מוכנות לקבל אותה.
- כל תהליך ההתפתחות ההיסטורי היה כהכנה למצבנו הנוכחי; למצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו, כאן, עם כל ספרי האר"י, הזוהר עם פירוש הסולם וכל מה שבעל הסולם ורב"ש עשו והכינו, כדי שנגלה אותם באמת ונתקדם.
- עד ימינו, לא הייתה אפשרות לעבוד בתנאים כפי שהם קיימים אצלנו, בזמן שכבר מתחיל להיות המשבר הכללי של העולם, שמזכיר במשהו את המשבר שהיה בבבל.
- התיקון הוא באיחוד החברה, באיחוד האומה.
- אם אתה חושב, לא על השכר אלא על ההשקעה שלך, אתה יכול להעריך אותה כאין-סוף.
- אם האדם לא עושה מתוך הסבל תיקון לנשמה, החיים הללו כלל לא מוצדקים.
- ברוחניות, כל הגדול הוא דווקא הנמוך מכולם, המשרת לכולם, היסוד לכולם.
- ההחלטה הטיפשית ביותר, אם מקבלים אותה יחד, היא מוצלחת.
- ההחלטה הכללית לטובת האיחוד קובעת הכול.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"